۵ مهارت اساسی برای عملکرد مثبت در روابط عمومی
روابط عمومی یک حرفه همه جانبه است. به غیر از مدرک دانشگاهی، صنعت روابط عمومی نیاز به حرفه ای ها دارد تا بتوانند با مهارت های مختلف خود را مسلح کنند. با تشکر از تغییرات و پیشرفتهای چشمگیر صنعت در سالهای اخیر، حرفه ای های روابطعمومی و روزنامه نگاران اکنون می توانند به وسایل مدرن و بسترهای جدید رسانه های اجتماعی دسترسی پیدا کنند تا از امکانات مختلف آن استفاده کنند.
در زیر مهارت های لازم برای متخصصان روابط عمومی وجود دارد:
ارتباطات
یک متخصص روابط عمومی صالح باید با تمام وسایل ارتباطی آشنا باشد. ممکن است لزوماً نیازی به انجام مطالعات زبان انگلیسی یا زبانهای خارجی نباشد، اما حداقل باید در یک برنامه آموزشی ایده آل مذاکره برای پیشرفت مهارت های ارتباطی خود ثبت نام کند. دانستن مفاهیم اساسی ارتباطات شما را قادر می سازد تا مطالب فریبنده ای مانند پست های وبلاگ و متون خبری را به نمایندگی از مشتریان خود بنویسید. به غیر از نوشتن، داشتن مهارت های کلامی مناسب نه تنها برای بیان خود بلکه برای مذاکره مناسب در معاملات مختلف ضروری است.
رسانه های اجتماعی
ظهور بسترهای رسانه های اجتماعی تأثیر زیادی بر صنعت روابط عمومی گذاشت. به همین ترتیب، متخصصان روابط عمومی باید خود را به بسترهای مختلف رسانه های اجتماعی مجهز و مسلح کنند.
سیستم عامل های رسانه های اجتماعی همچنین به متخصص روابط عمومی کمک می کند تا بازخورد مشتری را دریافت کند و نسبت به محصولات و برندهای مشتریان خود پاسخگو باشد. علاوه بر این، رسانه های اجتماعی می توانند در شناسایی تهدیدات بد کمک کنند و مانع آسیب به اعتبار مشتری شوند.
هر پلتفرم یک استراتژی منحصر به فرد برای دستیابی به مشتریان خود ارائه می دهد. از این رو درک بهترین مهارت های قابل استفاده برای هر یک از آنها ضروری است. بهترین سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برای استفاده برای روابط عمومی شامل Facebook ،Twitter ،Reddit ،LinkedIn ،Instagram ،Medium و YouTube است.
مدیریت زمان
اولا زمان برای کارشناسان روابط عمومی بسیار ارزشمند است. با رعایت نکات مدیریت زمان از تأخیر جلوگیری کنید. ثانیا، وظایف خود را با خردمندانه در اولویت قرار دهید و همیشه ابتدا روی کارهای فوری و مهم کار کنید. در آخر، زمان خود را با استفاده از یک ابزار ردیابی قابل اعتماد پیگیری کنید.
پژوهش
فقط در صورت داشتن اطلاعات دقیق می توانید اعتماد به نفس نوشتن، ارائه یا برقراری ارتباط مناسب را بدست آورید. این بدان معنی است که شما همیشه باید عمیق تر حفاری کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد موضوع پیدا کنید.
قبل از اینکه برای مشتری کار کنید، گذشته آن را بررسی کنید تا نیازها و تمایلات فعلی آنها را درک کنید. بنابراین مهارت های تحقیق خود را بهبود بخشید؟ ابتدا یاد بگیرید که به جزئیات توجه کنید.
به دنبال بهترین منابع اطلاعاتی باشید که بتوانید برای اطلاعات دقیق به آنها اعتماد کنید. سرانجام، مهارتهای تحقیق خود را حتی اگر این بدان معناست که به کلاس برگردید، پیش ببرید و تقویت کنید.
خلاقیت
روابط عمومی حرفه ای، فرصت های بسیاری را که نیاز به خلاقیت دارد به شما ارائه می دهد. به غیر از نوشتن، احتمالاً برای ارتقاء مشاغل باید به ایده ها و راهکارهای جدیدی دست پیدا کنید. همچنین ممکن است لازم باشد مهارتهای خود را در مورد نحوه نزدیک شدن یا برنده شدن مشتریان جدید تغییر دهید. بنابراین چگونه می توانید خلاقیت خود را افزایش دهید؟ برای دیدار با افراد جدید، خواندن کتاب های بیشتر و آموختن از متخصصان موفق روابط عمومی کنجکاو باشید. همچنین، مراقب باشید و به همه نکات مثبت پیرامون خود توجه کنید. با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و نظرات و نگرانی های آنها را درک کنید.
همانطور که مشاهده می کنید، هر یک از مهارتهای فوق ضروری است و بنابراین، برای بهبود و عملکرد بهتر باید همه آنها را ترکیب کنید.
توسط: برت کلوزون
ترجمه: حنانه باقریان