نشست هماندیشی مدیران روابط عمومی هلدینگهای گروه توسعه ملی به مناسبت روز قلم
نشست هماندیشی مدیران روابط عمومی هلدینگها و شرکتهای اصلی خانواده بزرگ گروه توسعه ملی با حضور امیر تقیخان تجریشی مدیرعامل گروه توسعه ملی، سید غلامرضا کاظمی دینان رئیس شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی ایران، سیدعلی میرمحمدی مدیر روابط عمومی گروه توسعه ملی روز شنبه ۱۴ تیر برگزار شد. در این جلسه، بنیطبا مدیر ارتباطات و اطلاعرسانی شرکت توسعه صنایع بهشهر، هندی مدیر روابط عمومی امور بین الملل پتروشیمی شازند، خانی مدیر اداری و روابط عمومی شرکت سرمایهگذاری توسعه ملی و حقوردی مدیر روابط عمومی سیدکو نیز حضور داشتند.
به گزارش روابط عمومی در ابتدای این جلسه مدیرعامل وبانک با تبریک روز قلم، به نقش قلم و بار مسئولیت سنگین آن اشاره کرد و گفت: روابط عمومی در شرکتها، به ویژه با همهگیر شدن شبکههای اجتماعی، اکنون بسیار بیشتر از سالهای گذشته اهمیت پیدا کرده است.
تجریشی با بیان اینکه روابط عمومیها نباید فقط هنگام دفع بحرانها فعال شوند، اضافه کرد: هدف اصلی واحدهای روابط عمومی افزون بر جلوگیری از حاشیهها، پیشبینی روندهای آتی و اجرای برنامههای راهبردی سازمان است.
وی اظهار کرد: روابط عمومی برای اتصال و کنار هم قرار دادن تمام ذینفعان سازمان از مشتریان محصولات واحدهای تولیدی تا فعالیتهای محیط زیستی و مهمتر از همه مردم و سهامداران فعالیت میکنند.
مدیرعامل گروه توسعه ملی با تاکید بر لزوم رعایت اصول حرفهای و اخلاقی از سوی روابط عمومیها، افزود: اصول اخلاقی و اطلاعرسانی صادقانه تحت هیچ شرایطی و حتی برای اهداف سازمانی نیز نباید زیر پا گذاشته شود. همچنین با توجه به گستردگی گروه توسعه ملی باید ارزشهای جامعه و محلی در نظر گرفته شود.
تجریشی در خصوص نقش روابط عمومی در شرکتهای بورسی نیز یادآور شد: در حال حاضر حساسیتهای زیادی روی شرکتهای وابسته به دولت، وزارت اقتصاد و بانک ملی ایران وجود دارد که واحدهای روابط عمومی باید به آن توجه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه کل شرکتهای وابسته به گروه توسعه ملی یک خانواده و یک برند هستند، متذکر شد: مدیران روابط عمومی شرکتهای بورسی گروه حتما نظارت لازم را بر اخبار مدیران شرکت داشته باشند تا اطلاعاتی که هنوز روی سامانه کدال منتشر نشده، به رسانهها داده نشود؛ برای جلوگیری از این اتفاق میتوان دورهها و جزوات آموزشی تهیه کرد و در اختیار مدیران و کارکنان قرار داد.
مدیر روابط عمومی وبانک:
«خرد جمعی» مبنای عمل کانون روابط عمومیهای گروه توسعه ملی
در ادامه این نشست، میرمحمدی ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان، تبریک روز قلم و ادای احترام به شهدای سلامت و رسانه، یاد و خاطره شهید مرتضی آوینی«سید شهیدان اهل قلم» را گرامی داشت و افزود: امروز برای روایت فداکاریها و جهادها در عرصههای سلامت، تولید و خدمت، جای خالی ایشان بیش از پیش احساس میشود؛ همان طور که مقام معظم رهبری نیز از هنرمندان و اهالی رسانه برای روایت و ماندگار کردن این جهاد عظیم و عمومی مطالبه کردهاند.
مدیر روابط عمومی گروه توسعه ملی هدف از برگزاری این هماندیشیها را دستیابی واحدهای روابط عمومی گروه به یک چهارچوب و زبان مشترک دانست و افزود: تصمیمات کانون روابط عمومیهای گروه بر پایه خرد جمعی، همفکری و همافزایی استوار خواهد شد و در این جلسات در خصوص، نقاط ضعف و قوت و فرصتها و تهدیدات بحث و تبادل نظر میشود.
وی ادامه داد: جهت همافزایی بیشتر روابط عمومیها در خانواده بزرگ گروه توسعه ملی، جلسات هماندیشی مدیران روابط عمومی در هلدینگهای بهشهر و سیدکو برگزار شده است و بنا بود نشست افتتاحیه کانون روابط عمومیهای گروه توسعه ملی با حضور حداکثری مدیران روابط عمومی برگزار شود که متاسفانه به دلیل محدودیتهای پیش آمده به خاطر کرونا به تعویق افتاده است.
کانون روابط عمومیهای گروه توسعه ملی تاکنون به منظور افزایش بهرهوری، ایجاد هویت و تثبیت جایگاه واحدهای روابط عمومی تلاش کرده و امروز میتوان ثمرات آن را در افزایش کمی و کیفی تولید محتوا مشاهده کرد.
رئیس شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی ایران:
مهمترین نقش روابط عمومیها، تصمیمسازی است
در ادامه کاظمی دینان ضمن ارائهای با موضوع اصول حرفهایگری در روابط عمومی، گفت: واحدهای روابط عمومی ابتدا باید آگاهی بخشی درست، به موقع، شفاف و صادقانه به مدیریت سازمان درباره افکار عمومی داشته باشند و پس از آن، باید نقش آگاهیبخش به کارکنان شرکت را ایفا کنند تا توسعه پایدار شکل بگیرد.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف روابط عمومی در رابطه با منابع انسانی، ایجاد انگیزه است، ادامه داد: نقش روابط عمومی تلطیف روابط درون و بیرونی سازمان است و به نوعی این واحدها به عنوان ضربهگیر عمل میکنند. در این راه مهمترین نقش آنها، تصمیمسازی و رساندن سازمان به اهداف عالی خویش است.
رئیس شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی، روابط عمومی را به مثابه پنجره سازمان توصیف کرد و افزود: مدیریت باید از دریچه روابط عمومی به محیط داخل و خارج از سازمان احاطه داشته باشد و در واقع پل ارتباطی ایجاد کند.
کاظمی دینان اضافه کرد: روابط عمومی تسهیل کننده ارتباط با ذینغعان داخلی و خارجی است و به نوعی وکیل مدافع سازمان و مدعیالعموم درون و بیرون محسوب میشود. همچنین تصمیمات روابط عمومی بر اهداف و آرمانهای سازمان اثر میگذارد.
به گفته وی، الگوسازی، استانداردسازی، ایجاد شفافیت، داشتن اندیشه و رفتار اجتماعی، تفکر و عمل سیستمی و دارا بودن انصاف از خصوصیات مهم واحدهای روابط عمومی است.
رئیس پیشین انجمن روابط عمومی ایران از مدیران روابط عمومیها خواست تا برنامههای سازمان را طراحی، اجرا و ارزیابی کرده و عملکرد مدیریت یک سازمان را مدیریت کنند.
در انتهای نشست، مدیران روابط عمومی هلدینگ بهشهر، پتروشیمی شازند، هلدینگ سیدکو و شرکت سرمایهگذاری توسعه ملی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.