راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی شرکت توسعه صنایع بهشهر برای تقویت شفافیت و پاسخگویی

شرکت توسعه صنایع بهشهر در راستای اجرای الزامات ماده ۱۱ دستورالعمل حاکمیت شرکتی، سامانه سوت‌زنی خود را به‌منظور تقویت شفافیت، ارتقای پاسخگویی و دریافت شکایات و انتقادات راه‌اندازی کرد.

به گزارش بیدنا، در گامی نوین سامانه سوت‌زنی شرکت توسعه صنایع بهشهر طراحی و اجرایی شد. این سامانه که در چارچوب الزامات دستورالعمل حاکمیت شرکتی شرکت‌های بورسی ایجاد شده، سازوکاری جامع و شفاف برای دریافت و پیگیری شکایات، انتقادات و گزارش‌های مردمی فراهم می‌کند.

مکانیزم سامانه سوت‌زنی به گونه‌ای طراحی شده است که برای هر حوزه تخصصی، مسئولی به‌عنوان «دبیر پاسخگو» تعیین شده است. این دبیران پس از دریافت سوت زنی، شکایات و انتقادات، مسئول رسیدگی و پاسخ دهی به موارد ثبت‌شده هستند و گزارش‌های پایش شده از روند رسیدگی و اقدامات انجام‌شده را در بازه‌های زمانی هفتگی و ماهانه به مدیران ارشد شرکت ارائه می‌دهند.

گزارش‌دهندگان می‌توانند در هنگام ثبت شکایات خود یک شماره پیگیری دریافت کنند که از طریق آن قادر خواهند بود وضعیت پاسخگویی و نتایج اقدامات انجام‌شده را به‌صورت آنلاین مشاهده کنند. همچنین، این سامانه قابلیت ثبت شکایات به‌صورت ناشناس یا با مشخصات شخصی را فراهم کرده است.

ساختار پیش‌بینی‌شده برای سامانه به‌گونه‌ای است که سابقه کلیه شکایات، انتقادات و اقدامات مرتبط با آنها به‌صورت سیستمی ثبت و نگهداری می‌شود. این رویکرد کمک می‌کند تا علاوه بر افزایش شفافیت، فرآیند رسیدگی به شکایات و مشکلات به شکل سازمان‌یافته و با نظارت دقیق انجام شود.

آدرس سامانه سوت‌زنی در وب‌سایت رسمی شرکت توسعه صنایع بهشهر قرار دارد و افراد می‌توانند با مراجعه به این بخش، شکایات، انتقادات یا گزارش‌های خود را ثبت کنند.

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا