جلسه مهم دکتر ارسلان کاظم پور با مدیران عامل شرکت های شوینده؛ بودجه‌بندی واقع‌بینانه، اولویت  اصلی سال آینده

دکتر ارسلان کاظم ‌پور، مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر، در بازدید از شرکت مدیریت صنعت شوینده بر اهمیت تدوین بودجه واقع‌بینانه و برنامه‌ریزی هدفمند برای افزایش تولید و سهم بازار تاکید کرد. وی همچنین شناسایی و رفع گلوگاه‌های تولید، حمایت از نیروی انسانی و تامین مواد اولیه از منابع معتبر را از اولویت‌های اصلی دانست.

به گزارش بیدنا، دکتر ارسلان کاظم‌ پور مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر طی بازدید از شرکت مدیریت صنعت شوینده جلسه‌ای مهم با حضور مدیران عامل شرکت‌های شوینده وابسته به وبشهر برگزار کرد. در این جلسه، دکتر کاظم ‌پور با قدردانی از تلاش همکاران در صنعت شوینده، به نزدیک شدن فصل بودجه‌بندی اشاره کرد و تصریح نمود که بودجه‌ شرکت ها باید مبتنی بر ظرفیت عملیاتی، توانایی مالی، نیروی انسانی و نیازهای بازار با محوریت شرکت به‌پخش تنظیم شود.

وی تاکید کرد: ما به دنبال شعار دادن نیستیم و بودجه غیرواقعی قابل قبول نیست؛ اهداف باید به‌صورت پلکانی تعیین شوند تا دستیابی به آنها امکان‌پذیر باشد.

دکتر کاظم‌پور از مدیران عامل شرکت‌های شوینده خواست تا با شناسایی گلوگاه‌های شرکت و ارائه طرح‌های موثر برای رفع موانع، تولید را افزایش دهند و اعلام کرد که شرکت توسعه صنایع بهشهر از طرح های توسعه ای تولید محصول جدید حمایت خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر همچنین با تاکید بر اهمیت شاخص سود عملیاتی به‌عنوان مهم‌ترین معیار مالی افزود: سود‌های اعلامی کمتر از سود بانکی، به معنای واقعی سود محسوب نمی‌شود و باید از فرمول‌های مالی مشخص برای ارزیابی عملکرد مالی بهره بگیریم.

در این جلسه، موضوع تامین مواد اولیه نیز مورد بررسی قرار گرفت. دکتر کاظم‌پور اظهار داشت: سود اصلی در خرید مواد اولیه با قیمت مناسب است و شرکت‌ها باید با دقت و از مسیرها و تامین‌کنندگان دست اول اقدام به خرید کنند.

وی همچنین اصلاح ساختار مالی را به شرطی که منجر به تولید محصول جدید و افزایش سهم بازار شود، در اولویت دانست و افزود: توجه به معیشت نیروی انسانی از اولویت‌های اصلی ما است و حمایت از کارکنان در گرو درآمدزایی و مشارکت تمام افراد در منافع شرکت است.

دکتر کاظم‌پور در خصوص ترکیب بهینه نیروی انسانی نیز بیان کرد که ترکیب ایده‌آل شامل، ۶۵ درصد افراد شاغل در تولید مستقیم ،۲۰ درصد پشتیبانی تولید و ۱۵ درصد نیروی ستاد است.

وی از معاونین مالی شرکت‌ها خواست تا عدالت را در پرداخت‌های کارکنان، حقوق تامین‌کنندگان و مشتریان رعایت کنند و از اسراف و هزینه‌های غیرضروری جلوگیری نمایند.

وی با بیان اینکه شرکت های شوینده ظرفیت بسیار بالایی دارند گفت: شرکت ها باید برنامه استراتژیک، کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه دهند تا سهم بیشتری از بازار کسب کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر گفت: افزایش سرمایه در صورتی پذیرفته می شود که طرح های توسعه ای را در نظر گرفته باشد.

همگن سازی محصولات، فعال شدن واحدهای تحقیق و توسعه برای پاسخگویی به ذائقه بازار، تبدیل دارایی‌های غیرمولد به مولد و سرمایه در گردش از دیگر خواسته های دکتر ارسلان کاظم پور بود.

دکتر کاظم‌پور ابراز امیدواری کرد که با همکاری و تلاش مدیران و کارکنان، جایگاه شرکت توسعه صنایع بهشهر به سطحی عالی ارتقا یابد.

در ادامه، دکتر اصغری، عضو هیئت ‌مدیره و معاون امور شرکت‌ها و مجامع وبشهر، با تاکید بر مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی به ذی‌نفعان، بر لزوم حاکم شدن منطق کسب‌وکار و ارزش‌آفرینی در شرکت‌ها و تولید محصولات رقابتی تاکید کرد.

وی همچنین بر ضرورت بودجه‌بندی عملیاتی و اقتصادی برای سال آینده و بررسی عملکرد شرکت‌های تابعه به‌صورت فصلی اشاره کرد تا نقاط ضعف و قوت شناسایی و بهبود یابند.

حقی مدیرعامل شرکت مدیریت صنعت شوینده نیز گزارشی از عملکرد سال جاری شرکت‌های شوینده، شامل میزان تولید، سودآوری و فروش ارائه داد.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا