مرادی در اولین همایش تعالی و پیشرفت شرکت توسعه صنایع بهشهر: سرمایه اصلی هلدینگ بهشهر نیروی انسانی متخصص است/ باید به سمت دانش بنیان شدن حرکت کنیم

مدیرعامل وبشهر با اشاره به اینکه، سرمایه اصلی هلدینگ بهشهر نیروی انسانی متخصص است، گفت: برای نخستین بار در تاریخ هشتاد ساله گروه توسعه صنایع بهشهر  جایزه داخلی تعالی و پیشرفت به مدیران و کارکنان برگزیده گروه داده می شود.

به گزارش بیدنا، مرادی مدیرعامل وبشهر در اولین دوره جایزه داخلی تعالی و پیشرفت که با محوریت نگهداری، تعمیرات و تحقیق و توسعه در شرکت توسعه صنایع بهشهر برگزار شد، با اشاره به هشتادمین سالگرد تشکیل شرکت توسعه صنایع بهشهر، از افتتاح سالن اجتماعات گروه بهشهر خبر داد.

وی با اشاره به پیاده سازی مدل داخلی تعالی و پیشرفت با ۹معیار اصلی در مجموعه وبشهر گفت: امسال برای اولین بار این اقدام در دستور کار قرار گرفت که دو ‌محور تحقیق و توسعه و تعمیرات و نگهداری در اولویت قرار گرفتند. البته در سالهای بعد  به سایر معیارهای مرتبط  نیز پرداخته خواهد شد.

مرادی با اشاره به اینکه، بایستی برای ۲۷شرکت تابعه وبشهر  سیاست گذاری انجام شود، افزود: دو موضوع دیگر که مد نظر قرار داده ایم هماهنگی میان مدیران ارشد هلدینگ و هم افزایی زیر مجموعه ها است.  هم افزایی درحوزه های مالی، تعمیر و نگهداری، تحقیق و توسعه نقش کلیدی در موفقیت هلدینگ بهشهر دارد.

مدیرعامل وبشهر با اشاره به اینکه، نقش هلدینگ بهشهر برای شرکتهای تابعه «منشا تعادل بودن» است اعلام کرد: بایستی به شرکتهای زیر مجموعه  کمک کنیم اما نباید در فرآیندهای اجرایی آنها دخالت کرد. امروز مدیران لایقی در شرکتهای تابعه به کار گرفته شده اند و  مدیران سست و بی انگیزه  در زیر مجموعه ها دیده نمی شود.

مرادی با اشاره به اینکه، در هلدینگ بهشهر رویکرد کنترل اقتضایی در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: بایستی به سمت سبک مشارکتی حرکت کنیم چراکه این رویکرد آورده بیشتری برای مجموعه بهشهر به همراه دارد.

وی افزود، جایزه تعالی و پیشرفت  هلدینگ بهشهر شروع کار برای ایجاد هماهنگی در زیر مجموعه های شرکت است، البته در اولین ارزیابی ممکن است برخی موارد از قلم افتاده باشد.

مدیرعامل وبشهر با اشاره به اینکه اولویت اصلی ما تحقیق و توسعه است، گفت: تحقیق و توسعه مد نظر ما باید منجر به تجاری سازی شود. تولید محصول جدید و ارتقا محصولات موجود در کنار شناسایی محصولات جدید دربازار، راه ماندگاری ما در بازارهای رقابتی صنایع شوینده و روغن است.

مرادی تاکید کرد، اگر سالیانه حداقل۱۰محصول از طریق تحقیق و توسعه و تجاری سازی به بازار عرضه شود یک اقدام درخشان محسوب میشود. برخی رقبا در رقابت و کسب سهم بازار از بهشهر جلو افتاده اند که امیدواریم از طریق این مدل نوآوری ها رقبا را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به دانش بنیان شدن شرکتهای زیرمجموعه وبشهر از جمله شرکت پاکسان گفت: تعیین تکلیف و راهبری این موضوع بر عهده معاونت برنامه ریزی گذاشته شده است. به اعتقاد بنده شرکتهای دانش بنیان آینده صنعت می‌باشند. چه برای استفاده از معافیت های مالیاتی و چه دستیابی به محصول باکیفیت جهت ارایه شده به بازار باید به سمت دانش بنیان شدن پاکسان،بهپاک  گلتاش،ساینا، مارگارین، زرین ذرت و شرکت صنایع بسته بندی حرکت کنیم.

مرادی با اشاره به اینکه، سرمایه اصلی پاکسان سرمایه انسانی متخصص و با تجربه  است، گفت: البته به لحاظ زیر ساختی نیز امکانات خوبی در اختیار داریم به عنوان مثال سازمان استاندارد متکی به آزمایشگاه مرجع شرکت پاکسان در صنعت شوینده است.در مارگارین نیروی انسانی متخصص، برگ برنده ما محسوب میشود که این سرمایه در شرکتهای رقیب وجود ندارد. همچنین سخت افزار مطلوبی در این مجموعه وجود دارد که این دو‌مورد بایستی منجر به پیشرفت این شرکت شود. همچنین تحقیق و توسعه مارگارین از بسیاری از رقبا جلوتر و سرآمد صنعت محسوب میشود.

مدیرعامل وبشهر با اشاره به اینکه، شرکت مارگارین باید به سمت مشتقات روغن حرکت کند، گفت: یکی از اولویت‌های کاری بنده حرکت به سمت تولید در روغن های خاص از جمله سوپر اولئین است که در بازار بی رقیب شویم.

وی در بخش پایانی  مباحث خود مجددا بر دانش بنیان شدن شرکتهای زیرمجموعه وبشهر تاکید کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا