ابراز امیدواری معاون سیاست گذاری و توسعه معاونت علمی ریاست جمهوری درباره جهش سهم نواوری و فناوری در شرکت توسعه صنایع بهشهر در یک دهه آینده

معاون سیاست گذاری و توسعه معاونت علمی ریاست جمهوری  با اشاره به شرایط سخت مدیریت بنگاهها در شرایط فعلی اقتصاد کشور گفت: بایستی  همراهی لازم از سوی مراجع دولتی انجام شود  تا طی ۱۰سال آینده در هلدینگ بهشهر در حوزه نوآوری و فناروی رشد جهشی داشته باشیم.

به گزارش بیدنا، مهدی الیاسی در مراسم جایزه داخلی تعالی و پیشرفت شرکت توسعه صنایع بهشهر گفت: ضریب توسعه یافتگی به تعداد شرکتهای بزرگ و بزرگتر شدن این شرکتها وابسته است. میزان رفاه جامعه نیز به تعداد بنگاه‌های بزرگ و موفق آن وابسته است.

وی افزود، تنها راه حل رفع مشکل تورم بالا و رفاه پایین افزایش تعداد بنگاه‌های بزرگ است. یکی از معیارهای اصلی بنگاه‌های موفق، سطح  نوآوری است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه، امروز ۱۰هزار بنگاه‌ دانش بنیان در  کشور داریم که باید به سمت بزرگ شدن حرکت کنند، گفت: هم اکنون  بنگاه‌های دانش بنیان از ۱.۵تا۳درصد فرآیندهای اقتصادی کشور را پوشش میدهند. این درحالی است که اثرات این شرکتها در حوزه های مثل سلامت بسیار بیش از این موارد است. اگر شرکتهای دانش بنیان  نبودن هزینه سلامت کشور سه تا پنج میلیارد دلار افزایش می‌یافت.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به نقش شرکتهای بزرگ در اقتصاد دانش بنیان، گفت: هم اکنون ۲۰۰شرکت در کشور داریم که می‌توانند اثر جدی روی تحولات اقتصادی کشور داشته باشند. امروز تجربیات موفق از شکل دادن زیست بوم‌ نوآوری در کشور ایجاد شده است که میتواند تاب آوری دربرابر تحریم و جهش نرخ ارز را افزایش دهد.

الیاسی با اشاره به قانون جهش تولید گفت: بایستی به این سمت حرکت کنیم که کدام بخش شرکتهای بزرگ، دانش بنیان است در همین راستا هم معافیت ها به سطح دانش بنیان بودن شرکتها تعلق میگیرد.

وی تاکید کرد، براساس سیاست  تشویق بنگاه‌های بزرگ، به صد درصد هزینه کرد تحقیق و توسعه معافیت مالیاتی تعلق میگیرد.

این مقام ارشد دولتی  تاکید کرد، طبق برنامه ریزی های انجام شده از این پس به جای شرکتهای نوپا، مفهوم جدید شرکتهای نوآور بزرگ در اقتصاد دانش بنیان مورد توجه  قرار خواهد گرفت.

معاون سیاست گذاری و توسعه معاونت علمی ریاست جمهوری  با اشاره به شرایط سخت مدیریت بنگاهها در شرایط فعلی اقتصاد کشور گفت: بایستی در ارکان مختلف دولت کمک کنیم تا طی ۱۰سال آینده در شرکت توسعه صنایع بهشهر در حوزه نوآوری و فناروی رشد جهشی داشته باشیم.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا