جزئیات چگونگی ارزیابی تعمیر و نگهداری شرکت های تابعه وبشهر اعلام شد

معاونت برنامه ریزی و توسعه شرکت توسعه صنایع بهشهر وضعیت شرکت های زیر مجموعه را در حوزه نگهداری و تعمیر، ارزیابی و از شرکت های برتر تجلیل خواهد کرد.

به گزارش بیدنا، یکی از رویکردهای شرکت توسعه صنایع بهشهر در سال ۱۴۰۳ عملیاتی کردن فرایند ارزیابی نگهداری و تعمیر در شرکت های تابعه است.

ایده ورود به حوزه ارزیابی تعمیر و نگهداری برای اولین بار از سوی مرادی مدیر عامل شرکت توسعه صنایع بهشهر مطرح شده و پس از آن کمیته ارزیابی نگهداری و تعمیر در معاونت برنامه ریزی و توسعه شرکت وبشهر تشکیل شد.

با انتخاب اعضاء و مشخص شدن وظایف کمیته ارزیابی نگهداری و تعمیر، اهداف و استراتژی ها در راستای افزایش بهره وری شرکت های زیر مجموعه مکتوب شدند.

به گفته نورین عضو کمیته ارزیابی نگهداری و تعمیر بعد از ارزیابی، شرکت های زیر مجموعه امتیاز بندی شده و نقاط قوت و نقاط ضعف شرکت ها که نیاز به بهبود دارند شناسایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه  بر اساس ارزیابی و امتیاز بندی صورت گرفته و به منظور نهادینه شدن فرهنگ نگهداری و تعمیرات، همایشی تا قبل از اتمام سال مالی شرکت های تابعه برگزار خواهد شد که در یکی از بخش های این همایش از شرکت برتر در حوزه فرایند نگهداری و تعمیرات تجلیل به عمل خواهد آمد.

نورین با بیان اینکه هدف نهایی ما تعالی شرکت ها در هر سطح و رتبه است ادامه داد: تجلیل از شرکت های برتر در حوزه تعمیر و نگهداری مشوقی برای ایجاد انگیزه و تعالی شرکت ها خواهد بود.

عضو کمیته ارزیابی نگهداری و تعمیر با اشاره به جزئیات و زمانبندی اجرای این طرح گفت: بعد از تهیه گزارش بازخورد نقاط ضعف و قوت را به شرکت ها اعلام می کنیم و شرکت ها بر اساس همان گزارش ها برنامه های اجرایی برای بهبود موارد مطرح شده ارائه خواهند کرد.

وی در مورد زمان عملیاتی شدن فرایند ارزیابی تعمیر و نگهداری گفت: این پروژه در اسفند  ماه  سال ۱۴۰۲ کلید خورده و اهداف مورد نظر فاز بندی شده است. در فاز اول خود اظهاری را جمع آوری کرده ایم و جلسات دو جانبه با صاحبان فرایند نگهداری برگزار شده است.

نورین با بیان اینکه در مرحله بعد وارد حوزه راستی آزمایی وضعیت شرکت ها خواهیم شد افزود: برنامه بعدی این است که با همکاران معاونت برنامه ریزی و توسعه یک ارزیابی میدانی از وضعیت تعمیر و نگهداری شرکت های تابعه انجام دهیم و در ادامه بر اساس خود اظهاری و جلسات و ارزیابی میدانی که در کارخانه انجام خواهد شد امتیاز نهایی شرکت ها مشخص می شود.

وی افزود: برای هر شرکت گزارش اختصاصی تعیین می شود و با جمع بندی راهکارها از شرکت ها زیر مجموعه خواسته می شود تا اقدامات عملی پیشنهاد شده را برای بهبود نقاط ضعف اجرا کنند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا