گزارش عملکرد شرکت های تابعه وبشهر؛ آلی شیمی قم تحول در تولید و بهره‌وری با اقدامات اصلاحی و بهینه‌سازی/ استفاده از روش ویژه برای کاهش بهای تمام شده محصولات

شرکت آلی شیمی قم با اجرای برنامه‌های گسترده‌ای در حوزه‌های تولید، بهینه‌سازی و آموزش، توانسته است کیفیت محصولات خود را حفظ کرده و بهره‌وری تولید را به میزان قابل توجهی ارتقاء دهد.

به گزارش بیدنا، شرکت آلی شیمی قم با اجرای مجموعه‌ای از اقدامات اصلاحی و بهینه‌سازی در واحدهای مختلف خود، گام‌های مهمی در جهت حفظ کیفیت محصولات و ارتقاء بهره‌وری تولید برداشته است. این اقدامات شامل اصلاح واحدهای تولید اسید چرب، گلیسیرین و یوتیلیتی به منظور حفظ کیفیت محصولات و ارتقائ بهره وری تولید است.

بهینه‌سازی واحد تصفیه فاضلاب کارخانه نیز از دیگر اقدامات مهم این شرکت بوده که منجر به کاهش آلاینده‌ها و افزایش بازدهی سیستم‌های تصفیه شده است.

شرکت آلی شیمی قم با التزام به هم‌افزایی درون گروهی، نیاز شرکت‌های ساینا، پاکسان و گلتاش به اسید چرب و پیه صنعتی را تأمین کرده و در عین حال از شرکت‌های مارگارین و بهپاک اسید اویل و روغن کلزا خریداری کرده است.

تدوین و بروزرسانی آیین‌نامه‌های داخلی نظیر معاملات، تنخواه و حقوق و دستمزد، تدوین چارت سازمانی جدید و ثبت علامت تجاری آلی شیمی قم از دیگر اقدامات برجسته این شرکت بوده که به منظور افزایش شفافیت و ارتقاء سطح مدیریت داخلی انجام شده است.

در حوزه آموزش، دوره‌های متعددی در زمینه HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) برگزار شده و استانداردهای آزمایشگاهی و کالیبراسیون ابزار دقیق به‌روزرسانی شده‌اند تا عملکرد تضمین کیفیت بهبود یابد.

همچنین، شرکت با تولید کرود گلیسیرین از محل پساب اسید چرب داخلی و آب صابون، موفق به کاهش بهای تمام شده محصولات شده است.

برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه‌های تعمیر و نگهداری، برق صنعتی، ابزار دقیق و حسابداری صنعتی از دیگر اقدامات این شرکت برای ارتقاء مهارت‌های کارکنان بوده است.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا