عملکرد شرکت های تابعه وبشهر؛ پاکسان؛ حرکت رو به جلو با رویکرد استراتژیک و بهره‌وری بالا

شرکت پاکسان در تازه‌ترین گزارش عملکرد خود، از اقدامات و دستاوردهای مهمی که در راستای بهبود وضعیت مالی و عملیاتی این شرکت انجام شده است، خبر داد. این اقدامات به شرکت کمک کرده‌اند تا به موفقیت‌های قابل توجهی در سال گذشته و سال 1403دست یابد.

به گزارش بیدنا، یکی از مهمترین اقدامات شرکت، افزایش سرمایه از ۹,۲۲۱,۳۹۸ میلیون ریال به ۱۲,۳۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی یک مرحله و به صورت قطعی بوده است. این افزایش از محل سود انباشته و در راستای بهره‌مندی از معافیت مالیاتی بند هـ تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور انجام شده است.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها و معافیت مالیاتی

پاکسان با عدم تمدید قراردادهای اجاره ۲۰ هزار متر فضای انبارش گمرک،در سال ۱۴۰۲ شرکت ۵۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی کرد و در اقدامی دیگر موفق به کسب ۴۰ میلیارد تومان معافیت مالیاتی شد که تأثیر مثبتی بر وضعیت مالی آن داشت.

حضور در نمایشگاه‌ها، احیای صادرات و ثبت برندها

حضور موثر در نمایشگاه‌های ایران اکسپو و کازان روسیه و جذب مشتریان جدید از تاجیکستان و ارمنستان، از دیگر اقدامات این شرکت بود.

احیای صادرات به سوریه و توسعه بازار در سودان و حل مشکلات برند صادراتی AS، همچنین ثبت برندهای محصولات در کشورهای بحرین، ترکمنستان، تاجیکستان، عراق، پاکستان و روسیه از دستاوردهای مهم شرکت به شمار می‌روند.

توسعه تولیدات و بومی سازی تکنولوژی

احیای پلنت تولید اسید چرب به ظرفیت تولید ماهانه ۱۰۰۰ تن و همچنین پلنت سولفوناسیون، نشان از تلاش‌های شرکت در افزایش ظرفیت تولید داشته و این شرکت با ساخت و بومی‌سازی برخی تکنولوژی‌های خط تولید به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها، توانمندی‌های خود در این زمینه را افزایش داد.

خریداری شرکت مدیریت یاران توسعه بهشهر

در راستای توسعه و تنوع‌بخشی به  توانایی ها و دارایی ها، پاکسان شرکت مدیریت یاران توسعه را خریداری کرد.

رفع تعهدات ارزی

پاکسان تعهدات ارزی پرونده‌های تعزیراتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به ارزش ۱ میلیون دلار را رفع کرد.

مبارزه با محصولات تقلبی

این شرکت با پیگیری و کشف محصولات تقلبی در شهرهای مشهد، سنندج و اهواز، گام‌های موثری در حفظ کیفیت و اصالت محصولات خود برداشت.

عملکرد مالی شرکت

پاکسان زیان عملیاتی ۷۶ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ را به سود عملیاتی ۲۰۰ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۲ رسانده و زیان خالص ۲۱۶ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۱ را با سود خالص ۲۵۰ میلیارد تومانی جابجا کرد.

عودت ۱۲ میلیارد تومان از محل رفع تعلیق  ارزهای یوان چین و وون کره بلوکه شده در بانک ها، انتقال مالکیت دامنه paxan.com به شرکت پس از ۲۵ سال ، تولید محصول جدید پودر لباسشویی ماشینی پرایم واش، اخذ گواهینامه های بین المللی ISO  و تکمیل ظرفیت خطوط تولید محصولات صنعتی از دیگر دستاوردهای مهم دیگر شرکت پاکسان بوده است.

این اقدامات نشان‌دهنده‌ی تلاش‌های مستمر شرکت پاکسان برای بهبود و توسعه وضعیت خود در بازارهای داخلی و بین‌المللی است.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا