تاثیر تقسیم سود ونوین بر وصنا

 در حالی شرکت توسعه صنایع بهشهر مجوز تملک 33 درصدی بانک اقتصاد نوین را در اختیار گرفته است این بانک یکی از بهترین عملکردها را در گروه بانکداری داشته است و جهش 3 رقمی سود در صورت های مالی 12 ماهه داشته است.

به گزارش بیدنا، به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری بهشهر، ونوین در ۱۲ ماهه منتهی به پایان اسفند ۱۴۰۲ با رشد ۱۳۷ درصدی به سود نزدیک ۹ همتی رسیده است که عمده این سود عملیاتی بوده و بخشی نیز سود شناسایی شده از تسعیر ارز است که در نهایت منجر به تحول در سود سازی این بانک شده است.

در سال قبل شاهد تحقق سود ۳٫۸ همتی در بانک اقتصاد نوین بودیم که از این سود در مجمع سال گذشته حدود ۱۰درصد تقسیم شد. این امر در حالی است که نرخ کفایت سرمایه بانک با رشد همراه و به سطوح نزدیک ۵ رسیده و امسال احتمال افزایش تقسیم سود نیز وجود دارد.

در این بین گروه توسعه صنایع بهشهر به همراه شرکت های زیر مجموعه مالکیت ۳۳ درصدی این بانک را در اختیار دارند و مجوز تملک این ۳۳ درصد را در اختیار گرفته اند.

توسعه صنایع بهشهر به همراه شرکت های به پخش و «وصنا» جز سهامداران عمده با درصد بالای «ونوین» محسوب می شوند. سال گذشته این مجموعه حدود ۱۲۵ میلیارد تومان از سود تقسیمی «ونوین» سهم برد، حال بانک امسال نزدیک ۹ همت سود حاصل و نزدیک ۹۰۰میلیارد حداقل سود تقسیمی دارد که سهم ۳۳ درصدی توسعه صنایع بهشهر از این سود حدود ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

نکته جالب توجه این که سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر با نماد «وصنا» ۴ میلیارد سهم بانک اقتصاد نوین معادل ۶٫۷ درصد را در اختیار دارد که سهم «وصنا» از این تقسیم سود حدود ۵۰ میلیارد تومان و به ازای هر سهم «وصنا» ۶ تومان خواهد شد که نسبت به سود دریافتی سال قبل رشد بالایی را نشان می دهد.

البته این محاسبات تنها براساس فرض تقسیم سود ۱۰ درصدی می باشد و اگر این تقسیم سود بالاتر برود و برای مثال به ۲۰ تا ۳۰ درصد برسد تحولات بزرگتری از ناحیه تقسیم سود متوجه «وصنا» خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا