بررسی شیوه های مواجهه با چالش های پیش روی شرکت توسعه صنایع بهشهر در سال ۱۴۰۳ ؛ ضرورت حذف هزینه های غیر ضروری

 

 

اولین جلسه شورای مدیران شرکت توسعه صنایع بهشهر با موضوع شیوه های مواجهه با چالش های پیش روی شرکت توسعه صنایع بهشهر در سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

 

به گزارش بیدنا، مرادی مدیرعامل وبشهر در این نشست که با حضور معاونین و مدیران شرکت وبشهر برگزار شد گفت: سال گذشته روند حرکتی وبشهر رو به جلو بوده است که امسال  نیز این روند بهبود پیدا خواهد کرد.

وی افزود: بعد از تعیین تکلیف وادغام چندین شرکت در مجموعه وبشهر در حال حاضر ۲۱ شرکت فعال در مجموعه وجود دارد که از این تعداد ۱۷ شرکت قابلیت واگذاری دارند.

مرادی در ادامه به چالش های پیش روی شرکت در سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: امسال افزایش هزینه های مالی معناداری خواهیم داشت.علاوه بر افزایش حقوق و دستمزد، افزایش نرخ مواد مواد اولیه و هزینه های دیگری از جمله هزینه حمل، آب، برق و… در سال مالی پیش رو خواهیم داشت.

مدیرعامل وبشهر تامین مالی را چالش دیگر این شرکت در سال ۱۴۰۳ ارزیابی کرد و گفت: تامین مالی و اخذ تسهیلات بانکی در سال گذشته نیز موضوع اصلی شرکت بوده است و کماکان امسال نیز باید روی تامین مالی متمرکز باشیم. کاهش قدرت وام دهی بانک ها، عدم ابلاغ سیاست های اعتباری و نرخ سود نامعلوم نشان دهنده اهمیت چالش تامین مالی در سال جاری است.

وی ادامه داد: به صورت طبیعی قیمت مواد اولیه نیز افزایش قابل توجهی خواهد داشت که این نیز جز چالش های پیش رو خواهد بود.

مرادی با اشاره به ضرورت چابک سازی نیروی انسانی در مجموعه وبشهر گفت: قیمت تمام شده خدمات و کالا در تمامی شرکت های مجموعه بالا است. امسال باید با استراتژی درست وارد این بحث شویم و تناسب درست بین نیروهای صف و ستاد ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر در ادامه نشست به راهکارهای مواجه با این چالش ها اشاره کرد و گفت: مدیریت هزینه برای همه شرکت ها در سال ۱۴۰۳ ضروری است.

وی ادامه داد: در بحث فروش نیز رویکرد شرکت ها باید بر کاهش فروش اعتباری و در مقابل افزایش خرید اعتباری استوار شود. یکی از راههایی که برای شرکت ها هزینه مالی ندارد این است که نگاه جدیدی به مقوله فروش داشته باشند یعنی بازگشت مبالغ حاصل از فروش در سریعترین زمان ممکن انجام شود.

مرادی خطاب به مدیران مالی گفت: در موضوع تامین مالی اگر توانستیم وام بهره پایین بگیرم در گرفتن این نوع وام ها لحظه ای تردید نکنیم و از فرصت هایی که برای اخذ تسهیلات با نرخ پایین پیش میاید بهترین استفاده انجام شود.

مدیر عامل وبشهر تصریح کرد: کاهش و کنترل هزینه ها نیازمند یک اراده قوی در شرکت وبشهر و شرکت های تابعه است.

گفتنی است در پایان این جلسه معاونین و مدیران وبشهر راهکارهای خود برای مواجه با چالش های پیش رو شرکت مطرح کردند.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا