مرادی در مراسم رونمایی از  اتاق کنترل تولید پودر پاکسان: پاکسان پرچمدار صنعت شوینده کشور است/ بزرگترین چالش برای تولید تامین نقدینگی است

نشست بررسی پروژه های عمرانی و فنی شرکت پاکسان برگزار و از اتاق کنترل تولید پودر این شرکت رونمایی شد.

به گزارش بیدنا، نشست بررسی پروژه های عمرانی و فنی اجرا شده در شرکت پاکسان با حضور بهروز مرادی مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر و مدیرعامل و اعضاء هیات مدیره شرکت پاکسان برگزار شد.

مرادی با بیان اینکه کارهای بزرگی در شرکت پاکسان انجام شده است گفت: شرکت پاکسان با برگزاری مجمع عمومی در سال ۱۴۰۲ و ثبت افزایش سرمایه در روزهای پایانی سال کار بسیار مهمی انجام داد که حدود ۴۱ میلیارد تومان صرفه جویی مالیاتی به همراه داشت.

وی افزود: مدیران و کارکنانی که در این کار بزرگ نقش داشتند باید مورد تشویق و تجلیل قرار بگیرند.

مرادی عملکرد مدیرعامل شرکت پاکسان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: محمدی راد و مدیران شرکت پاکسان با شایستگی عهده دار مسئولیت شده اند و با شناخت دقیقی که از کارخانه دارند مدیریت بهینه ای در هزینه های شرکت انجام داده اند.

مدیرعامل وبشهر با بیان اینکه شرکت پاکسان پرچمدار صنعت شوینده در کشور است ادامه داد: مقام معظم رهبری هوشمندانه و به درستی امسال را به عنوان سال جهش تولید نامگذاری کرده اند. یعنی کشور به رشد اقتصادی نیاز دارد و پاکسان نیز به وظیفه ملی خود در زمینه رشد تولید عمل خواهد کرد.

مدیر عامل وبشهر با بیان اینکه بزرگترین مشکل برای جهش تولید تامین نقدینگی و تامین سرمایه در گردش شرکت های تولیدی است تصریح کرد: اعتقاد دارم اگر این مشکل حل شود نزدیک ۷۰ درصد از مشکلات تولید حل خواهد شد.

مرادی با اشاره به نقش بانک ها در تامین مالی در شرکت های تولیدی گفت: تاخیر سه ماهه در ابلاغ سیاست های اعتباری بانک ها و نرخ بالای تسهیلات اعطایی اثرات منفی بر روی تولید می گذارد.

وی با بیان اینکه ثقل اساسی رشد اقتصادی رشد تولید است ادامه داد: باید برای زمان ابلاغ سیاست های اعتباری و نرخ سود تسهیلات چاره اندیشده شود تا تولید کاهش پیدا نکند.

مرادی به روش های دیگر تامین مالی اشاره کرد و گفت: اگر شرایط بازار سرمایه مساعد باشد شرکت هایی مثل پاکسان می توانند بخشی از نقدینگی مورد نیاز را از این بازار تامین کنند.اما متاسفانه نرخ خدماتی که برای تولید از بازار سرمایه تامین می شود حدود ۴۰ درصد است که این نرخ ضد تولید است.

مدیر عامل وبشهر با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات از سیستم بانکی و بازار سرمایه متناسب با تولید نیست ادامه داد: اگر بانک و بازار سرمایه روی این نرخ های بماند تحول مهمی در تولید اتفاق نخواهد افتاد.

در ادامه نشست شهریار محمدی راد مدیرعامل شرکت پاکسان با ارائه گزارشی از پروژه های عمرانی و فنی انجام شده در شرکت پاکسان گفت: تعمیرات اساسی خط تولید و ایمن سازی، بازسازی و نوسازی اتاق کنترل تولید پودر به اتمام رسیده و بهبود و ارتقای کیفیت دستگاه های بسته بندی با موفقیت انجام شده است.

وی افزود: تمامی مراحل بازسازی و نوسازی خط کنترل تولید پودر توسط متخصصین داخلی شرکت انجام شده و منابع مالی مورد نیاز برای خرید تجهیزات با مدیریت هزینه و فروش ضایعات کابلی تامین شده است.

وی مدیریت هزینه و صادرات را از مهمترین برنامه های پیش روی شرکت ارزیابی کرد و گفت: ۶۵۵  تن مقوا به عنوان کالای راکد داشتیم که با تغییرات صورت گرفته در دستگاههای چاپ تمامی مقواها آماده استفاده در خطوط چاپ و بسته بندی قرار گرفت و حدود ۲۵ میلیارد تومان برای شرکت صرفه جویی داشت.

محمدی راد با بیان اینکه در سال پیش رو تولید محصول و برندهای جدید خواهیم داشت افزود: در حال حاضر به بیش از ۱۸ کشور صادرات محصولات شوینده انجام می دهیم و در نظر داریم از طریق کشور عمان صادرات به کشورهای آفریقایی را توسعه دهیم.

حسینی عضو هیات مدیره پاکسان نیز در همین رابطه گفت: بخش مهمی از دستاوردهای پاکسان به خاطر انگیزه ای بوده است که توسط مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر به مجموعه پاکسان داده شده و با استمرار حمایت های دکتر مرادی می توانیم شکوفایی بیشتر را در این شرکت رقم بزنیم.

گفتنی است در پایان این نشست مرادی مدیرعامل بهشهر با حضور در خط تولید کارخانه و  واحد چاپ و بسته بندی از بخش های مختلف این شرکت بازدید و از اتاق کنترل تولید پودر این شرکت که به تازگی نوسازی و بهسازی شده بود رونمایی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا