رئیس تحقیق و توسعه شرکت گلتاش خبر داد: بومی سازی صد درصدی مواد اولیه خمیر دندان پونه و نسیم در سال ۱۴۰۳/خمیر دندان نانو برای اولین بار در شرکت های شوینده

احمدیان رئیس تحقیق و توسعه شرکت گلتاش با بیان اینکه اولین خمیر دندان نانو تولیدی آماده توزیع در سراسر کشور است افزود: با بومی سازی ماده اولیه خمیردندان پونه و نسیم همزمان شاهد کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت خواهیم بود.

احمدیان رئیس تحقیق و توسعه شرکت گلتاش در گفتگوی اختصاصی با بیدنا با اشاره به برنامه های این شرکت در حوزه تحقیق و توسعه گفت: در خصوص بومی سازی مواد اولیه چندین پروژه مهم را در سال ۱۴۰۲ اجرا کردیم.

وی افزود: با کمک چند تن از اساتید بخش داروسازی دانشگاه اصفهان شرکتی در خصوص تولید سیلیکا  خمیر دندان فعال شد که این گروه موفق شدند چندین نمونه آزمایشی بسیار خوب از سیلیکا خمیر دندان را طراحی کنند. سیلیکا تولیدی در گریدی مطلوب است و تمام تست های کیفی، کاربردی، استاندارد ملی خمیر دندان روی نمونه ها انجام شده و برای تامین سیلیکا خمیر دندان پونه و نسیم استفاده خواهد شد.

رئیس تحقیق و توسعه شرکت گلتاش با بیان اینکه واردات مواد اولیه ساینده خمیر دندان پونه و نسیم در سال آینده به صفر خواهد رسید ادامه داد: ساینده داخلی شرکت، کیفیت، کارایی و سایندگی بهتر و  ایمنی و تاریخ انقضا بیشتری نسبت به نمونه خارجی که قبلا استفاده می شد دارد.

احمدیان با اشاره به اینکه ماده اولیه ساینده خمیردندان به طور کامل در شرکت گلتاش بومی سازی شده است افزود: این پروژه که توسط مدیرعامل شرکت گلتاش هدایت می شود در نهایت  منجر به سودآوری بیشتر، افزایش کیفیت محصولات و کاهش قیمت تمام شده خواهد شد.

وی در مورد تولید خمیر دندان نانو گفت: خمیر دندان نانو برای اولین بار در شرکت گلتاش تولید شده و در انبارهای شرکت موجود است.

رئیس تحقیق و توسعه شرکت گلتاش تصریح کرد: به عنوان اولین شرکت در ایران پروانه ساخت خمیر دندان نانو را اخذ کرده ایم و مترصد این هستیم تا سیستم پخش و فروش، توزیع محصول در سراسر کشور را آغاز کند.

احمدیان در مورد ویژگی های این محصول گفت:  با همکاری بخش دندان دانشگاه شهید بهشتی تمام آزمون های کیفی، ایمنی و اثر بخشی روی محصول انجام شده و گواهینامه مرتبط در خصوص پیشگیری  از پوسیدگی و رفع پوسیدگی جزیی در بخش مینا و رفع حساسیت دندانی در بخش آج دندان اخذ شده است.

وی با تاکید بر اینکه خمیر دندان نانو گلتاش یک خمیردندان متفاوت است ادامه داد: برای داخلی سازی ماده اولیه آن از اساتید مواد دانشکده صنعتی اصفهان کمک گرفتیم و آنها موفق شدند بعد از چند ماه  ماده اولیه مرتبط برای استفاده در  محصولات دهان و دندان را سنتز(تجزیه و تحلیل) کنند. آنالیز اثربخشی محصول تکمیل شده و به محض اینکه بخواهیم تولید انبوهی از این محصول داشته باشیم تامین مواد اولیه از داخل به خوبی امکان پذیر است.

رئیس تحقیق و توسعه شرکت گلتاش در مورد  بومی سازی بتائین در این شرکت گفت: سالها روی بومی سازی بتائین ماده اولیه شوینده زمان صرف شد و در نهایت گلتاش به خوبی توانست پلنت داخلی این محصول را بسازد.

وی افزود: تجهیزات و طراحی و پروسه تولید صد درصد توسط همکاران گلتاش انجام شده و بتائین را با بهترین کیفیت تولید کنیم. حتی ظرفیت مازاد هم داریم که می توانیم به شرط تقاضا و کاهش هزینه تولید به شکل کاملا رقابتی مواد اولیه شوینده( بتائین) بفروشیم.

احمدیان در مورد کیفیت محصولات گلتاش در مقایسه با محصولات رقبا داخلی گفت: آزمایشگاه تحقیق و توسعه و تضمین کیفیت گلتاش مجهزترین، بروز ترین، کارآمد ترین آزمایشگاه صنعت شوینده کشور است به طوری که در شرکت گلتاش کیفیت استاندارد داخلی، سختگیرانه تر از استاندارد ملی است و برای بعضی محصولات که استاندارد ملی ندارند ، استاندارد داخلی  تعریف کرده ایم تا برتری کیفی محصولات گلتاش بر رقبا داخلی پایدار بماند.

رئیس تحقیق و توسعه شرکت گلتاش در مورد برنامه های این شرکت برای سال آتی گفت: کاهش قیمت تمام شده، افزایش سود آوری و افزایش کیفیت از برنامه ها اصلی گلتاش برای سال ۱۴۰۳ است که با بومی سازی صد در صدی ماده اولیه خمیر دندان این امر محقق خواهد شد.

احمدیان افزود: برنامه دیگر ریبرندینگ و تغییر بسته بندی خمیردندان ها و شامپوهای سیو و تغییر لیبل، بطری و ادوات بسته بندی است. در خصوص بازاریابی و فروش نیز دنبال این هستیم بحث فروش محصولات خاص و جدید مثل محصولات دنتامکس و آرومکس به روز شود.

 

رئیس تحقیق و توسعه شرکت گلتاش در پایان با قدردانی از حمایت های شرکت توسعه صنایع بهشهر گفت: با حمایت حداکثری شرکت توسعه صنایع بهشهر می توانیم در تولید ماده اولیه و محصولات شوینده شرکت شماره یک در کشور باشیم.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا