مدیرعامل شرکت وبشهر: سال ۱۴۰۲رکوردهای تاریخی در تولید و کشف بازارهای جدید ثبت کردیم

مرادی مدیر عامل شرکت توسعه صنایع بهشهر با بیان اینکه از مجموع 25 شرکت زیانده زیر مجموعه در سال مالی 1401 تمامی شرکت های زیر مجموعه در پایان سال مالی 1402 به سوددهی رسیدند گفت: استراتژی وبشهر در سال جدید استراتژی تجارت توامان با تولید است.

شرکت توسعه صنایع بهشهر در یک دوره یکساله درخشان با بهره‌گیری از استراتژی‌های نوآورانه در تولید و فروش موفق به افزایش سود و بهبود کارایی مالی شده است. آخرین صورت مالی این شرکت در دوره ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که سود وبشهر نسبت به دوره گذشته رشد ۵۰ برابری داشته و از مجموع ۲۵ شرکت زیانده در سال مالی ۱۴۰۱ تمامی شرکت های زیر مجموعه در پایان سال مالی ۱۴۰۲ به سوددهی رسیدند.

مرادی مدیر عامل وبشهر با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ تولید در همه بخش ها خوب و قابل قبول بوده است تصریح کرد: بر اساس فرمایشی که مقام معظم رهبری در مورد افزایش تولید داشتند تمرکز و پایبندی ویژه ای برای افزایش تولید در شرکت های تولیدی صورت گرفت و رشد تولید در همه شرکت های تولیدی موفقیت آمیز بود.

وی عملکرد شرکت های زیر مجموعه وبشهر در سال ۱۴۰۲ را قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: با استفاده از مدیران با تجربه که دارای سلامت اخلاقی و صلاحیت حرفه ای بودند موفق شدیم رتبه اول میزان فروش، رشد سود عملیاتی، رشد درآمد عملیاتی و رشد سود خالص در شرکت های زیر مجموعه وبانک را توسط شرکت ساینا،پاکسان و وصنا به دست آوریم.

به گفته مرادی سال مالی ۱۴۰۳ سال تولید، فروش و سوددهی حداکثری شرکت های زیر مجموعه خواهد بود و شرکت های تولیدی رکوردهای ده ساله تولید را خواهند شکست.

مدیر عامل وبشهر با بیان اینکه تمام تلاش خودمان را برای رونق تولید انجام خواهیم داد افزود: سعی می کنیم با افزایش حداکثری تولید در سال ۱۴۰۳ هم در کاهش مشکلات مردم و هم در رشد اقتصادی کشور نقش تاثیر گذاری داشته باشیم.

مرادی با بیان اینکه افزایش تولید امسال نسبت به سه ماه زمستان سال گذشته خوب بوده است ادامه داد: رشد تولید نسبت به سه ماه سال گذشته خوب بوده است اما شکستن رکوردهای تولید نیاز به همت مضاعف دارد.

وی افزود: مجموعه وبشهر عملکرد تولیدی شرکت ها را در طول سال بر اساس هدف های بودجه ارزیابی خواهد کرد.

مرادی با بیان اینکه استراتژی وبشهر در سال جدید استراتژی جهش و رونق است تصریح کرد: ورود به عرصه تولید توامان با تجارت جزء رویکردهای اصلی ما در سال ۱۴۰۳ است.

وی درباره طرح مولد سازی دارائی ها نیز گفت: مولد سازی دارایی ها یکی از برنامه های اقتصادی مهم و اولویت دار دولت مردمی سیزدهم است و در چارچوب اجرای سیاست های دولت محترم، وبشهر مقدمات واگذاری شرکت های تابعه را فراهم آورد.

مرادی با تاکید بر اینکه در واگذاری شرکت ها بسیار جدی هستیم افزود: در واگذاری ها خیلی هوشمندانه عمل خواهیم کرد و واگذاری ها به افراد صاحب صلاحیت انجام خواهد شد تا قدم مثبتی برای کشور برداشته شود.

شرکت توسعه صنایع بهشهر در یک سال گذشته

در سال ۱۴۰۲ بازدید های میدانی مدیرعامل شرکت وبشهر از تمامی شرکت ها و کارخانه های زیر مجموعه با هدف شناسایی کانون مشکلات از زمان تصدی این سمت در دستور کار قرار گرفت و تصمیم های اولیه برای پایه گذاری تحولات مهم این شرکت اتخاذ شد.

در جلسات تخصصی با مدیران ارشد شرکت های تابعه نقشه افزایش تولید و صادرات، محور برنامه های شرکت های تولیدی برای سال مالی ۱۴۰۲ در نظر گرفته شد. توسعه محصول صادراتی و خلق بازار های جدید بین المللی با ایجاد پایگاه صادراتی در کشورهای عمان، قزاقستان، عراق و افغانستان و به کارگیری ظرفیت های ملی و استانی به عنوان استراتژی صادراتی وبشهر تعیین شد.

حضور فعال  در نمایشگاه های بین المللی داخلی و خارجی راهبرد دیگر وبشهر در سال مالی ۱۴۰۲ بود که  مسیر عقد قرارداد فروش محصولات بهداشتی و غذایی در بازار هدف خارجی و داخلی را هموار کرد.

تشکیل کمیته تامین مالی با عضویت نخبگان بانکی، ساماندهی نیروی انسانی و استفاده از مدیران با تجربه، ورود به عرصه تحول دیجیتال، امضای تفاهم نامه های همکاری و تشکیل کارگروه نظارت و بازرسی از دیگر مواردی بود که در راستای افزایش تولید به کار بسته شد.

همزمان با تدوین استراتژی ها، مدیر عامل شرکت توسعه صنایع بهشهر برای حل مشکلات شرکت های زیر مجموعه مذاکرات موفقی با رئیس کل بانک مرکزی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، رئیس صندوق توسعه ملی، مدیر عامل بانک ملی، مدیرعامل بانک ملت، مدیر عامل بانک تجارت، مدیرعامل بانک صنعت و معدن ، مدیرعامل بانک کارآفرین و مدیران سایر بانک‌ها  انجام و بخشی از مشکلات و موانع مالی و تولیدی پیش روی شرکت های زیر مجموعه بر طرف شد.

این شرکت در آخرین روزهای پاییز ۱۴۰۲ ساخت پالایشگاه غلات شرکت زرین ذرت شاهرود را آغاز و با امضاء تفاهم تاریخی با کمیته امداد امام خمینی(ره)قدم های بزرگی جهت خدمتگزاری به خانواده بزرگ کمیته امداد امام خمینی(ره)در سراسر کشور برداشته شد.

بخشی از دستاوردهای شرکت های زیر مجموعه وبشهر در سال ۱۴۰۲

در سال مالی ۱۴۰۲ شرکت پاکسان که در عملکرد شش ماهه از زیان خارج شده بود. موفق شد خط تولید صابون رختشویی جدیدی را راه اندازی و پودر لباس شویی پرایم واش و پودر صادراتی ۷ کیلیویی با برند“آس”را عرضه کند. میزبانی از هیات تجاری ترکیه، ارسال محموله صادراتی به سودان،روسیه و عراق برای اولین بار با برندهای جدید و فعال کردن خط صادراتی سوریه از دیگر دستاوردهای این شرکت در سال ۱۴۰۲ بوده است.

این شرکت با کار تیمی مشترک، صادرات محصولات صنعتی،  اصلاح روندهای خرید و سبد فروش در سال مالی ۱۴۰۲ موفق شد ۲۲۰ میلیارد تومان زیان  در سال مالی ۱۴۰۱را با حدود ۲۶۶ میلیارد تومان سود عملیاتی در سال مالی ۱۴۰۲ جابجا کند.

در شرکت گلتاش رکورد ده ساله تولید شکسته و صادرات محصولات بهداشت فردی به قزاقستان برای اولین بار انجام شد. بومی سازی بتائین ماده اولیه شامپو و مایعات دستشویی با موفقیت به نتیجه رسید و آمادگی برای تولید محصولات دانش بنیان فراهم شد. ارتقاء به  تابلو اصلی بازار اول بورس و انتخاب به عنوان صادر کننده نمونه اصفهان از دیگر دستاوردهای گلتاش بود. این شرکت در عملکرد ۹ ماهه منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۲  با ۶۲ درصد رشد در میزان فروش، درآمد عملیاتی را ۱۰۴ درصد و سود خالص را ۱۱۷درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داد.

در شرکت ساینا رکورد فروش صادراتی و فروش داخلی از ابتدای تاسیس این شرکت شکسته شد و خط تولید پریمکس صادراتی افتتاح و انواع مختلف شوینده پریمکس برای اولین بار به تولید انبوه رسید. ساینا در عملکرد ۹ ماهه منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۲ با ۲۵ هزار تن تولید محصولات، رشد ۱۳۳ درصدی تولید را به خود اختصاص داد و درآمد های عملیاتی را نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۴ درصد افزایش داد. ساینا ۲ میلیاردو پانصد میلیون تومان زیان ۹ ماهه منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۱ را با ۶۸ میلیارد تومان سود خالص در پایان شهریور ۱۴۰۲ جابجا کرد که رشد دوهزارو ۸۶۳ درصدی در سود را نشان می دهد.

خط تولید شرکت مارگارین که تا مرز تعطیلی پیش رفته بود مجددا احیاء و راه اندازی شد. و در روزهای پایانی سال مالی ۱۴۰۲ رکورد تولید و فروش همزمان در شرکت مارگارین شکسته شد. فروش هیبریدی محصولات این شرکت برای اولین بار آغاز و روغن مایع خانوار با برند “خروس” برای اولین بار به تولید انبوه رسید. همچنین محموله های تجهیزات تولید روغن خاص وارد کارخانه شد.

مارگارین در شرایطی که در ۹ ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۱ حدود ۲۵۱میلیارد تومان زیان خالص ساخته بود با تاکید بر توسعه و تقویت فروش  موفق شد در۹ ماهه منتهی به شهریور سال جاری به سود دهی برسد.

به گفته مدیرعامل مارگارین، حمایت های مدیریت شرکت توسعه صنایع بهشهر، تامین مالی و مواد اولیه، افتتاح خط تولید روغن خانوار خروس، به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین، بهینه‌سازی و گسترش بازارهای جدید در تحقق این رکورد تاثیر گذار بوده‌اند.

شرکت بهپاک در سال ۱۴۰۲ تولید پروتئین گیاهی سویا را از ۱۳۰ تن به ۱۷۵ تن در روز رسانده و موفق به صرفه جویی ارزی چهار و نیم میلیون یورویی شد. کارخانه خوراک دام و طیور شرکت با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه راه اندازی قرار گرفت. این شرکت در عملکرد ۹ ماهه منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۸ درصدی در میزان فروش و درآمد عملیاتی داشته است.

زرین ذرت شاهرود در سال مالی ۱۴۰۲ با تولید محصولات جدید و استفاده از تجهیزات و دستگاه های بومی موفق به  صرفه جویی ارزی شده و۲۵۰ میلیارد تومان بدهی ارزی شرکت تسویه و از سرفصل بدهی شبکه بانکی خارج و اجرای پروژه بزرگ پالایشگاه غلات این شرکت آغاز شد.این شرکت در عملکرد ۹ ماهه منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۲  رشد ۵۵ درصدی در درآمد عملیاتی و رشد ۷۱ درصدی در سود خالص داشته است.

شرکت به پخش با پیاده سازی استراتژی‌های فروش ضمن خروج از زیان موفق به ثبت رکورد تاریخی فروش ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در یکماه شد. برای این شرکت در سال مالی آینده فروش ۳۰۰ هزار تنی محصولات برنامه ریزی شده است. همچنین به پخش مجوز های لازم برای تولید محصول سویا با برند صرفه را اخذ و تولید نهایی محصول را در دستور کار قرار داده است. این شرکت با اصلاح و مهندسی سبد کالایی، افزایش سرعت در فروش و کاهش هزینه های حمل، در عملکرد ۹ ماهه منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۲رشد ۴۸ درصدی در درآمدهای عملیاتی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

شرکت صنایع بسته بندی ایران با افزایش ۱۵۰ درصدی تولید و فروش، تعیین تکلیف بدهی های مالیاتی، احیاء و راه اندازی خطوط جنرال لاین، ساخت قوطی های آسان باز شو و ارتقا نماد از تابلو نارنجی به زرد رکورد بی سابقه ای از خود به جای گذاشت و  بعد از ۲۰ سال زیان به سوددهی رسید.این شرکت در عملکرد ۹ ماهه منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۲  نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸ درصد رشد درآمد عملیاتی داشته است.

شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر در عملکرد ۹ ماهه منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۲  درآمد عملیاتی را ۲۶۱ درصد و سود خالص را ۸۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داده است.

مدیریت صنعت شوینده با نماد بورسی شوینده نیز در عملکرد ۹ ماهه منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۲ رشد ۱۲ درصدی در سود خالص داشته و شرکت مروارید هامون با رشد ۱۶۹ درصدی سود خالص در ۹ ماهه منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل عملکرد قابل قبولی از خود به جا گذاشته است. همچنین اولین محموله صادراتی شرکت مروارید هامون با برندهای گلبهار و گلفام در بسته بندی های جدید و متنوع به کشور عمان ارسال شد.

شرکت قند نیشابور با جذب ۱۳۵هزار تن چغندر قند تا دیماه سال جاری اهداف تعیین شده در بودجه برای تولید شکر را محقق کرد.شرکت شکر شاهرود نیز با اورهال اساسی خط تولید و تعویض کوره آهک کارخانه موانع موجود بر سر راه تولید شکر را برطرف کرد و به عنوان یکی از قدیمی ترین کارخانه شکر کشور توانست به جایگاه خود در تولید شکر نزدیک شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا