فیض پور در گفتگوی اختصاصی: افزایش سرمایه ۳۴۰ میلیارد تومانی گلتاش در سال مالی پیش رو

مدیرعامل شرکت گلتاش از افزایش سرمایه 340 میلیارد تومانی این شرکت خبر داد.

فروش خالص شرکت گلتاش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰۰درصد افزایش داشته است این شرکت برای سال مالی پیش رو افزایش سرمایه و خرید ماشین آلات جدید جهت کاهش بهای تمام شده خواهد داشت. به همین بهانه با مهرداد فیض‌پور که از دی ماه سال ۱۴۰۱به عنوان مدیرعامل، هدایت مجموعه بزرگ گلتاش را بر عهده دارد به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می خوانید.

جناب فیض پور لطفاً به عنوان سوال نخست، شرکت گلتاش را معرفی و در مورد محصولات تولیدی این شرکت بفرمایید.

شرکت گلتاش درمردادماه ۱۳۶۱ به نام شرکت آرایشی و بهداشتی گلتاش در اداره ثبت شرکت های اصفهان به ثبت رسید و طی سال‌های گذشته نقش مهمی در توسعه بهداشت کشور داشته است.

محصولات شرکت گلتاش در پنج گروه شامل انواع خمیردندان با برندهای دنتامکس، ارکید، پونه و نسیم، شامپو با برندهای آرومکس، ارکید، شبنم و سیو، صابون با برندهای آرومکس، گلبو و گلنار، مایع دستشویی با برندهای آرومکس، گلبو ،ارکید و سیو، کرم با برند آرومکس و سیو تولید می‌شود.

نیروی انسانی متخصص و دانش فنی و بومی از نقاط قوت شرکت گلتاش می‌باشد که با فراهم بودن زمینه فعالیت آن ها رویدادهای خوبی را شاهد خواهیم بود.

لطفا خلاصه ای از عملکرد شرکت گلتاش در سال مالی جاری را با مخاطبان در میان بگذارید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال “مهار تورم و رشد تولید” نامگذاری نموده اند، ما هم سعی کرده ایم با حداکثر توان برای افزایش تولید و تحقق اهداف شعار سال تلاش کنیم.

طی چند ماه گذشته تلاش کردیم با اعمال مدیریت فرآیندی به جای مدیریت عملکردی در فرآیند های اصلی و مرتبط با کسب و کار از نظام های نوین مدیریتی مثل مدیریت استراتژیک ، مدیریت کیفیت ، مسائل زیست محیطی  و مدیرت دانش برای رسیدن به اهداف در سند برنامه راهبردی شرکت استفاده کنیم.

در دوره مالی ۹ ماهه منتهی به ‌٣١ شهریور  ١۴٠٢ مقدار ۴۱،۳۲۰ تن انواع محصول نهایی و مقدار ۵،۳۱۷ تن انواع مواد اولیه صنعتی تولید شده که مقدار ۴۰،۱۹۰ تن از این محصولات به مبلغ ۱۳،۷۰۹،۴۲۸ میلیون ریال به فروش رسیده است.به این ترتیب مبلغ فروش خالص در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰۴٫۵ درصد افزایش داشته است که ناشی ازافزایش مقدار فروش و افزایش در نرخ فروش می باشد.

وضعیت صنعت آرایشی و بهداشتی کشور را چطور می‌بینید؟

در بخش آرایشی، حدود ۳۰ درصد تولید، در اختیار تولیدکنندگان داخلی است و متاسفانه بسیاری از مصرف‌کنندگان تمایل به خرید اجناس خارجی دارند که در بعضی موارد، کیفیت‌شان نسبت به مشابه داخلی آن بسیار پایین است. اما در بخش شوینده‌ها وضعیت کاملا به نفع تولیدات داخلی است و با استقبال مصرف‌کنندگان مواجه است.

به نظر شما شرکت گلتاش در این صنعت چه جایگاهی دارد و چه آینده‌ای برای این شرکت متصور هستید؟

محصولات شرکت گلتاش به لحاظ کیفی از استاندارهای بین‌المللی برخوردارند و خوشبختانه گلتاش در همین شرایط سخت رقابتی و با وجود تحریم‌های بین المللی با تکیه بر دانش نیروهای متعهد و کار آزموده و بهره گیری از تجهیزات مدرن توانسته ضمن حفظ کمیت و کیفیت محصولات تولیدی در بالاترین سطح و تأمین بخش عمده‌ای از نیاز جامعه در سال ١۴٠٢ تا کنون بیش از ٣هزار تن محصولات خود را به اقصی نقاط جهان صادر کند و با برنامه‌ریزی های انجام شده در سال آینده این مقدار به بیش از ۸ هزار تن خواهد رسید.

چه طرح های توسعه ای و نوآورنه ای در پیش رو دارید ؟

با توجه به دستوری بودن قیمت گذاری محصولات و به منظور حفظ حاشیه سود ناخالص و کاهش بهای تمام شده محصولات‌، شرکت در نظر دارد با خرید، نصب و راه اندازی ماشین آلات جدید ‌(باد کن احجام بزرگ‌، دستگاه تولید پلی فرم و کپ و شولدر، و دستگاه تولید تیوب) بهای تمام شده ادوات را کاهش دهد که این امر باعث افزایش سود خالص خواهد شد.

همچنین، با عنایت به مصوبه مجمع عمومی سال مالی ۱۴۰۱ و تقسیم سود ۶٠٠ ریال به ازای هر سهم و خرید برندهای نسیم و پونه به مبلغ ٢٣۵ میلیارد تومان، شرکت در نظر دارد از محل مطالبات سهامداران و مخارج انجام شده، مبلغ ٣۴٠ میلیارد تومان افزایش سرمایه انجام دهد.

با توجه به اینکه تمرکز بر صادرات از مهمترین رویکردهای شرکت توسعه صنایع بهشهر در سال مالی گذشته بوده چه فعالیتی در حوزه صادرات  داشته اید و یا چه برنامه‌ای در این زمینه دارید؟

شرکت گلتاش علاوه بر بازارهای داخلی سهم زیادی در بازارهای کشور‌های مختلف از جمله کشورهای آسیایی و حوزه CIS دارد و در سال گذشته کشور‌هایی همچون امارات، قراقستان، قرقیزستان و لبنان  به بازارهای صادراتی شرکت گلتاش افزوده شده است.

چشم‌انداز شما برای آینده‌ی صنعت آرایشی و بهداشتی ایران چیست؟

بدون شک با رشد و توسعه شرکت‌های استاندارد در این حوزه، آینده روشنی پیش‌روی شرکت‌ها بوده و با حضور گلتاش در این بازار، می‌توان بیش از گذشته به این مسئله امیدوار بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا