سرپرست بهپاک خبر داد: صرفه جویی ۴٫۵ میلیون یورویی با راه اندازی ۳ خط تولید پروتئین گیاهی /خرید ۵۲ هزار متر مربع زمین جهت اجرای طرح های توسعه ای/ کارخانه دام و طیور با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره برداری است

سرپرست شرکت بهپاک با اشاره به صرفه جویی 4.5 میلیون یورویی این شرکت گفت: کارخانه تولید خوراک دام و طیور با 95 درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره برداری است.

به گزارش بیدنا، هرگاهی سرپرست شرکت بهپاک در گفتگویی با اشاره به تاریخچه این شرکت گفت: بهپاک کار خود را با کارخانه پنبه پاک کنی آغاز و بعدتر با توجه به ظرفیت های موجود و نیاز بازار اولین و در زمان خود بزرگترین کارخانه روغن کشی از دانه های روغنی را در کشور تاسیس نمود. تا ضمن صرفه جویی ارزی، ارزش افزوده بیشتری را به ارمغان آورد و در راستای کاهش وابستگی و ایجاد امنیت غذایی گام بردارد.

سرپرست شرکت بهپاک خود کفایی در تولید و روغن کشی از دانه های روغنی را،  عامل اصلی عدم وابستگی به واردات روغن و کنجاله برشمرد و ادامه داد: این صنعت باعث تأمین کالای استراتژیک روغن جهت مصارف خوراکی  و کنجاله در تامین خوراک دام و طیور و در نهایت محصولاتی همچون؛ شیر و تخم مرغ می باشد.

هرگاهی با بیان اینکه در حال حاضر از سه محصول کلزا، آفتابگردان و سویا روغن خوراکی استحصال می شود؛ تصریح کرد: چالش اصلی ما تولید اندک دانه های روغنی و وابستگی حدود ۸۴ درصدی به واردات است.

راهکارهای ارتقاء موقعیت صنعت روغن کشی کشور

سرپرست شرکت بهپاک با اشاره به چالش های پیش روی این شرکت گفت: افزایش تعرفه واردات کنجاله، حمایت از تولید دانه های روغنی، قراردادن واردات دانه بجای روغن و کنجاله، توزیع عادلانه ارز نیمایی بین شرکت های روغن کشی را باعث ارتقاء موقعیت صنعت روغن کشی ایران در منطقه دانست.

از افزایش ظرفیت روغنکشی تا صرفه جویی ۴٫۵ میلیون یورویی

سرپرست شرکت بهپاک در مورد برنامه های توسعه ای این شرکت نیز گفت: ظرفیت روغن کشی از دانه روغنی کلزا از ۵۵۰ تن به ۹۰۰ تن در روز افزایش داشته و تولید پروتئین گیاهی سویا از ۱۳۰ تن به ۱۷۵ تن در روز از طریق ساخت و نصب و راه اندازی ۳ واحد خط تولید پروتئین ساز وینگر رسیده که منجر به صرفه جویی ارزی ۱٫۵ میلیون یورویی برای هر دستگاه (مجموعا ۴٫۵ میلیون یورو) شده است.

وی افزود: ساخت، نصب و راه اندازی ۳ دستگاه مخزن روغن با ظرفیت گنجایش ۲۰۰۰ ، ۱۵۰۰ و ۱۵۰۰ تن باعث شده است ظرفیت نگهداری روغن خام شرکت از ۸۵۰۰ تن به ۱۳۵۰۰ تن برسد.

هرگاهی راه اندازی واحد انبار با ظرفیت ۴ هزار تن جهت نگهداری کنجاله دانه های روغنی و غلات را از دیگر دستاورد های اخیر این شرکت برشمرد و گفت: زیر ساخت برق در اراضی شمال غرب کارخانه با احداث پست برق با ظرفیت ۱ مگاوات و کانال زیرزمینی برق بطول ۳۳۰ متر ایجاد شده است.

 

سرپرست شرکت بهپاک ادامه داد: همچنین زمینی به متراژ ۵۲ هزار متر مربع جهت اجرای پروژه های توسعه ای در شهرک صنعتی بهشهر خریداری شده است.

کارخانه تولید خوراک دام و طیور در بهشهر با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی

سرپرست شرکت صنعتی بهپاک در ادامه به رویکردها و برنامه های آتی شرکت جهت ارتقاء بهره وری اشاره نمود و گفت: کارخانه تولید خوراک دام و طیور در بهشهر با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در فضای کارخانه فعلی در حال اتمام است. که با توجه به تولید مواد اولیه آن در شرکت، ارزش افزوده بیشتری به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به نیاز بازارهای داخلی و رصد بازار برای توسعه و افزایش سوددهی شرکت، پروژه های دیگری نیز در دست بررسی است که همگی نوآورانه و با اتکا به منابع حال حاضر شرکت می باشند.

سرپرست شرکت صنعتی بهپاک، بر توسعه و سوددهی شرکت تاکید و کرد و گفت: تمام تلاش بر اساس افزایش منافع سهامداران و تامین امنیت شغلی کارگران است.

هرگاهی در ادامه با اشاره به نقش تاثیر گذار فناوری اطلاعات در پیشبرد برنامه ها گفت: زیرسیستم های اطلاعاتی در حوزه های متنوع به کار گرفته شده تا ضمن مدیریت سیستماتیک هزینه ها، بهره وری بیشتری نیز بر پایه دانش روز به دست آوریم. در همین راستا فرآیندهای سازمانی بهینه شده و طرح جامع امنیت اطلاعات در سازمان پیاده سازی شده است.

رمز ماندگاری بهپاک؛ کیفیت بالا و پاسخ گویی مناسب

 

وی رمز ماندگاری برند بهپاک در بازار را کیفیت بالای محصولات، مشتری مداری و پاسخ گویی مناسب دانست و افزود: برای هر تولید کننده ای باید اولویت اول کیفیت محصول باشد تا بتواند جایگاه خود را حفظ نماید. همین نکته باعث شده که بهپاک بتواند امسال نیز، تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرف کنندگان را از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان بدست آورد.

هرگاهی  پویایی شرکت بهپاک را  اتکا به نیروی متخصص و با مهارت درون مجموعه دانست و تاکید کرد: توجه به منابع انسانی، و ارتقاء و پرورش آنها یکی دیگر از شاخصه های بهپاک است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا