مارگارین؛ پرواز از نقطه صفر

شرکت با سابقه مارگارین در استراتژی اقیانوس آبی کسب و کار محصولی به مشتریان ارائه خواهد داد که منحصربفرد است.

به گزارش بیدنا به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی، شرکت مارگارین از شرکت های زیر مجموعه شرکت توسعه صنایع بهشهر به عنوان اولین تولیدکننده تولید روغن در کشور با ۷۰ سال سابقه بنا به دلایل مختلفی از آن دسته شرکت هایی بود که تا مرز بحران پیش رفت .اما این شرکت به یکباره خیز بلندی برای بازگشت به دوران پرافتخار خود برداشت و طی ۱۰ ماه گذشته تحولات مثبت بسیاری را تجربه کرد به طوری که اکنون با تولید محصولات با برندهای سابق و جدید نقش بسیار مهمی در تامین امنیت غذایی کشور دارد.

رمزگشایی از چگونگی خروج از بحران

تجربه کسب شده و اقدامات انجام شده در شرکت مارگارین شاید بتواند گره گشای آنهایی باشد که با بحران و یا کاهش تولید دست و پنچه نرم می کنند.

مارگارین باید همچنان ماندگار و پرافتخار باشد

در ۸ آذر سال ۱۴۰۱مرادی مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر که خود در همان زمان مسئولیت وبشهر و شرکت های زیر مجموعه را برعهده گرفته بود با اطلاع از وضعیت شرکت مارگارین در این شرکت حاضر و ضمن بازدید از خطوط تولید مارگارین تاکید کرد: مارگارین باید همچنان ماندگار و پرافتخار باشد.

مرادی اورهال، بازسازی و نوسازی را برای پایداری این شرکت ضروری دانست و بر بازسازی و نوسازی کارخانه تاکید کرد. چند روز بعد وی در یک تصمیم دیگر خشایار قاجار دوانلو را به عنوان مدیر عامل جدید این شرکت منصوب کرد. خشایار قاجار دوانلو از مدیران با تجربه مجموعه مارگارین بود که مدتها معاونت بازاریابی و فروش مارگارین را بر عهده داشت.

طلوع دوباره آفتاب

اعتماد به نیروی با تجربه، جوان و با اعتبار در صنعت روغن به سرعت نتایج خود را نشان داد. در ۸ اردیبهشت  سال ۱۴۰۲ مدیر عامل و هیات مدیره شرکت مارگارین در پیامی با عنوان طلوع دوباره آفتاب از مثبت شدن تراز سود و زیان ماهیانه شرکت طی چهارماهه نخست سال مالی جدید خبر دادند.

چندی بعد در اواسط خرداد، قاجار در مصاحبه اختصاصی در مورد چگونگی خروج شرکت مارگارین از بحران گفت: اولین استراتژی تیم مدیریتی جدید تمرکز بر تولید بود. وی اعتبار تیم مدیریتی در صنعت روغن، مدیریت بحران و کنترل حاشیه ها را عامل افزایش تولید دانست.

قاجار در مورد دیگر اقدامات انجام شده در شرکت مارگارین نیز گفت: تیم فروش تقویت شده، تیم تحقیق و توسعه نشست های نوآورانه برگزار کرده و کمیته های تخصصی فرمولاسیون، راهبردی منابع مالی، مهندسی مالی و فروش تشکیل و  چارت سازمانی جهت رشد و چابکی اهداف سازمان تغییر یافته است.

تجلیل گروه توسعه ملی از مارگارین

در ۵ تیرماه اعضا هیات مدیره گروه توسعه ملی و شرکت توسعه صنایع بهشهر از کارخانه مارگارین بازدید و از اقدامات انجام شده برای احیا خط تولید این شرکت تجلیل کردند.

مدرس خیابانی مدیرعامل گروه توسعه ملی در این بازدید با اعلام حمایت و پشتیبانی از این شرکت گفت:  مارگارین به معنای واقعی کلمه شعار سال را محقق کرده است بنابراین حامی مجموعه هستیم و کمک های لازم برای پیشبرد اهداف مارگارین انجام خواهد شد.

تقوی رئیس هیات مدیره گروه توسعه ملی نیز گفت: با توجه به روند حرکتی مارگارین سال آینده شاهد افتخارات چشمگیرتری در مارگارین خواهیم بود.

اولین محموله تجهیزات تولید روغن خاص وارد مارگارین شد

در ۱۴ مردادماه خبر تخلیه اولین محموله تجهیزات تولید روغن خاص منتشر شد. این  پلنت، امکان دسترسی به انواع فرکشنه های روغن های ویژه را به منظور تولید محصولات جدید و ارتقا کیفی محصولات فعلی را ممکن می سازد.

رایزنی برای تامین مالی

۲۲مرداد جلسه اختصاصی مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر با رئیس بانک تجارت جنوب تهران و مدیرعامل بانک کارآفرین جهت حل مشکلات مارگارین برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد تسهیلات معوق شرکت مارگارین در بانک تجارت با اخذ ده درصد از اصل مبلغ تسهیلات برای یک دوره ۶ ماهه امهال و شرکت مارگارین مجددا بتواند از تسهیلات ال سی بانک مذکور به منظور ادامه روند تولید خود استفاده کند.

همچنین برای حل مشکلات ارزی شرکت مارگارین در مورد ورود تجهیزات تولید روغن خاص جلسه ای با حضور مرادی مدیر عامل شرکت توسعه صنایع بهشهر با مدیرعامل بانک کارآفرین برگزار و مقررشد بانک کارآفرین حمایت های لازم جهت ترخیص تجهیزات خط تولید جدید شرکت مارگارین را انجام دهد.

تولید محصول جدید با برند قدیمی

در بیستم و پنجم مرداد در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت تولیدی کشور، شرکت مارگارین برای اولین بار روغن خروس خانوار با بسته بندی پت را روانه بازار کرد.

ریاحی معاون تولید و عملیات شرکت مارگارین نیز در مورد اقدامات انجام شده در مارگارین گفت: ثبات مدیریتی، تمرکز بر برندها، عبور از فروش فله و تخصص بالای سرمایه انسانی کلید موفقیت مارگارین در گذر از این گردنه خطرناک بود.

ریاحی همچنین وعده داد مارگارین در استراتژی اقیانوس آبی کسب و کار محصولی به مشتریان ارائه خواهد داد که منحصربفرد است. محصولی که در حال حاضر در کشور تولید نمی شود و علاوه بر صرفه جویی ارزی به عنوان یک مزیت رقابتی جدید برای شرکت محسوب خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا