بازگشت مارگارین  به مسیر رشد و تولید

علی ریاحی، معاون تولید و عملیات شرکت مارگارین، در گفت‌وگو با بیدنا، به تشریح اقدامات انجام شده جهت احیای فعالیت این شرکت پرداخت و گفت: پس از استقرار آقای مرادی در مدیریت شرکت توسعه صنایع بهشهر و حضور آقای قاجار به عنوان مدیرعامل شرکت مارگارین، اقدامات مدیریتی  برای رفع موانع آغاز شد، وی  افزود: در مرحله اول این اقدامات واحدهای برنامه‌ریزی، انبار و سایر واحدها که به صورت گسسته فعالیت میکردند با  اصلاح ساختار، حول محور زنجیره تامین، یکپارچه شدند و چرخه تولید فعال شد.

احیای شرکت با استقرار تیم مدیریتی جدید

معاون تولید و عملیات شرکت مارگارین در مورد اقدامات صورت گرفته در شش ماه گذشته این شرکت گفت: تامین مواد اولیه، اقدام مهم بعدی جهت شروع فعالیت خط تولید بود. این امر با اعتبار مدیریت مجموعه امکان پذیر شد.

ریاحی افزود: در شش ماه گذشته، تامین روغن خام به صورت تعهدی و اعتباری انجام شده و در واقع شرکت هزینه مالی نداشته و این نقش مهمی در سودآوری شرکت ایفا کرده است. در این مدت، شرکت توانسته است حدود ۳۵ درصد از بدهی های بانکی خود را تسویه کند. همچنین، به جهت استفاده حداکثری از ظرفیت کارخانه، تولید به صورت کارمزدی نیز در حال برنامه ریزی و اجرا است.

تمرکز بر برندها و عبور از فروش فله

ریاحی با اشاره به تغییر نحوه عرضه محصولات مارگارین گفت: در راستای تحقق اهداف تولید، شرکت مبادرت به احیای برند های خود کرده است برای اولین بار تولید روغن خانوار با برند خروس آغاز شد و در حال حاضر ۷۰ درصد تولیدات شرکت مارگارین به صورت بسته بندی روانه بازار می شود.

سیاست های جدید فروش، جریان نقدینگی را تسریع خواهد کرد

ریاحی در خصوص شیوه فروش مارگارین ادامه داد: با مساعدت شرکت توسعه صنایع بهشهر، مارگارین در حال راه اندازی سیستم پخش هیبریدی با همکاری شرکت به پخش است. با تحقق این امر، ابزارهای فروش مانند تخفیفات در اختیار خود شرکت مارگارین قرار خواهد گرفت. مهمترین دستاورد این سیستم برای شرکت این است که جریان نقدینگی ظرف ۷۲ ساعت به شرکت بازمی گردد. با در دست داشتن نقدینگی، قدرت چانه زنی با تامین کنندگان افزایش می یابد.

رشد تولید محقق شده است، ادامه فعالیت نیازمند ادامه حمایت و سرمایه‌گذاری

ریاحی با اعلام اینکه در حال حاضر تمام خطوط تولید شرکت مارگارین در قسمت های مختلف راه اندازی شده است و خط تولید غیر فعالی وجود ندارد گفت: در بخش اشتغال نیروی انسانی، نه تنها تعدیلی انجام نشده است که  با افزایش تولید، به صورت پیمانکاری به ظرفیت اشتغال مارگارین افزوده شده است.

مزیت مارگارین سرمایه انسانی، چرخه کامل تولید و کیفیت برتر محصولات است

ریاحی با اشاره به مزیت‌های شرکت مارگارین، گفت: محصولات مارگارین نسبت به اکثر رقبا کیفیت برتری داشته و از این نظر  در جایگاه اول قرار دارد. وی افزود: پلنت مارگارین به لحاظ فرایند، تجهیزات و بسته‌بندی، جزو پلنت‌های کامل تولید روغن در ایران است. علاوه بر آن، شرکت مارگارین دارای سرمایه انسانی بسیار کارآمدی است. نیروی انسانی با دانش فنی و کارآمد در این صنعت بسیار مهم است و حتی می‌توان گفت مهم‌تر از سخت‌افزار و تجهیزات است. به همین دلیل، شرکت مارگارین اجرای سیاست جانشین‌پروری را به جهت حفظ مزیت خود در دستور کار دارد.

پلنت فرکشنیشن، استراتژی اقیانوس آبی مارگارین

ریاحی با اشاره به اینکه در استراتژی اقیانوس آبی، کسب‌وکار، محصول جدیدی به مشتریان ارائه می‌دهد که منحصربه‌فرد است، افزود: فرکشنیشن های (فرایند تصفیه روغن خاص) موجود در ایران دو مرحله‌ای هستند، اما فرکشنیشن جدید مارگارین سه مرحله‌ای است. محصول مرحله سوم، جانشین کره کاکائو و روکش بستنی است که در حال حاضر در کشور تولید نمی‌شود و به صورت واردات تأمین می‌گردد. با راه‌اندازی این پلنت، این محصول به عنوان یک مزیت رقابتی جدید برای شرکت مارگارین محسوب خواهد شد. همچنین، این پلنت علاوه بر محصولات صنعتی، می‌تواند منجر به عرضه محصولات جدید خانوار، به ویژه در حوزه روغن‌های سرخ‌کردنی شود. هم‌اکنون، با حمایت‌های انجام شده، چندین مرحله تجهیزات مربوط به پلنت جدید وارد کارخانه شده است و با فراهم شدن شرایط، تا ۹ ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد.

ثبات در مدیریت کارآمد،کلید موفقیت مارگارین

معاون تولید و عملیات شرکت مارگارین  افزود: در طول چند ماه گذشته مجامع معوق شرکت برگزار و صورتهای مالی به تصویب رسیده است و اقدامات و مذاکرات لازم برای بازگشت مارگارین به بورس انجام شده است. با توجه به مسیر دشوار طی شده و حمایت‌های انجام شده، امید است که با ثبات مدیریت تا این شرکت با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد به جایگاه واقعی خود در بازار روغن‌های نباتی برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا