تبلور شعار سال در شرکت‌های زیر مجموعه صنایع بهشهر

به گزارش فارس، کارخانه‌های صنایع شوینده و بهداشتی وابسته به شرکت توسعه صنایع بهشهر با تدوین سیاست‌های عملی و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و تحولی، افزایش تولید و صادرات، رشد چشمگیری در سودسازی داشته و با قدرت در صدد احیای سهم خود از بازارهای داخلی و خارجی است.

بررسی صورت های مالی شرکت توسعه صنایع بهشهر که مدیریت چندین شرکت در صنایع مختلف از جمله صنعت غذایی، شوینده، بهداشتی و سرمایه گذاری را بر عهده دارد، نشان می دهد تمامی شرکت های زیر مجموعه این شرکت که وظیفه تولید محصولات بهداشتی و آرایشی را بر عهده دارند در شش ماهه اول سال مالی منتهی به ۳۱/۰۳/۱۴۰۲در مقایسه با شش ماهه سال قبل با تکیه بر افزایش تولید رشد چشمگیری در افزایش سود داشته‌اند.

پاکسان؛ تغییر جهت از زیان به سود

در شرایطی که افزایش قیمت محصولات شوینده در سال جاری بسیار کمتر از نرخ تورم کشور بوده، و از سوی دیگر قیمت مواد اولیه و دیگر عوامل تولید افزایش داشته، سودآوری شرکت های شوینده و بهداشتی وابسته به گروه توسعه صنایع بهشهر با مدیریت صحیح، کارآمد و اثر بخش، تمرکز بر صادرات و تکیه بر افزایش تولید بر خلاف سالهای قبل بهبود یافته و شرکت های زیانده به مرحله سود سازی رسیده‌اند.

بنابراین گزارش شرکت پاکسان به عنوان یکی از شرکت های باسابقه مجموعه وبشهر که در ۶ ماهه منتهی به ۳۱/۳/۱۴۰۱ حدود ۸۵۴ هزار میلیون ریال زیان شناسایی کرده بود موفق شده در ۶ ماهه منتهی به ۳۱/۳/۱۴۰۲مبلغ۷۹۰ هزار میلیون ریال سود عملیاتی شناسایی کند.که رشد ۱۹۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

یک هزارو ۵۲۷ درصد سود عملیاتی ساینا در شش ماه

شرکت ساینا که محصولات شوینده و بهداشتی تولید می‌کند با افزایش تولید و با شناسایی بازارهای جدید صادراتی موفق شده بازار بسیار خوبی در کشور قزاقستان به دست آورد که در همین راستا خط تولید اختصاصی برای برند پریمکس صادراتی خود راه اندازی کرده است.این شرکت زیان ۴۷ هزار میلیون ریالی در ۶ ماهه منتهی به ۳۱/۳/۱۴۰۱ را با رشد یک هزارو ۵۲۷ درصدی سود عملیاتی در ۶ ماهه منتهی به ۳۱/۳/۱۴۰۲ جایگزین کرده و شرکت گلتاش از دیگرهای شرکت های وابسته به گروه بهشهر که بیشتر در حوزه تولید محصولات بهداشت فردی فعالیت می کند در ۶ ماهه منتهی به ۳۱/۳/۱۴۰۲ حدود  ۶۵۴درصد افزایش سود عملیاتی نسبت به  مدت مشابه سال قبل داشته است. همچنین شرکت مروارید هامون تولید کننده محصولات شوینده، پاک کننده و بهداشتی در همین بازه زمانی رشد دو هزارو ۶۷۸ درصدی در سود عملیاتی داشته است.

هم افزایی بین شرکت های گروه توسعه بهشهر در حوزه های مالی، تمرکز بر صادرات، تولید محصولات دانش بنیان از مهمترین سیاست ها و رویکردهای تیم مدیریتی شرکت توسعه صنایع بهشهر در سالجاری بوده که اجرای این برنامه ها از دلایل رشد سود شرکت های صنعت شوینده ارزیابی می شود.

حمایت حداکثری تیم مدیریتی بهشهر از تولید

شرکت مارگارین از قدیمی ترین شرکت های تولید کننده روغن در کشور که پس از یک دوره تعطیلی نه تنها به مدار تولید بازگشته، بلکه با مذاکرات مدیرعامل وبشهر با مدیران عامل بانک های اصلی کشور  بسیاری از مشکلات تامین مالی این شرکت، حل و امکان تجهیز خط تولید روغن های خاص فراهم شد.

محموله های مربوط به طرح بزرگ فرکشنیشن وارد شرکت مارگارین شده که پس از راه اندازی این خط تولید، شرکت مارگارین تنها تولید کننده این نوع روغن در کشور خواهد بود. تولیدات این خط در بسیاری از صنایع غذایی و آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد که با تحقق این امر علاوه بر خودکفایی و تامین نیاز داخلی از خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

صورت مالی شرکت وصنا که در زمینه سرمایه گذاری مالی فعالیت می کند رشد ۲۰ برابری سود طی ۶ ماه را نشان می دهد. عملکرد این شرکت طی ماه های اخیر نشان از بازگشت مجدد رونق به این شرکت دارد.

شرکت صنایع بسته بندی ایران از شرکت های پیشتاز در حوزه بسته بندی بعد از  ۲۰ سال با افزایش ۱۵۰ درصدی تولید و فروش در خرداد ماه نسبت به ۵ ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ بالاخره از زیان خارج شد و با افزایش ۶۳ درصدی فروش عملکرد قابل توجهی از خود به جای گذاشته است.

شرکت بهپاک نیز از ثمرات این حمایت ها بی نصیب نماند به طوری که بعداز بازدید میدانی مدیریت بهشهر از شرکت بهپاک برای اولین بار در کشور دستور تولید محصولات جدید غذایی با استفاده از سویا  مطرح شد و طرح های توسعه ای آن در اولویت قرار گرفت.

جهش در تولید اتفاقی نیست

هر چند عواملی مختلفی همچون افزایش تولید، مدیریت بهای تمام شده، افزایش حاشیه سود،افزایش در حجم تولید و فروش، کاهش هزینه های عمومی، اداری و فروش تاثیر بسیاری در رشد سوددهی این شرکت ها داشته اما به نظر می رسد رویکردهای اتخاذ شده از سوی تیم مدیریتی شرکت توسعه صنایع بهشهر مبتنی بر حمایت حداکثری از شرکت های زیر مجموعه و اجرای برنامه های تحولی بر اساس تقویت زنجیره ارزش نقش پررنگی در این موفقیت داشته و نشان می دهد جهش تولید اتفاقی نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا