مدیرعامل شرکت قند نیشابور: کارخانه آماده تولید است/پیش بینی سود سازی معقول در سال مالی جدید/ موانع پیش روی شرکت شکر شاهرود برطرف می شود

محمود شهراسبی مدیرعامل شرکت قند نیشابور و سرپرست شرکت شکر شاهرود در گفتگویی اختصاصی با بیدنا، در مورد برنامه های پیش روی این شرکت ها گفت: در شرکت قند نیشابور در انتهای اورهال کاخانه هستیم و کارخانه در حال آماده سازی برای بهره برداری است.

وی با بیان اینکه تحویل چغندرقند از غرب کشور تا اواخر شهریور ماه صورت خواهد گرفت افزود: چغندرقند تولید شده در منطقه شرق نیز از اواخر مهر تا اواسط آبان تحویل و تولید شکر بنا بر برنامه ریزی ها انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت قند نیشابور تصریح کرد: بودجه مصوب امسال برنامه ریزی روی ۱۲۰ هزار تن چغندرقند است که به نظر میرسد در صورت مساعد بودن شرایط جوی و تحقق منابع مالی، امسال بیشتر از این میزان را جذب کنیم.

شهراسبی افزود: دوره بهره برداری بین ۴ تا ۴ و نیم ماه طول می کشد بنابراین سیستم به نحوی اورهال شده که هیچ گونه توقفی در خط تولید صورت نگیرد. شکر استحصال شده با کیفیت گرید A مدنظر سازمان غذا و دارو تولید و به دست مصرف کننده خواهد رسید.

وی در مورد ظرفیت خالی شرکت نیز گفت: در صورتی که سازمان حمایت تصفیه شکر خام را حداقل همان قیمتی که سندیکا تصویب کرده تایید کند آمادگی برای تصفیه صد هزار تن شکر شکر خام گرید A را داریم.

وی در مورد روند حرکتی شرکت قند نیشابور در سال مالی جدید گفت : همه چیز مرتب است و دغدغه خاصی در مورد شرکت قند نیشابور وجود ندارد. این شرکت بر طبق پیش بینی ها به سود سازی مدنظر و معقول دست پیدا خواهد کرد.

سرپرست شرکت شکر شاهرود با بیان اینکه اما در شرکت شکر شاهرود موانعی وجود دارد که در حال برطرف کردن آن موانع هستیم ادامه داد: طی دو ماه اخیر بدهی پیمانکاران پرداخت شده است، اعتبارات شرکت توسط بانک های کارآفرین و ملت تصویب و یا تمدید شده است.

شهراسبی با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی در شرکت شکر شاهرود در اولویت قرار دارد ادامه داد: برگرداندن اعتماد طرفین تجاری، اورهال اساسی خط تولید و تعویض کوره آهک برای تولید با کیفیت شکر در این شرکت بسیار مهم است.

وی در مورد اقدامات انجام شده در مورد تامین مالی شرکت نیز گفت: با کمک مدیرعامل شرکت شرکت توسعه صنایع بشهر حدود ۲۳ میلیارد تومان برای تامین بخشی از نیاز مالی شرکت فراهم شده است. همچنین در شرف انتقال بخشی از زمین به شرکت زرین ذرت قرار داریم که به تامین مالی شرکت کمک خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا