نجارزاده: سرمایه گذاری در حوزه های پیشران با واگذاری دارایی های مازاد

مدیرعامل بانک ملی، اولویت این بانک را خروج از بنگاه ­داری و واگذاری اموال و دارایی ­های مازاد دانست و تاکید کرد: منابع حاصل از این واگذاری­ ها، صرف سرمایه­ گذاری در حوزه­ های پیشران خواهد شد.

به گزارش بیدنا به نقل از روابط عمومی گروه توسعه ملی، ابوالفضل نجارزاده، مدیرعامل بانک ملی ایران در نشست مشترک با اعضای هیات مدیره، مدیرعامل، معاونان و مدیران عامل شرکت­های تابعه گروه توسعه ملی، با اشاره به حمایت همه ­جانبه و نظارت بیش از پیش بانک ملی در واگذاری­ اموال و دارایی­ های مازاد این بانک، استفاده از منابع حاصل از این واگذاری­ ها در توسعه سرمایه­ گذاری در حوزه ­های پیشران را مورد تاکید قرار داد.

وی ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت، با بیان اینکه بر اساس برنامه ­ریزی ها و سیاست ­های کلان، بانک ملی طی سال جاری در مسیر مهار تورم و رشد تولید گام برداشته است، افزود: یکی از اولویت­ها و شاید مهمترین مساله در بانک ملی، خروج از بنگاهداری و واگذاری اموال و دارایی­ های مازاد بانک است که در این راستا، مصمم هستیم در سال جاری این امر با سرعت بیشتری محقق شود.

نجارزاده تصریح کرد: مجموعه اقدامات و عملکرد بانک ملی باید موجب اصلاح ساختار، واگذاری اموال و دارایی ­های مازاد، استفاده از منابع و خلق ارزش افزوده برای سهامداران شود تا عایدی آن، ایجاد فرصت­ های شغلی برای جوانان متخصص کشور شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش ویژه‌ بانک ملی ایران در تامین مالی گسترده بخش تولید و صنعت کشور، افزود: با تدابیر و تمهیدات ویژه در کنار بسیج امکانات، دولت را در مسیر تحول و رشد تولید یاری خواهیم کرد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت واگذاری آن دسته از شرکت‌هایی که شائبه بنگاهداری بانک ملی را تقویت می­ کنند، اظهار داشت: برقراری انضباط مالی در تمامی بخش ­های بانک، لازم­ الاجرا بوده و باید سرلوحه تمام امور باشد؛ ضمن اینکه با توجه به تدوین راهبردها و سیاست­های جدید بانک، انضباط مالی در تمامی امور یک رکن اساسی به شمار می­ رود.

همچنین در این نشست، حسین مدرس خیابانی، مدیرعامل شرکت سرمایه ­گذاری گروه توسعه ملی، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت ­های این مجموعه بزرگ صنعتی، بر ضرورت افزایش سرمایه ­گذاری گروه توسعه ملی در صنایع پیشران تاکید کرد.

وی سرمایه­ گذاری بانک ملی در شرکت­های تابعه را راهگشای مهار تورم و افزایش تولید دانست و خاطرنشان کرد: گروه توسعه ملی برای توسعه فعالیتهای خود، به کمک­های مالی و اعتباری بانک ملی ایران نیازمند است.

لازم به ذکر است، در این نشست ضمن تأکید بر تامین مالی، سرمایه ­گذاری و ضرورت حمایت ­های گسترده و همه ­جانبه بانک در راستای افزایش ظرفیت تولید شرکت­های تابعه گروه توسعه ملی، راهکار­های تقویت و توسعه روابط و همکاری‌های دوجانبه بررسی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا