سود خالص گلتاش ۳۵۶ درصد رشد کرد

به گزارش بیدنا به نقل از روابط عمومی گروه توسعه ملی، شرکت گلتاش (سهامی عام) در زمینه تهیه و تولید انواع مواد شوینده و پاک کننده، محصولات بهداشتی و آرایشی و مواد صنعتی مرتبط، کارهای تولیدی و بازرگانی، صادرات و واردات فعالیت دارد و به عنوان یکی از شرکت های پیشرو صنعت شوینده در کشور شناخته می شود. در گپ و گفتی که مهرداد فیض پور، مدیرعامل این شرکت داشتیم، وضعیت عملیاتی و مالی این شرکت به همراه طرح های توسعه ای آن بررسی شد.

سوال: لطفا خلاصه ای از عملکرد شرکت گلتاش در سال جاری و مقایسه ای با سال قبل را ارایه کنید.

پاسخ: در  دوره مالی ۶ ماهه منتهی به ‌٣١ خرداد ١۴٠٢ مقدار ٢۶،۵۴۴ تن انواع محصول، به ارزش بیش از ۸۸۴ میلیارد تومان (۸،۸۴۴،۲۷۶ میلیون ریال) به فروش رسیده که به این ترتیب، مبلغ فروش ناخالص در مقایسه با دوره مشابه سال قبل بالغ بر ۵۰۸ میلیارد تومان (۵،۰۸۱،۱۱۳ میلیون ریال) افزایش داشته­است. از این مقدار حدود دو سوم ناشی از افزایش مقداری فروش بوده و مابقی، از افزایش در میانگین نرخ های فروش حاصل شده است. همچنین مقدار تولید محصولات نهایی در ۶ ماهه منتهی به ٣١ خرداد ١۴٠٢ معادل ٢٧،٣٧۵ تن است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ‌‌(١۵،۵۴٨ تن) افزایش ۷۶ درصدی داشته ­است.

از سوی دیگر، هزینه‌های مالی در شش ماهه منتهی به ٣١ خرداد ١۴٠٢، حدود ۳۳ میلیارد تومان (٣٢۶،۵٠٨ میلیون ریال) محقق شده و کاهش ۱۸.۶ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل نشان می دهد که این امر عمدتا ناشی از مدیریت نقدینگی، پرداخت به موقع اقساط، و جلو گیری از جرائم و دیرکرد است.

سوال: رشد تولید و سودآوری این شرکت بر اساس چه استراتژی و راهبردهایی انجام گرفته است؟

پاسخ: سود خالص شرکت در ۶ ماهه نخست سال مالی ‌١۴٠٢ قریب به ۸۴ میلیارد تومان (۸۳۶،۰۵۵ میلیون ریال) بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل با ثبت حدود ۳۳ میلیارد تومان (٣٢۶،۶١٨ میلیون ریال) زیان خالص، ٣۵۶ درصد رشد داشته که ناشی از افزایش در حجم فروش و کنترل هزینه هاست.

سوال: پیش بینی شما نسبت به عملکرد خود تا پایان سال مالی به چه نحوی است؟

پاسخ: با توجه به تعدیل بودجه سال مالی ١۴٠٢ بر اساس عملکرد واقعی ۶ ماهه منتهی به ٣١ خرداد ١۴٠٢ و برآورد سود و زیان ۶ ماهه دوم سال مالی منتهی به ‌٣٠ آذر ١۴٠٢، سود خالص به مبلغ ۱۸۵ میلیارد تومان (١،٨۵٠،٠٠٠ میلیون ریال) بر اساس تحقق مقدار ۵٨،٠٠٠ تن فروش محصول پیش بینی شده است که این برآورد بر اساس نرخ‌های خرید در خرداد ماه ١۴٠٢ انجام شده و در صورت هر گونه تغییر در مفروضات (از قبیل نوسانات قابل توجه در نرخ ارز، نرخ مواد اولیه و ملزومات بسته بندی) تغییر در میزان سود پیش بینی شده دور از ذهن نیست.

سوال: چه طرح های توسعه و نواورانه ای در پیش رو دارید؟

پاسخ: به منظور کنترل حاشیه سود ناخالص و کاهش بهای تمام شده محصولات‌، شرکت در نظر دارد با خرید، نصب و راه اندازی ماشین آلات جدید ‌(باد کن احجام بزرگ‌، دستگاه تولید پلی فرم و کپ و شولدر، و دستگاه تولید تیوب) بهای تمام شده ادوات را کاهش دهد که این امر باعث کاهش بهای تمام شده محصولات نهایی خواهد شد. همچنین، با عنایت به مصوبات مجمع عمومی سال مالی قبل و تعیین سود ۶٠٠ ریال به ازای هر سهم (که این امر باعث خروج نقدینگی بابت پرداخت سود سهام خواهد شد‌) و همچنین خرید برندهای نسیم و پونه به مبلغ ٢٣۵ میلیارد تومان، شرکت در نظر دارد از محل مطالبات سهامداران و مخارج انجام شده، مبلغ ٣۴٠ میلیارد تومان افزایش سرمایه انجام دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا