راهکارهای خروج از زیان به نتیجه رسید؛ عملکرد درخشان بهشهر در شش ماه/شتاب سودسازی در شرکت های زیرمجموعه/تغییر جهت از زیان به سود در سال رشد تولید

به گزارش بیدنا،به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی مرادی مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر با اشاره به اینکه تحولات مثبتی در مسیر سود سازی شرکت رخ داده است تصریح کرد: در شرایطی که سال گذشته از میان شرکت های زیر مجموعه به جز دو شرکت تمامی شرکت ها زیانده شده بودند در شش ماهه امسال و با اجرای برنامه های تحولی به تمامی شرکت های های زیر مجموعه به جز دوشرکت سودده شده اند و روند سود سازی شرکت های سودده بهبود پیدا کرده است.

وی توجه به صادرات و تامین مواد اولیه را از مهمترین برنامه های تحولی شرکت برشمرد و گفت: شناسایی بازارهای هدف، تامین منابع مالی، حمایت از طرح های توسعه ای و استفاده از نیروی انسانی با تجربه از دیگر برنامه های اجرا شده در این مدت است.

مدیرعامل بهشهر با بیان اینکه پیش بینی می شود روند سودسازی شرکت ها رو به افزایش باشد ادامه داد: معمولا تامین منابع و دریافت تسهیلات در اوایل سال با مشکلاتی همراه است که این مشکل در نیمه دوم سال وجود ندارد و همین مسئله باعث می شود روند سوددهی شرکت های زیر مجموعه مثبت ارزیابی شود.

مرادی در مورد دیگر برنامه های تحولی در شرکت بهشهر نیز گفت: با ایجاد سازوکار های مدون و علمی، هم افزایی بین شرکت های زیر مجموعه بیشتر خواهد شد و شرکت های تولیدی ملزم هستند به سمت طرح های توسعه ای و تولید محصولات جدید و مرقون به صرفه که قابل رقابت در بازار باشند حرکت کنند.

وی در مورد رویکرد این شرکت در مورد نیروی انسانی شرکت نیز گفت: نیروی انسانی شرکت های بهشهر بزرگترین سرمایه و اندوخته شرکت است که مورد حمایت و پشتیبانی قرار خواهد گرفت. همچنین در سطح مدیریتی از افراد با تجربه و دلسوز که سوابق درخشانی در مجموعه بهشهر داشتند استفاده می شود.

مرادی افزود: درماه های اخیر شرکت مارگارین به خط تولید بازگشته، شرکت پاکسان از زیان خارج و به سود دهی رسید. بسیاری از شرکت های زیانده تعیین تکلیف، ادغام و یا منحل شدند. سود شرکت وصنا طی ۶ ماه رشد ۲۰ برابری پیدا کرده و تولید و فروش شرکت صنایع بسته بندی رشد ۱۵۰ درصدی را تجربه کرده و سودده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا