مدل همکاری کارآمد بین شرکت های زیر مجموعه طراحی خواهد شد/ بهبود عملکرد ۹ ماهه شرکت و پیش بینی آینده روشن/سهامداران باید تصویر درست و دقیقی از وضعیت شرکت داشته باشند

به گزارش بیدنا مهدی محمدی عضو هیات مدیره و معاون امور شرکت‌ها و مجامع گروه توسعه صنایع بهشهر در گفتگوی اختصاصی ضمن تشریح مهمترین برنامه ها و رویکردهای پیش روی شرکت توسعه صنایع بهشهر  گفت: ایجاد هم افزایی و شناسایی نقاط همکاری در بین شرکت های زیر مجموعه از مهمترین رویکردهای پیش روی وبشهر خواهد بود.

وی با بیان اینکه نقاط قوت و ضعف شرکت های زیر مجموعه شناسایی شده است افزود: در راستای ایفای نقش هلدینگداری و کسب ارزش افزوده بیشتر، روابط بین شرکت های زیر مجموعه باید مدیریت و بهینه شده و مدل همکاری کارآمد بین شرکت های زیر مجموعه طراحی خواهد شد.

معاون امور شرکت‌ها و مجامع گروه توسعه صنایع بهشهر تمرکز و توجه بر حوزه تامین مواد اولیه را از دیگر برنامه های پیش روی شرکت دانست و گفت: شرکت بهشهر به طوری تاسیس شده است که محصولات یک شرکت ورودی شرکت دیگر است.در همین راستا معاونت امور شرکت ها رویه درست سابق را تقویت و موانع موجود در مسیر این زنجیره برطرف خواهد شد و چنانچه جایی پتانسیل جدید برای همکاری وجود داشته باشد این پتانسیل شناسایی و شیوه همکاری تعریف و اجرایی خواهد شد.

اصلاح دستورالعمل ها برای جلوگیری از سوء استفاده و فساد

محمدی بر نظامندی بیشتر رفتار شرکت ها زیر مجموعه تاکید کرد و گفت: بی انظباطی هایی که در گذشته بعضا در برخی از شرکت ها وجود داشته شناسایی شده و چارچوب های لازم برای رفع این موارد طراحی شده است که یکی از این چارچوب ها اصلاح و بروزرسانی دستورالعمل ها و آیین نامه هاست.

عضو هیات مدیره گروه توسعه صنایع بهشهر افزود: در همین راستا معاونت برنامه ریزی ماموریت دارد تا تمام آیین نامه هایی که شرکت های زیر مجموعه دارند را با همکاری شرکت ها و سایر معاونت ها بازبینی و بروزرسانی نماید.

حمایت مدیرعامل و هیات مدیره از مدیران شایسته

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین نکاتی که باید در مدیریت شرکت ها به آن توجه نمود موضوع ثبات است، تصریح کرد: عمر مدیریت ها به دلایل مختلف کوتاه شده که این یک مانع جدی برای پیاده سازی طرح های توسعه ای قلمداد می شود.

معاون امور شرکت‌ها و مجامع گروه توسعه صنایع بهشهر افزود: انتخاب درست مدیران اجرایی و اعضا هیات مدیره شایسته و تقویت و حمایت آنها در طول دوران خدمت از رویکردهای اصلی مدیرعامل و هیات مدیره بهشهر است.

محمدی با اشاره به اینکه ثبات مدیریت برای شرکت ها یک اصل اساسی است ادامه داد: انتخاب مدیران متعهد و متخصص راه گشای کار است و می توان با قوت و سرعت،مسیر پیشرفت و توسعه را تحقق بخشید.

 

وی با بیان اینکه از مدیرانی که در عملکرد خود شایستگی را اثبات کردند حتما حمایت خواهد شد افزود: اگر مدیران و اعضا هیات مدیره شرکت های زیر مجموعه افراد متخصص و متعهد باشند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی افزود: در راستای اصلاحات ساختاری تدوین آیین نامه ها و دستور العمل های درست و کارآمدمی تواند تا حد زیادی مانع خطا،سوء استفاده و ففساد احتمالی شود.

آمادگی برای صادرات محصولات صنعتی

معاون امور شرکت‌ها و مجامع گروه توسعه صنایع بهشهر در مورد رویکرد شرکت توسعه صنایع بهشهر در حوزه بازرگانی نیز گفت: در حوزه بازرگانی موضوع صادرات برای شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است.

محمدی با تاکید بر اینکه حضور در بازار صادراتی باید با رویکرد نفوذ در بازارهای جدید و توسعه بازارهای کنونی جهت کسب منافع بیشتر باشد تصریح کرد: استراتژی صادراتی توسط مدیرعامل وبشهر به درستی انتخاب شده است که اجرای این استراتژی کمک شایانی به رقابت پذیری، حضور در بازار های هدف صادراتی ،شناخت نیاز بازار و تلاش برای طراحی و تولید محصولات متناسب با خواست مشتریان بازار های صادراتی است و باید مورد اهتمام شرکت های تولیدی باشد.

معاون امور شرکت‌ها و مجامع گروه توسعه صنایع بهشهر تصریح کرد: حضور در نمایشگاه ها بین المللی بیانگر این موضوع است که ظرفیت های بسیاری در قالب همکاری مشترک خارجی و فروش محصولات بویژه محصولات صنعتی وجود دارد.

تولید محصولات انحصاری در دستور کار قرار گرفت

وی در ادامه در مورد دیگر شرکت های زیر مجموعه گروه توسعه صنایع بهشهر گفت: در شرکت های زیر مجموعه غیر از صنایع شوینده با استفاده از طرح های توسعه ای به حوزه هایی که تولید در آن حوزه  برای شرکت مزیت دارد وارد خواهیم شد. به طور مثال در شرکت بهپاک،زرین ذرت و شرکت مارگارین روی تولید محصولات انحصاری تمرکز شده است که تولید  پروتئین ایزوله و روغن های گروه خاص از جمله این موارد است.

بهبود عملکرد ۹ ماهه شرکت و پیش بینی آینده روشن

محمدی در مورد عملکرد مالی شرکت طی ماه های اخیر نیز گفت: نتایج اقدامات مثبت انجام شده در عملکرد شش ماهه به خوبی دیده می شود. چشم انداز شرکت با توجه به اقدامات انجام شده با لحاظ کردن مقدمات ذکر شده روشن است و منافع بیشتری برای سهامداران به ارمغان خواهد آورد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات و موانع پیش رو باید حل شود افزود: برای تحقق شعار سال و کسب مزیت رقابتی باید به سمت استفاده از تکنولوژی روز و محصولات دانش بنیان حرکت کنیم.

لزوم ارائه تصویر واقعی از شرکت

وی در پایان گفت: تلاش می کنیم رویکردها و رفتارها مبتنی بر واقعیت باشد و تصویر درست و دقیقی از شرکت به مخاطبان و بویژه سهامداران ارائه شود. تا با اطمینان خاطر بیشتری با خادمان خود در این شرکت جهت صیانت از دارایی و افزایش ثروت آنها همراهی نمایند.

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا