«زپارس» نگین کشاورزی شمال غرب کشور می‌شود

به گزارش بیدنا به نقل از روابط عمومی گروه توسعه ملی، این مطلب را مجتبی عزیزیان مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره گروه توسعه ملی در جریان بازدید از شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس که جمعی از مدیران گروه نیز حضور داشتند، عنوان کرد.

وی گفت: «زپارس» با زیرساخت‌های به‌روز و داشتن فرآیند بذر و دامپروری پویا، زراعت تخصصی و خاک مرغوب نقطه قوت گروه توسعه ملی است.

عزیزیان با ابراز خرسندی از وضعیت روبه‌رشد شرکت ملی پارس افزود: این شرکت عظیم از تولیدکننده‌های شاخص امنیت غذایی کشور بوده و به‌عنوان نمونه آزمایشی بذر می‌تواند تکیه‌گاه کشور در زمینه تولید بذرهای استراتژیک باشد.

در این بازدید حمید صولت مدیرعامل شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس گزارشی از فعالیت‌های تولیدی این شرکت را ارائه کرد.

وی گفت: شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس با نیروهای جهادی و متخصص، شبانه‌روزی در سنگر تولید در حال فعالیت است و با الهام از شعار سال و تکیه بر شاخص‌های دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین توانسته است در تولید بذور استراتژیک ضمن خودکفا کردن کشور به بذور ذرت هیبرید ۷۰۴، در زمینه صادرات این محصول هم اقداماتی انجام دهد.

صولت با اعلام همکاری مشترک میان شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس و شرکت‌های معتبر یونانی در این حوزه، اظهار کرد: با داشتن کارشناسان متخصص و خبره و نیز زمین‌های مرغوب می‌توان نقطه عطف همکاری‌های مشترک بین دو کشور ایران و یونان در زمینه تولید بذور استراتژیک را ایجاد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس افزود: با روی کار آمدن مدیریت جدید، این شرکت با سرعت بیشتر، پروژه‌های عمرانی خود را دنبال می‌کند، به‌نحوی‌که توانست در خردادماه سال جاری شاهد افتتاح پروژه انتقال آب به ۱۳۸۰ هکتار از اراضی شرکت ملی پارس (پادار)، افتتاح فاز اول پروژه ۲۰۶۰ به مساحت ۴۸۱ هکتار، عملیات اجرایی کاشت ۳۰ هکتار زراعت صنوبر، کاشت ۲۵ هکتار باغ بادام از پروژه ۶۱۰ هکتاری، عملیات اجرایی فاز اول طرح توسعه گاوداری شیری ۱۵۰۰ رأسی باشد که همه این‌ها موجب افزایش راندمان محصولات خواهد بود.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره گروه توسعه ملی و هیأت همراه از واحدهای تولیدی پارس ۵، ۴، ۳، ۲، ۱ و ۶ (پادار)، واحد جنگل و باغبانی، دامپروری و کارخانه فرآیند بذر بازدید کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا