ثبت محصولات دانش بنیان در شرکت های تابعه توسعه صنایع بهشهر

با عنایت به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تکیه بر دانش و توان بومی جهت عبور از شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه، شرکت توسعه صنایع بهشهر بعنوان یک هلدینگ چند رشته ای صنعتی پیشرو با تاکید بر خلق ارزش از طریق مدیریت زنجیره تامین با تکیه بر توسعه نوآوری های فناورانه دانش بنیان، نقش به سزایی در ارتقاء امنیت صنایع غذایی و شوینده جامعه ایفا می نماید.

در همین خصوص و از ابتدای سال ۱۴۰۱ ورود جدی شرکت های تابعه توسعه صنایع بهشهر به حوزه های دانش بنیان بر اساس  ۱) نوآوری از طریق تکنولوژی، ۲) نوآوری از طریق مواد اولیه و ۳) نوآوری از طریق خلق ایده در دستور کار قرار گرفته است.

به عنوان اولین گام، کارشناسان امور توسعه نوآوری در شرکت توسعه صنایع بهشهر اقدام به انجام مذاکرات با مدیران عامل شرکتهای تابعه و برگزاری جلسات تخصصی با کارشناسان در حوزه صنعت شوینده و صنعت غذایی نمودند. در این راستا در کارخانه مارگارین ، طرح های قابل قبول پس از شناسایی و ارزیابی اولیه در سامانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ثبت و پیگیری های لازم در دست اقدام می باشد.

همچنین شناسایی چالش های شرکت های تابعه در حوزه تکنولوژی ، مواد اولیه، خلق دانش وایده   در دست بررسی بوده  و پس از مطالعات تکمیلی برنامه ریزی های لازم در خصوص استفاده از توانمندیهای شرکتهای دانش بنیان در دستور قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر می باشد شرکت توسعه صنایع بهشهر با شروع فاز مطالعاتی و تحقیقات میدانی  در حوزه توسعه  اکو سیستم کشاورزی و همچنین  طرح اصلاح خاک، آب و سم زدایی زمینهای زراعتی و تولید دانه های روغنی ، تولید فتی الکل و استفاده از تکنولوژی پلاسمای سرد در حوزه صنایع شوینده و غذایی با تکیه بر دانش بومی در حوزه دانش بنیان ، قدمهای مثبتی را برداشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا