رشد ۲۹۰ درصدی سود خالص در سال مالی ۱۴۰۰

در ابتدای این مراسم صادق جایروندی مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره شرکت صنعتی بهپاک، گزارشی از عملکرد هیات مدیره شرکت را به اعضای مجمع و سهامداران حاضر در جلسه ارائه داد.

افزایش ۵۷ درصدی درآمد عملیاتی

مدیرعامل شرکت صنعتی بهپاک از افزایش ۵۷ درصدی درآمد عملیاتی و رسیدن به عدد ۷،۰۸۹،۸۱۵ میلیون ریال عمدتاً بابت افزایش نرخ فروش محصولات و افزایش تولید پروتئین خبر داد.

افزایش سرمایه ۵۲۰ درصدی در سال ۱۴۰۰

وی همچنین با اشاره به افزایش ۵۲۰ درصدی سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی (طبقه زمین) خاطر نشان کرد سرمایه شرکت از مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۳۰،۹۹ میلیارد ریال افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت صنعتی بهپاک همچنین درباره هزینه های مالی شرکت افزود: در این حوزه نیز توفیقات خوبی حاصل شده، و هزینه های مالی در سال مالی ۱۴۰۰ به شکل قابل ملاحظه ای کاهش یافته است. و شاهد کاهش ۱۸ درصدی هزینه های مالی ( که عمدتا به دلیل تسویه تسهیلات بانکی با نرخ بالا است)  بوده ایم.

این مقام مسئول در شرکت صنعتی بهپاک در بخش دیگر، از افزایش ۱۱ درصدی فروش پروتئین انسانی سویا در سال مالی مورد گزارش خبر داد که بدلیل بهره برداری از خط تولید پروتئین و افزایش تولید روزانه پروتئین از ۱۳۰ تن به ۱۷۵ تن بوده است . وی همچنین با اشاره به افتتاح خط جدید پروتئین ساز بولر بدست توانمند پرسنل متخصص شرکت در آینده خبر داد و گفت؛ ساخت این دستگاه در شرایط تحریم بومی سازی شده و به بهره برداری خواهد رسید، تا جایی که روزانه ۷۰ تن بر ظرفیت تولید پروتئین افزوده خواهد شد.

۲۹۰ درصد افزایش سود خالص

جایروندی ادامه داد: سود خالص شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ نسبت به سال مالی قبل به میزان ۲۹۰ درصد افزایش یافته و به رقم: ۲/۰۴۵/۳۷۵ میلیون ریال رسیده است که عمدتا” بدلیل افزایش نرخ فروش محصولات (با مجوز سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان) و افزایش ظرفیت تولید پروتئین سویا بوده است .

جایروندی ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت کارخانه خوراک دام و طیور به طرح احداث مخازن ذخیره بلغور به ظرفیت انبارش ۴۰۰۰ تن،  سوله ۲۵۰۰ تنی انبارش کنجاله و همچنین مخازن استیل ذخیره آب و تصفیه واحد لیسیتین و تولید آزمایشی اسنک سویا جهت اخذ پروانه های بهداشتی و تولیدی و… نیز اشاره نمود.

مدیرعامل شرکت صنعتی بهپاک همچنین در راستای منویات مقام معظم رهبری افزود؛ امیدواریم بتوانیم پیرو فرمایشات معظم له در تولید، سهم بسزایی داشته باشیم و در سال پیش رو شاهد رشد و شکوفایی صنعت و اقتصاد باشیم.

در ادامه، انتخاب هیات مدیره حقوقی شرکت، انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی، و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت صنعتی بهپاک به مدت یکسال و انتخاب اعضاء هیات مدیره نیز به تصویب رسید.

۳۰۰ ریال سود به ازای هر سهم بهپاک

لازم به ذکر است، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی بهپاک ۳۰۰ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی بهپاک در حالی برگزار شد که جدا از بالای ۶۷/۳۹ درصد سهامداران که در جلسه حاضر شده بودند، سایر سهامداران هم امکان شرکت در این مجمع را به صورت غیر حضوری از  طریق پخش زنده داشتند و نزدیک به ۲ هزار نفر دنبال کننده با آن همراه شدند.

در پایان دکتر فاطمی رئیس مجمع نیز از سازمان حسابرسی و نماینده بورس و مدیرعامل، اعضاء هیات مدیره و معاونت مالی و اقتصادی شرکت صنعتی بهپاک به دلیل شفافیت حسابها تقدیر و تشکر به عمل آورد، و افزود؛ اخبار خوب که گواه روند رو به رشد و پویایی شرکت بهپاک است به دست ما رسیده است و ارائه نمودار گزارش سود شرکت در دی و بهمن ۱۴۰۰ که نشان دهنده افزایش ۱۸۱ درصدی سود است، گواه این موضوع می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا