فرزند صالح و سالم بالاترین سرمایه زندگی هر انسانی است 

وی ابتدا درباره‌ی مهمترین شغل هربانویی، یعنی مادری توضیح داد: دو بار مادر شدم و خدا را شاکرم که فرزندانی صالح و سالم به من عطا کرد اما اکنون در سن بالا متوجه شدم که باید هر خانواده ای حداقل ۴ فرزند داشته باشد و تاسف می‌خورم که چرا تعداد فرزندان من کم هستند .توصیه من به خانم های شاغل این است که اگر شرایط اقتصادی خانواده اجازه می دهد از تجملات گزاف پرهیز کنند و عمده‌ی هزینه زندگی را صرف فرزند آوری بیشتر کنند ،چون فرزند صالح و سالم بهترین و بالاترین سرمایه زندگی هر انسانی است .

وی در پاسخ به این سوال که به نظرتان مادر بودن و اشتغال به کار با هم منافات دارند یا خیر گفت :

به نظر من شاغل بودن و مادر بودن با هم منافاتی ندارد و محاسن و معایبی را در کنار هم دارد. از جمله‌ی محاسن آن می‌توان به: بهبود وضعیت اقتصادی خانواده ، بالا رفتن عزت نفس و سلامت روح و روان اعضای خانواده و در نهایت بالا تر رفتن روحیه مادر برای تربیت درست فرزندان اشاره کرد، همچنین استقلال مالی مادر و تعامل بهتر و مشارکت بیشتر پدر در فرزند پروری ( مادر که شاغل باشد به خودی خود ۵۰ درصد مسئولیت نگهداری از بچه ها به پدر خانواده واگذار می‌شود و در نتیجه بچه ها رابطه صمیمانه و دوستانه ای با پدر برقرار می کنند).

 اما به هرحال هر مسئله ای معایب خودش را هم دارد، از معایب شاغل بودن مادر می‌توان به  فشار و استرس کاری که گاها به مادر شاغل وارد می‌شود اشاره کرد، همچنین گاهی داشتن اوقات فراغت کمتر و وقت گذرانی کمتر مادر و فرزندان از معایب این موضوع است.

در ادامه وی به عنوان بانوی شاغل پیشکسوت این توصیه ها را خطاب به خانم‌های شاغل جوان جهت زندگی بهتر مطرح کرد: همه قبول داریم که شاغل بودن مادر به معنی سنگین تر شدن مسئولیت های زندگیست.  بنابراین حتما با شریک زندگی‌تان صحبت کنید و دوستانه مسئولیت ها را با هم تقسیم کنید تا بتوانید به دور از خستگی بیش ازحد، خانواده ای سالم و سرحال داشته باشید. همچنین فرزندان بالای سه سالتان را به مهد کودک معتبر بسپارید تا آموزش هایی که شما وقت ندارید به بچه هایتان بیاموزید، از طریق مربیان با تجربه و در محیط اجتماعی سالم کسب کنند. گاهی اوقات مرخصی روزانه بگیرید و برای با بچه‌هایتان بودن وقت بگذراید.همچنین آخر هفته را به خانواده‌تان اختصاص دهید و برای تفریح از منزل خارج شوید.

 در بخش بعدی گفت و گو، درباره‌ی محصولات شرکت و ارزش غذائی این محصولات با رقیه کشاورزیان گفت و گو کردیم و در پاسخ به این پرسش که چقدر به دیگران محصولات شرکت را معرفی می کنید، خاطر نشان کرد:

خیلی زیاد. به افراد دور و نزدیک پروتئین سویا و دیگر محصولات را معرفی می‌کنم و در مورد مصرف سویا در غذاها و از مزایایی که برای سلامتی دارد برایشان توضیح می‌دهم و از سالم بودن سویای بهپاک به همه‌اطمینان می‌دهم.

در پایان از ایشان خواستیم تا یک خاطره‌ی خوب و یک خاطره‌ی تلخ از  سال‌های اشتغال خود در شرکت بهپاک،  تعریف کنند که وی اینگونه پاسخ داد:

یکی از خاطرات بسیار خوبی که دارم حضور در جشن های گسترده‌ای بود که همراه با افراد خانواده در سال های گذشته به مناسبت پیروزی انقلاب در دهه فجر برگزار می‌شد، همه همکاران اعم از زن و مرد با مدیران محترم مجموعه در کنار هم شاد بودیم و از زحمات هم قدردانی می کردیم و به یکدیگر خسته نباشید می گفتیم و یکی از خاطرات تلخ من، انفجار دیگ بخار شرکت بود که متاسفانه یکی از همکاران عزیزمان در این حادثه جان خود را از دست داد و ما در غم فراق ایشان سوختیم و این تجربه به همه‌ی ما نشان داد که چه میزان ایمنی در محل کار اهمیت دارد و توجه به این موضوع تا چه حدحیاتی و ضروری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا