اجرای استاندارد های کیفیت منجر به بقای سازمان ها خواهد شد

بررسی ‌ها و پژوهش ‌های‌ کاربردی‌ می ‌توانند اطلاعات ‌ارزشمندی‌ درباره‌ نیازها و انتظارات ‌مشتری ها ارایه‌ کنند تا بتوان‌ با بازکردن ‌مسیر گفتگو، نیازهای‌ آنان‌ را شناخت ‌و به‌ انتظارات‌ منطقی‌ آن ها پاسخ‌ گفت‌.

به مناسبت این روز، دقایقی با مجید محسنی مجد مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر به عنوان یکی از هلدینگ های فعال اقتصادی که در طیف گسترده و متنوعی از خدمات تولیدی فعالیت دارد به گفتگو نشستیم که حاصل آن از نظرتان می گذرد:

 

 

بهبود روش های‌ انجام‌ کار سبب ‌کاهش‌ دوباره‌ کاری ها ، جلوگیری از اتلاف‌ منابع‌، کاهش‌ مخارج‌ کنترل ‌کیفیت‌ و در نهایت منجر به کاهش ‌هزینه‌ خواهد شد. بر همین اساس تعریف جنابعالی از کیفیت چیست ؟

همانگونه که می دانید، کیفیت‌ یعنی‌ به‌ نیازها و انتظارات‌ مشتری ها پاسخ‌ دادن. کیفیت‌ زمانی‌ قابل‌ دستیابی‌ است‌ که‌ فرآیندها و فعالیت های‌ سازمان‌ به‌ طور مستمر با نیازها و انتظارات‌ مشتری های ‌سازمان‌ طراحی‌ شود و به‌ اجرا درآید؛ در این‌ تعریف‌ بر روی شناخت‌، تعیین‌ نیازها، انتظارات‌ مشتری ها و پرداختن‌ به‌ آن ها تأکید می‌ شود.

 

زمانی‌ که‌ فرآیندها برای ‌تولید محصول‌ یا ارایه‌ خدمت‌ عمل ‌می‌ کنند، دوباره‌ کاری و کارهای‌ موازی‌ اتفاق‌ افتاده‌ و اتلاف‌ منابع‌ نیز وجود دارد با انجام‌ صحیح‌ امور می ‌توان‌ دوباره‌ کاری‌، موازی‌کاری‌ و اتلاف‌ منابع‌ را به‌ حداقل‌ رساند.

سخن‌ حضرت‌ علی‌(ع‌) که‌ فرموده اند: هر کسی‌ دو روزش ‌یکسان‌ باشد او زیان کار خواهد بود. تأییدی‌ بر همین مقوله می باشد.

 

با توجه به تعاریف ارایه شده، شرکت توسعه بهشهر چگونه در این مسیر گام بر می دارد؟

شرکت توسعه صنایع بهشهر، یک هلدینگ چند رشته‌ای است که با جذب و مدیریت مطلوب سرمایه‌ها، بکارگیری شیوه‌های ارزش آفرین، افزایش بهره‌وری و بازدهی دارایی شرکت‌های عضو گروه، مدیریت پرتفو و تقویت مزیت رقابتی شرکت‌ها در بخش‌های خدماتی و تولیدی به همراه توسعه و تحول سرمایه‌های انسانی خود و داشتن سازمانی یادگیرنده و منعطف با بکارگیری تمام استعدادها، با هدف خلق ارزش و بهبود کار آفرینی در جامعه و رشد پایدار بازده حقوق صاحبان سهام، فعالیت می‌کند.

ما همواره از طریق خدمات بازرسی و ارزیابی، آموزشهای تخصصی در صدد این هستیم تا شرکت ها علاوه بر رعایت الزامات استانداردهای ملی و بین المللی ،سطح کیفی فرآیندها و محصولات خود را ارتقا دهند و در نهایت به سطح بالاتری از فروش و رضایت مشتریان دست یابند.

 

برای نهادینه شدن این شعار و اجرای آن در سازمان ها چه اقداماتی باید انجام داد؟

امروزه ، برای موفقیت در طولانی مدت و ماندن در بازار ، اجرای استاندارد های کیفیت منجر به بقای سازمان خواهد شد.

همکاران ما در بخشهای مختلف همواره در تلاش هستند فرآیندهای کاری خود را در بالاترین سطح کیفی ارائه دهند . آنها دائما نتایج اقدامات خود را از منظر ذینفعان و رضایت آنها بررسی کرده و بازخوردهای آنها را در جهت ارتقا کیفیت خدمات خود به کار می گیرند و به اعتقاد بنده پیش گرفتن چنین رویه ای در سازمان ها منجر به حصول نتیجه مورد نظر خواهد شد.

جهت به روز رسانی ابزارها و همراهی هر چه بهتر با مخاطبان و مشتریان خود چه اقداماتی به کار می بندید؟

از آنجایی که خواسته های ذینفعان همواره در حال تغییر است لازم است که ما از جدیدترین روشهای کاری و علمی و تکنولوژیهای روز دنیا مطلع بوده و با بهره گیری از آن  فراتر از خواسته های مشتریان حرکت کنیم . فراموش نکنیم که بررسی ‌ها و پژوهش ‌های‌ کاربردی‌ می ‌توانند اطلاعات ‌ارزشمندی‌ درباره‌ نیازها و انتظارات ‌مشتری ها ارایه‌ کنند تا بتوان‌ با بازکردن ‌مسیر گفتگو نیازهای‌ آنان‌ را شناخت ‌و به‌ انتظارات‌ منطقی‌ آن ها پاسخ‌ گفت‌. امید که روزی بتوان این مفاهیم را بدرستی و در همه ابعاد اجرا کرده و از منافع آن بهره ببریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا