ایجاد اکوسیستم پویا منجر به تولید و هم افزایی بیشتر شرکت‌های گروه توسعه صنایع بهشهر خواهد شد

به گزارش بیدنا ، حسین معین‌زاد، معاون برنامه ریزی و توسعه گروه توسعه صنایع بهشهر در رویداد شناسایی شرکت های دانش بنیان و فناور فعال در صنعت شوینده کشور گفت : خلق مزیت رقابتی، رونق تولید، جهش تولید وتوسعه اکوسیستم اقتصادی مبتنی بر خلق ارزش مشترک ۴ پیشنیاز اصلی برای نیل به اهداف تعریف شده است و در صورت همزمانی تحقق این پیشنیازها، سه هدف کارآفرینی و افزایش اشتغال، افزایش سهم بازار دوازده کسب و کار وابسته، و  افزایش ثروت عمومی و رفاه اجتماعی قابل دستیابی هستند.

وی خاطر نشان کرد: مزیت رقابتی در هلدینگ و شرکت های تابعه بر اساس مدل VRIO و با هدف رسیدن به مزیت رقابتی پایدار مطرح گردیده است. مزیت رقابتی شامل ۲ بخش مدیریت زنجیره ارزش و مدیریت زنجیره تامین می باشد. مدیریت زنجیره ارزش مبتنی بر مدل پورتر بوده  و بر اساس فرآیندهای کسب و کار شرکت ها جهت رسیدن به حاشیه سود نسبی و متعاقبا کسب سود پایدار، بومی سازی گردیده است. این در حالیست که با طراحی مدیریت زنجیره تامین مبتنی بر خلق ارزش های مشترک با  ایجاد یک اکوسیستم پویا می توان منجر به تولید و هم افزایی بیشتر میان شرکت های تابعه هلدینگ توسعه صنایع بهشهر گردید.

وی گفت : حوزه رونق تولید مبتنی بر اصول اساسی هم افزایی برای هر کسب و کار و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات  می باشد که هم افزایی منجر  تداوم کسب و کار شرکت های تابعه در مدل مبتنی بر ۵ عنوان (مواد اولیه-محصول-تکنولوژی-خدمات-ضایعات) مورد بررسی و ارزیابی می گردد.

به گفته معاون برنامه ریزی و توسعه گروه توسعه صنایع بهشهر، در بخش توسعه فناوری اطلاعات، هلدینگ اقدام به طراحی برنامه ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات می کند که منجر به تعیین نقشه راه حوزه فناوری اطلاعات هلدینگ می گردد که بخش فناوری اطلاعات و دیجیتال امروزه شریک استراتژی برای توسعه کسب و کارها می باشد.

وی ادامه داد: پس از اجرا و پیاده سازی مزیت رقابتی و رونق تولید موضوع جهش تولید مطرح می گردد که مدیریت دانش و مدیریت برندینگ پایه های اصلی آن می باشد. سیاست گذاری در بخش مدیریت دانش شامل تدوین دستورالعمل مدیریت دانش، ارزیابی بلوغ شرکت های تابعه و ابلاغ به شرکت ها جهت اجرا و پیاده سازی در دستور کارمی باشد و در بخش مدیریت برندینگ مبتنی بر مدل ۳۶۰ درجه شرکت ها بایستی اقدامات اساسی در این خصوص شامل ایجاد شناسنامه برند (مفاهیم بنیادی کسب و کار )، زیرساخت های برندینگ(چرخه CASE) ، هویت آفرینی برند، کمپین های ارتباطات یکپارچه برند و ارزیابی کمپین برندینگ را انجام دهند.

معین زاد خاطر نشان ساخت: در حوزه توسعه اکو سیستم اقتصادی مبتنی بر خلق ارزش مشترک شرکت هایی که موارد فوق را به طور کامل اجرا کرده اند و توانسته اند موضوع تحقیق و توسعه را با اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی یکپارچه نمایند، قابلیت توسعه از طریق افزایش سرمایه را پیدا می کنند. ۲ پایه اصلی توسعه اکو سیستم اقصادی توسعه صادرات و توجه به مدیریت ریسک می باشد. در خصوص امور توسعه صادرات براساس اسناد بالادستی گروه توسعه ملی و اسناد راهبری (توسعه صنایع بهشهر) سبک کنترل استراتژیک براساس توسعه صادرات با رعایت سطح استانداردهای جهانی و ارز آوری ملاک عمل قرار می گیرید.

وی تصریح کرد: در مواجه با تغییرات محیطی مدیریت ریسک، فرآیند تصمیم گیری جهت انتخاب با صرفه ترین تکنیک ها در مواجه با ریسک ها بصورت پویا و سلسله مراتبی در محیط شبکه گراف قابل ارزیابی و ارائه راه حل می باشد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا