رونق تولید با تقویت صادرات در مروارید هامون

به گزارش بیدنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین روز از سال نو در سخنرانی زنده تلویزیونی خطاب به ملت شریف ایران، با تبیین وظایف اساسی دستگاهها و مردم برای تحقق شعار سال و حمایت تولید و رفع موانع آن نکات ارزشمندی را بیان کردند. این در حالی است که معظم له حتی در سال های گذشته نیز تاکیدات فراوانی در این خصوص داشته اند.

امروز کشور عزیزمان ایران در شرایطی قرار دارد که حمایت از تولید و اشتغال به عنوان یک اولویت و اصل در امور کاری مسئولان مطرح است و براین اساس همه باید حمایت از تولید بومی و افزایش میزان اشتغال در جامعه گام بردارند، استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و همچنین دیپلماسی اقتصادی در بهبود شرایط زندگی مردم مخصوصا استان استان سیستان و بلوچستان بسیار موثر است. استانی که به گفته مسئولان آن از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه یک میلیون و ۷۹۳ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۵۹۰ میلیون دلار از گمرکاتش صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ از نظر ارزشی ۶ و از لحاظ وزنی ۴۴ درصد افزایش داشته است.

شرکت مروارید هامون، یکی از کارخانه های تولیدی شوینده است که عمده فعالیت خود را در استان سیستان و بلوچستان به صادرات آن کشورهای همسایه همچون افغانستان اختصاص داده است، به طوری که اکنون مروارید هامون بزرگترین صادرکننده مواد شوینده ایرانی به افغانستان است، ضمن اینکه بازار پاکستان، تاجیکستان و ازبکستان و عراق نیز به آن اضافه شده است.

در روزهای گذشته سعیدی، مدیرعامل شرکت مروارید هامون اعلام کرده است که برخی از مشکلات فنی این کارخانه همچون تقویت ولتاژ برق، راه اندازی دستگاه تزریق PP، خرید کمپرسور با موفقیت انجام شده و اکنون خطوط تولید بالاخص خط تولید مایعات برطرف شده و این واحد تولیدی به صورت سه شیفت کاری به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این در حالی است که وی در نشست‌هایی جداگانه با بازرگانان خارجی و مسئولان استان به دنبال آن است که تعامل و همکاری بیشتر با این شرکت مهم تولیدی را تقویت کند.

مدیرعامل شرکت مروارید هامون در نشستی جداگانه با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی استان سیستان و بلوچستان و دوتن از تجار بزرگ عراق و افغانستان تفاهم نامه‌‌هایی را امضا کردند که نوید ارتقاء تولید‌، صادرات و سرمایه‌گزاری در سالی که به نام تولید، پشتیبانی‌ها،‌ مانع زدایی‌ها است را می‌دهد.

اکنون که دولت انقلابی و مردمی مقصد دومین سفر استانی خود را سیستان و بلوچستان انتخاب و نسبت به شرایط و استعدادهای نهفته در آن پی برده است میطلبد تا با توجه و همتی بیشتر از گذشته در جهت تحقق اهداف کشور و منویات مقام معظم رهبری گام برداریم تا صید مروارید برای مردان و زنان هامون آسان تر شود.

 

بیشتر بدانید …

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا