پرسنل مروارید هامون در برابر کرونا ایمن شدند

به گزارش بیدنا، سیستان و بلوچستان نخستین‌ استان‌ کشور بوده که با موج اخیر کرونا درگیر شد و در این رابطه شمار بسیاری از مردم این استان به این بیماری مبتلا شدند و تعدادی هم جان خود را براثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

از اینرو با هماهنگی های بعمل آمده کلیه پرسنل شرکت مروارید هامون اولین نوبت واکسن کرونای خود را دریافت کردند و سعیدی، مدیرعامل این شرکت خاطر نشان کرد : حفظ سلامت کارکنان برای ما اهمیت بالایی دارد و تمام تلاش خود را خواهیم کرد که پرسنل شاغل در تهران نیز واکسن را دریافت کنند.

محمد هادی عباسی رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان از مهار این بیماری در استان خبر داد و اظهار کرد : به یمن همه این اقدامات اکنون زاهدان تنها مرکز استان‌های سطح کشور است که در جدول رنگ‌بندی‌ها رنگ زرد را دارد و این نشان از بهبود شرایط است.

وی درباره تاثیر کمک‌های نهاده‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط به سیستان و بلوچستان گفت: با خیزش موج اخیر کرونا ما شاهد کمک‌های فراوانی از سوی وزارت بهداشت، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بنیاد برکت به استان بودیم که این کمک‌ها در افزایش نیروی کادر درمان و بخش‌های زیر ساختی کمک‌ شایانی به استان کرد  که اکنون این کمک‌ها جزو سرمایه‌های درمانی استان به شمار می‌آیند.

آمار واکسیناسیون دانشگاه زاهدان

تعداد واکسن دریافتی ؛ ۴٧١۴٨٩
تعداد واکسن تلقیح شده ؛ ٢٩٩۴۶٨

پوشش کل (نوبت اول و دوم)گروههای سنی؛
٣٠سال به بالا؛ ۵٠٪؜
٣٩-٣٠ سال؛ ٢۶٪؜
۴٩-۴٠سال؛ ۵٠٪؜
۵٩-۵٠سال؛ ٨٣٪؜
۶٩-۶٠سال؛ ٨۵٪؜
٧٩-٧٠سال؛ ٩۶٪؜
٨٠ به بالا؛ ٨٧٪

 

کارگران شاغل در شهرک صنعتی زاهدان واکسن کرونا دریافت کردند

مهرداد جهاندیده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در گفت و گویی بیان کرد: با تلاش و پیگیری های انجام شده، تمامی امکانات و زیرساخت‌های لازم برای واکسیناسیون بخش تولید در اختیار دانشگاه‌ علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قرار گرفت تا واکسیناسیون کارگران و شاغلان واحدهای صنعتی و تولیدی سرعت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دریافت واکسن برای تمامی کارگران و شاغلان کارخانجات و واحدهای تولیدی شهرک‌ها و نواحی صنعتی بصورت رایگان انجام می شود، اضافه کرد: کارگران در شرایط سخت تحریم های ظالمانه علیه کشور، همانند مدافعین سلامت، مدافع تولید و عمران و آبادانی میهن عزیزمان ایران اسلامی هستند و اجازه نخواهد داد تا چرخ های اقتصاد و معیشت مردم از حرکت بایستد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: در شهرستان زاهدان بیش از ۵۳ واحد کارگری با جمعیت بالای ۵۰ نفر نیروی کار وجود دارد و سلامتی این قشر پر تلاش به عنوان پیشتازان عرصه کار و تلاش بسیار حائز اهمیت است.

جهاندیده تصریح کرد: هزار و ۸۰۰ نفر از جمعیت کارگری مشمول تزریق واکسن، طی مدت نزدیک به ۱۰ روز که تیم های سیار واکسیناسیون در شهرک صنعتی حضور دارند بر علیه ویروس کرونا واکسینه می شوند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا