نشست معاونت برنامه ریزی گروه توسعه صنایع بهشهر با صندوق حمایت از توسعه محصولات کشاورزی و مدیر کل جهاد کشاورزی آبادان

به گزارش بیدنا، حسین معین زاد معاون برنامه ریزی و توسعه گروه توسعه صنایع بهشهر درباره نتایج این جلسه گفت: نخستین جلسه برگزار شده، به فصل مشترکی برای همکاری های بیشتر میان طرفین تبدیل شد و متن تفاهم نامه ای نیز در همین زمینه مورد مذاکره قرار گرفت که پس از بومی سازی و درنظرگرفتن ملاحظات حقوقی، به امضا خواهد رسید.

وی افزود: در پی این جلسه مقرر شد شرکت گلتاش خریدار دانه کلزا  از حدود ۴۰ هکتار از اراضی زیرکشت جهاد کشاورزی آبادان و خرمشهر باشد و با توجه به حضور صندوق حمایت از توسعه محصولات کشاورزی در منطقه و شرایط مطلوب آن برای نظارت بهتر بر عملیات فرآوری، تحویل کالا و … به جای شرکت گلتاش با کشاورزان وارد مذاکره شده و نهایتا عقد قرارداد به عهده این نهاد باشد.

معین زاد اظهار داشت: در پی این مذاکرات، کارخانجات روغنکشی و صابون سازی خرمشهر به عنوان صنایع تکمیلی این دانه ها را به روغن تبدیل نموده و از کنجاله آن به عنوان خوراک دام و طیوردر منطقه استفاده شده و روغن استحصالی برای تصفیه و هیدروژناسیون به شرکت ماگارین انتقال می یابد و نهایتا به شرکت گلتاش تحویل می شود.

وی با بیان این که با توجه به نرخ های متعارف این روش، قیمت تمام شده را در مقایسه با روغن پالم، یک سوم کاهش خواهد داد افزود: این پروژه علاوه بر مزیت رقابتی در کاهش قیمت تمام شده محصول نهایی موجب پشتیبانی از سهم بازار گروه توسعه صنایع بهشهر هم خواهد شد.

معین زاد تصریح کرد: اگر بتوانیم این حرکت را به عنوان اولین حلقه از تحقق اقتصاد کشاورزی در شرکت های تابعه توسعه صنایع بهشهر تلقی کنیم می توان نوید این را داد که به زودی در اثر پایداری و استمرار این حرکت با نرخ های جذاب اقتصادی رو به رو باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا