بررسی عملکرد ۱۱ ماهه بانک اقتصاد نوین در جلسه مشترک اعضای هیات مدیره بانک و گروه توسعه صنایع بهشهر

به گزارش بیدنا، با توجه به ثبت افزایش سرمایه از محل ارزیابی دارایی های ثابت، سرمایه این بانک به مبلغ ۴۲۶/۳۰ میلیارد ریال افزایش یافت. این در حالی است که افزایش سرمایه بانک به مبلغ ۵۷۴/۳۰ میلیارد ریال از محل آورده نقدی پس از تصویب پیشنهاد هیات مدیره به مجمع عمومی فوق العاده و ارایه گزارش بازرس قانونی، در مرحله اخذ مجوز از بانک مرکزی و سازمان بورس جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده می باشد.

مجموع سپرده های دریافتی از مشتریان، بانکها و سایر منابع در پایان بهمن ماه سال ۹۹ با ۹۵ درصد افزایش به رقم ۵۷۷/۱۴۷/۱ میلیارد ریال و مجموع سپرده های دریافتی از مشتریان در همین مدت با ۱/۸۶ درصد افزایش به ۱۸۴/۹۵۶ میلیارد ریال رسیده است.

هم چنین با وجود افزایش ۳/۹۵ درصدی منابع ریالی بانک، بهای تمام شده پول به دلیل اعمال دستورالعمل های بانک مرکزی افزایش سپرده های قرض الحسنه جاری و پس انداز و کاهش میانگین سود علی الحساب پرداختی به سپرده ها، روند کاهشی داشته است.

این در حالی است که تسهیلات پرداخت شده طی ۱۱ ماه سال ۱۳۹۹ با بیش از ۱۰۴ درصد رشد به مبلغ ۶۰۴/۹۳۵ میلیارد ریال رسیده است. لازم به ذکر است، عمده افزایش تسهیلات از محل جذب منابع جدید، وصول تسهیلات غیرجاری، فروش سرمایه گذاری ها و فروش اموال تملیکی بانک صورت پذیرفته است.

بر اساس این گزارش مبلغ ضمانت نامه های صادره ریالی در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹ با رشد چشمگیر ۱۰۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.

کارمزد عملیات ارزی به مبلغ ۹۸۰/۱ میلیارد ریال در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد و کارمزد دریافتی از محل ضمانت نامه های ریالی و ارزی معادل ۹۵۶/۳ میلیارد ریال، با رشد ۶۴ درصدی مواجه شده است.

این گزارش می افزاید، بانک اقتصاد نوین در راستای اجرای مفاد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، تا پایان بهمن ماه ۱۳۹۹ املاک تملیکی خود را به ارزش فروش ۷۶۱/۵ میلیارد ریال واگذار نموده است که به موجب آن سود غیر مشاع بانک با افزایش ۹۸۶/۳ میلیارد ریالی مواجه شده است.

همچنین رشد تسهیلات، کاهش بهای تمام شده پول و وصول تسهیلات غیر جاری در ۱۱ ماه سال ۱۳۹۹ موجب توقف روند عملکرد منفی واسطه گری بانک شده و بانک سیر صعودی را آغاز نموده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا