برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت قند نیشابور

به گزارش بیدنا، همایون باقری مدیر امور مجامع گروه توسعه صنایع بهشهر، با اعلام این خبر گفت: تصویب صورت های مالی، تقسیم سود، انتخاب حسابرس و روزنامه رسمی، از موارد تصمیم گیری در این مجمع بود.

وی افزود: در حاشیه تصمیمات مجمع در خصوص تصویب صورت های مالی، به هیات مدیره شرکت قند نیشابور ماموریت داده شد تا برنامه های عملیاتی خود به منظور بررسی امکان حضور در بازار از طریق بسته بندی و توزیع قند و شکر با مشارکت شرکت های گروه را به صورت مدون به سهامدار عمده و شرکت توسعه صنایع بهشهر ارسال و پس از اخذ مجوز نسبت به اجرایی نمودن آن اقدام گردد.

مدیر امور مجامع گروه توسعه صنایع بهشهر با اشاره به این که سود احراز شده این شرکت  برای سال مالی ۱۳۹۹تقریبا بالغ بر۱۴ میلیارد تومان یعنی حدودا ۵۲ تومان به ازای هر سهم بود و تقسیم سود از محل سود انباشته تاحدودا ۹۵تومان امکان پذیر بود، تصریح کرد: نهایتا ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سود به ازای هر سهم ۲۱ تومان تقسیم شد. نکته قابل توجه در این مبحث پیشنهاد داوطلبانه سهامداران برای تقسیم سود به حداقل میزان قانونی بود که نشان از همراهی بالای آنها در شرایط تورمی و مشکلات ناشی از تحریم ها داشت و گویای این مطلب بود که سهامداران برای آینده این شرکت اهمیت بالایی قایل هستند.

باقری در ادامه یادآور شد: یکی از اقدامات شایسته ای که در این شرکت اتفاق افتاده ترغیب کشاورزان برای بالا بردن میزان زمین های زیر کشت چغندر قند و به تبع آن مقابله با شرایط تحریمی و خروج ارز بوده که نتایج مثبت آن را در عملکرد مالی سال ۱۴۰۰ مشاهده خواهیم کرد.

وی با اشاره به جذب حدود ۱۰۳ هزار تن چغندر قند توسط این شرکت در سال ۹۸ خاطر نشان کرد: خوشبختانه با اقدامات موثر هیات مدیره جدید قند نیشابور شاهد رشد جذب حدود ۷۰ درصدی چغندر قند در سال ۹۹ به میزان حدود ۱۷۵ هزار تن جذب چغندر را هستیم  و نتایج عملیاتی این رویداد در سال مالی منتهی به ۳۱/۶/۱۴۰۰ قابل مشاهده خواهد بود.

باقری در پایان اظهار داشت: از سویی به هیات مدیره این شرکت ماموریت داده شد تا برنامه های مدون خود را در راستای جذب چغندر و شیوه های تامین مالی و تبدیل دارایی های غیرمولد به دارایی های مولد و هر آن چه که در افزایش ثروت سهامداران و بازدهی شرکت موثر خواهد بود، ارایه دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا