تولید شکر تلخ و شیرین در شاهرود

به گزارش بیدنا، محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی  گفت: متوسط برداشت چغندر قند از هر هکتار  ۵۰ تن است و برای برداشت چغندر قند در شهرستان میامی ۱۲ هزار نفر  مشغول به کار هستند.
وی ا اشاره به کاهش ۱۵۰ هکتاری سطح زیر کشت امسال در مقایسه با پارسال به علت ارزان بودن محصول افزود: خرید تضمینی امسال هر کیلو چغندر قند ۷۲۵ تومان هم کشاورزان را راضی نکرده است
مدیر جهاد کشاورزی میامی گفت: با توجه به اینکه کارخانه تولید شکر در شاهرود هم علاوه بر برخی کمک هزینه‌ها هزینه حمل را هم برعهده گرفته و حتی خرید چغندر قند را بیش از قیمت خرید تضمینی خریدار‌ی می‌کند، اما کشاورزان به کشت چغندر قند و یا فروش محصول رغبتی نشان نمی‌دهند.
محمدی گفت: پنجاه درصد محصول چغندر قند شهرستان میامی راهی کارخانه شکر شاهرود و مابقی به کارخانجات قند جوین ،شیروان و مشهد فرستاده می‌شود.

نوری مدیرعامل کارخانه گفت:  این کارخانه با توجه به خرید نقدی و لزوم پرداخت فوری، به صد میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد  و مجبور است ۲۷ هزار تن چغندرقند نیز از دیگر استان‌ها وارد کند .
وی افزود : علاوه بر اشتغال ۵۰۰ کشاورز طرف قرارداد، سیصد نیروی کار بصورت مستقیم و بیش از دوهزار نفر غیر مستقیم برای تولید در این کارخانه فعالیت دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا