برنامه های توسعه ای و افزایش تولید بهپاک اعلام شد

به گزارش بیدنا، سید قاسم نجفی معاون بهره برداری شرکت بهپاک با اشاره به استراتژی تولید محصولات افزود: در این راستا شرکت صنعتی بهپاک با افزایش ظرفیت روغنکشی از دانه های روغنی ، ساخت و نصب خطوط جدید پروتئین سازی ، عقد قرارداد با گمرک در زمینه افزایش ظرفیت نگهداری دانه ، ساخت مخازن روغن خام ، ساخت انبار انبارش کنجاله و … گام های اساسی برداشته است و به منظور تولید محصولات جدید همچون خوراک دام و طیور و … نیز در آینده برنامه های اساسی در دستور کار دارد.

معاون بهره برداری شرکت صنعتی بهپاک با بیان این که امروزه تمرکز شرکت در تولید حداکثری روغن خام ، پروتئین سویا و کنجاله است، افزود: در آینده با اضافه کردن خطوط جدید تولید، تولیدات محصولات متنوع در زمینه خوراک دام و طیور و روغن تصفیه شده آغاز خواهد شد تا بتوانیم گامی در جهت استقلال و خودکفایی کشور در سال جهش تولید برداریم.

وی درباره ظرفیت تولید شرکت و تمهیدات اندیشیده شده برای افزایش تولیدات نیز گفت: در زمینه روغنکشی با افزایش ظرفیت از ۹۰۰ تن به ۱۲۵۰ تن دانه در روز و در روغنکشی به ظرفیت سالانه حدود ۳۵۰ هزار تن دانه روغنی ( سویا ، کلزا و …) رسیده ایم  .

ظرفیت تولید پروتئین روزانه به ۱۴۰ تن رسید

وی همچنین ادامه داد: در بخش پروتئین سازی، به دست پرسنل متعهد و متخصص شرکت بهپاک ، در چند گام خطوط جدید پروتئین ساز نصب و راه اندازی شد به طوری که امروز ظرفیت تولید پروتئین از ۱۰۵ تن در روز به حداقل ۱۴۰ تن و حتی در برخی موارد به ۱۵۰ تن در روز رسیده است و پیش بینی می شود با نصب خط جدید پروتئین ساز که در حال ساخت است، ظرفیت آن به بالای ۱۶۰ تن در روز برسد .

معاون بهره برداری شرکت صنعتی بهپاک همچنین عنوان کرد: در بخش انبارش دانه نیز با عقد قرارداد با گمرک جمهوری اسلامی ایران برای اضافه کردن دو واحد انبار تحت کلید گمرک، ظرفیت انبارش از ۹۵ هزار تن به ۱۱۰ هزار تن افزایش یافته است.

نجفی گفت: با توجه به افزایش ظرفیت روغنکشی و بالطبع افزایش محصولات تولیدی (روغن خام و کنجاله)، شرکت بهپاک در دو فاز با ساخت مخازن روغن، ظرفیت انبارش روغن را افزایش داده است. در فاز نخست با ساخت دو مخزن ۱۵۰۰ تنی، ظرفیت از۸ هزار و ۷۰۰ تن به ۱۱ هزار و ۷۰۰تن و در فاز دوم با ساخت یک دستگاه مخزن ۲۰۰۰ تنی این ظرفیت را به۱۳ هزار و ۷۰۰ تن رسانده است.

وی با بیان اینکه در بخش انبارش کنجاله با اتمام نصب سوله در حال احداث به ابعاد ۱۷۰۰ متر مربع و با ظرفیت ۳۵۰۰ تن کنجاله ، ظرفیت انبارش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن به ۲۲ هزار تن افزایش خواهد یافت، گفت: این انبار در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وابستگی ۹۰ درصدی به واردات دانه‌های روغنی و لزوم حمایت دولت

معاون بهره برداری شرکت صنعتی بهپاک در ادامه به چالش های پیش روی شرکت اشاره کرد و افزود: به لحاظ افزایش ظرفیت روغنکشی و ایجاد توان روغنکشی به ۳۵۰ هزار تن دانه در سال، تهیه مواد اولیه یکی از دغدغه های اصلی شرکت بهپاک است. از طرفی دانه های روغنی تولید داخل در حدود ۱۰ الی ۲۰ درصد نیاز شرکت را برآورده می سازد، به منظور تأمین ۸۰ الی ۹۰ درصد باقیمانده دانه ، شدیدا” وابسته به واردات دانه از کشورهای صادر کننده هستیم به همین منظور حمایت دولت و تأمین ارز ، گره گشای مشکلات بهپاک و شرکت های روغنکشی خواهد بود.

وی ادامه داد: طبیعتا” عدم تأمین ارز یعنی عدم تأمین دانه و این، فعالیت شرکت بهپاک و شرکت های مشابه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

ساخت انبار ۳۵۰۰ تنی کنجاله با هدف جهش تولید

معاون بهره برداری شرکت صنعتی بهپاک، درباره دلیل ساخت و ایجاد سوله انبار کنجاله گفت: با توجه به افزایش تولید کنجاله، بالارفتن ظرفیت روغنکشی و همچنین وضعیت متلاطم بازار ، نیاز به گسترش فضای انبارش شدیدا” احساس می شد. مطمئنا ما نمی خواستیم به خاطر کمبود فضای انبارش محصولات ، مجبور به کاهش ظرفیت روغنکشی شویم، بنابراین تصمیم گرفتیم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید با ساخت انبار ۳۵۰۰ تنی کنجاله ، با صرف هزینه ای در حدود ۳۵ میلیارد ریال ، دین خود را نسبت به نظام و مردم عزیزمان در حوزه افزایش تولید ادا کرده باشیم.

نجفی همچنین درباره برنامه های آینده شرکت صنعتی بهپاک گفت: این شرکت به منظور جلوگیری از فروش و خروج محصولاتی که قابلیت اصلاح، بهبود، بهینه سازی و ایجاد ارزش افزوده بیشتری دارند، احداث کارخانه خوراک دام و طیور با ظرفیت حدود ۳۶ تن در ساعت در دو لاین را در دست اقدام دارد. در این راستا بررسی های اولیه در مورد مکان نصب ، شناسایی شرکت های سازنده، تأمین میزان برق و بخار و … صورت پذیرفته و عملیات ساخت در سال جاری شروع و در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا