شهیدان ؛ آغازگر راهی هستند که پایان ندارد ‌

یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی تا به امروز، استقلال وپیشرفت در همه عرصه‌ها و وجوه گوناگون، به‌ ویژه درعلوم و فناوری‌های مختلف بوده است؛ از این‌رو با وجود محدودیت‌های فراوان و تحریم‌های نانوشته‌ای که از ابتدای انقلاب وجود داشت، گروهها و افراد مختلف، صرف‌نظر از امکانات کمی که در اختیار داشتند، فعالیت‌های خود را در زمینه‌های متعدد و مختلف علمی و پژوهشی آغاز کردند. به تدریج مراکز علمی وپژوهشی مختلفی در کشور شکل گرفت و هر روز شاهد پیشرفت هر چه بیشتر کشور در زمینه‌های مختلف علوم و فناوری‌های نوین کاربردی بودیم. این در حالی بود که در پایان دهه هفتاد، مقام معظم رهبری در اقدامی سازنده سیاست‌های مدونی را در جهت توسعه علم وفرهنگ در کشور تبیین کردند. این اقدام سبب شد تا پس از آن مسیر توسعه‌ در این زمینه‌ها با سرعت و شدت بیشتری در کشور ادامه پیدا کرده و حمایت‌های زیادی از آن شکل بگیرد. در این مسیر، پیشرفت در زمینه فناوری‌های نوینی چون فناوری‌های هسته‌ای، فضایی، موشکی، نانو و نظایر آن حاکی از این بود که ایران اسلامی در حال برداشتن گام‌های اساسی در زمینه توسعه این علوم و فناوری های استراتژیک است.
به این ترتیب پیشرفت‌های علمی روزافزون در این زمینه موجب تقویت قدرت ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف خارجی و بین‌المللی شده و شاهد هستیم هر روز جایگاه کشور عزیزمان در عرصه مبادلات جهانی رو به افزایش است. این موضوع از همان روزهای نخست سبب هراس و واهمه دشمنان این سرزمین شده و سبب گردید آنها به دنبال راهی برای جلوگیری از قدرت یافتن ایران، از طریق پیشرفت در این حوزه‌ها، بیفتند. از همین رو ترور شخصیت‌های علمی و دانشمندان هسته‌ای کشور همچون دکتر مسعود علی‌محمدی، دکتر مجید شهریاری، داریوش رضایی نژاد و مصطفی احمدی‌روشن در دستور کار آنها قرار گرفت و در سال‌های گذشته شاهد شهادت این عزیزان به دست عوامل رژیم صهیونیستی و آمریکایی بودیم. در آخرین اقدام تروریستی هم دیدیم که چگونه شهید محسن فخری‌زاده در آبسرد دماوند به دست همین عوامل به شهادت رسید. اگر چه از ترور شهید احمدی روشن تا ترور شهید فخری‌زاده حدود هشت سال می‌گذرد، اما ترور ایشان در این برهه از زمان نشان داد دشمنان ایران اسلامی، به خصوص رژیم صهیونیستی هنوز هم با برنامه‌ریزی چنین اقداماتی، به دنبال آن هستند تا به هر طریقی که امکان دارد، در مسیر حرکت کشور به سوی توسعه و پیشرفت اخلال ایجاد کنند و مانع از اقتدار روزافزون نظام جهوری اسلامی شوند. این موضوع حاکی از آن است که ما در هر عرصه‌ای که توانسته‌ایم موفقیت‌های چشم‌گیری به دست بیاوریم، دشمنان نظام به شدت احساس خطر کرده و با اتخاذ شیوه‌های مختلفی همچون تحریم، تهدید و ترور به مقابله با آن برخاسته‌اند.
اگرچه دشمنان با ترور شخصیت‌های بزرگی چون شهید فخری‌زاده به دنبال حذف مؤلفه‌های اقتداربخش و سرمایه‌های انسانی نخبه این سرزمین و ضربه زدن به بنیان‌های علمی اقتداربخشی هستند که این شهدای عزیز با مجاهدت‌های علمی خود، پایه‌گذار آن در کشور بوده اند
، اما نباید فراموش کنند پیشرفت و توسعه علوم و فناوری در ایران متکی به یک شخص یا فرد نبوده و جریانی است که پیوسته ادامه داشته و جوانان شایسته زیادی در عرصه‌های علمی به این فعالیت مشغول بوده و مسیری را که به دست دانشمندانی چون شهید محسن فخری‌زاده گشوده شده است، ادامه خواهند داد. شهادت دانشمندانی چون فخری‌زاده نه تنها حرکت این جوانان را به سمت قله‌های علم و فناوری کند نخواهد کرد، بلکه راه و مرام این شهدای گرانقدر با قدرتی بیشتر از گذشته ادامه پیدا خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا