در تولید محصولات شوینده هیچ توقفی نداریم

به گزارش بیدنا به نقل از اعتماد، شرکت «ساینا» به عنوان یکی از کمپانی های مطرح در زمینه تولید انواع مواد شوینده، پاک‌کننده و محصولات آرایشی و بهداشتی  به شمار می رود. شرکتی که از سال ۱۳۸۰ تاسیس و با تولید وعرضه برندهای معروفی  چون «گلی، گلی پلاس، پریمکس، سپید، برف، رخشا و ارکید » در دفتر صنعتی کشور خوش درخشید. این شرکت که با مجموعه فعالیتهایش در عرصه صنعت شوینده ها، به شهرت رسیده، به دنبال این است که تا با خلق برندهای جدید و مشتری پسند، تحولی نو در کارنامه کاریش بیافریند. حال با توجه به رسالت  و نقش کارخانجات تولید مواد شوینده وبهداشتی در دوره شیوع ویروس کرونا و به منظور آشنایی بیشتر با فعالیت های این شرکت، روزنامه «اعتماد» گفت وگویی با «رسول کارگر زاده» قائم مقام وعضو هیئت مدیره شرکت صنایع بهداشتی «ساینا» انجام داده است.  او در گفت وگوی خود با ما از اهداف و برنامه های این مجموعه صنعتی می گوید و از اینکه چگونه این شرکت توانسته با تکیه بر چند اصل مهم از جمله دانش، تحقیق و توسعه، بازاریابی وفروش، علاوه بر تولید حداکثری محصولات قدیمی، جدیدترین محصولات مورد نیاز وکشف نشده مشتریان را طراحی،  تولید  و روانه بازار  کند. یک مجموعه صنعتی موفق که به گفته کارگرزاده، می خواهد تا سال ۲۰۲۵ به عنوان یکی از سه برند مطرح کشور مطرح و در سبد مصرفی خانوارها جای بگیرد و در عین حال، یکی از ۱۰ برند خوشنام در بین کشورهای خاورمیانه باشد. اما پیش شرط تحقق این اهداف، «تامین به موقع مواد اولیه ویا تجهیزات مورد نیاز خط تولید» است که به گفته این فعال اقتصادی، تحقق آن در حوزه اختیارات ووظایف تولید کنندگان نیست؛ بلکه همت متولیان صنعت را می طلبد.

با «ساینا»  بیشتر آشنا شوید

شرکت صنایع شوینده و بهداشتی «ساینا» که زیر مجموعه هلدینگ مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر به شمار می رود، دوم بهمن ماه سال ۱۳۸۰ تاسیس شد. «تهیه و تولید انواع مواد شوینده و پاک کننده، محصولات آرایشی، بهداشتی، شیمیایی و کارهای تولیدی و بازرگانی، سرمایه گذاری، صادراتی و واردات و انجام هر نوع عملیات و معاملاتی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم مرتبط با صنایع بهداشتی وشوینده باشد»، را می توان جزو  فعالیت های عمده  شرکت صنایع بهداشتی ساینا عنوان کرد.

در همین حال،  قائم مقام وعضو هیئت مدیره شرکت صنایع بهداشتی « ساینا» از نحوه  فعالیت این مجموعه صنعتی  می گوید. «رسول کارگر زاده» در گفت وگوی خود با «اعتماد» بیان می کند که در حال حاضر این شرکت با تولید و عرضه برندهای نام آشنایی نظیر «گلی، گلی پلاس، پریمکس، سپید، برف، رخشا و ارکید» در گروه محصولاتی همچون مایعات ظرفشویی، نرم کننده،  لباسشویی، شیشه شوی، سفیدکننده، گازپاک کن و ده­ها محصول دیگر سهم قابل توجهی از بازار مصرف صنعت شوینده را در داخل کشور و بازار صادراتی کشورهای همجوار از آن خود کرده است .

او در ادامه می گوید: به موازات اینکه تولید محصولات شوینده در کارخانجات بهداشتی ساینا هیچ توقفی ندارد؛این شرکت با تاکید بر دانش واحدهای تحقیق و توسعه، بازاریابی و فروش، حسابداری صنعتی و … جدیدترین محصولات مورد نیاز و کشف نشده مشتریان و مصرف کنندگان را طراحی، تولید  و روانه بازار می‌کند. برهمین اساس شرکت ساینا  به موازات حفظ جایگاه فعلی خود در بین سایر رقبا، در قامت یک حریف هوشیار و تیزبین مترصد فرصت است تا قلمرو فروش خود را تا سرحد ممکن توسعه و افزایش دهد.

استمرار در تولید مستلزم تامین به موقع مواد اولیه

عضو هیئت مدیره شرکت صنایع بهداشتی «ساینا» در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار می کند: از زمانی که کشور با پدیده منحوس بیماری کووید ۱۹ مواجه شد، نیاز جامعه به مصرف انواع مواد شوینده وبهداشتی افزایش یافته است و شرکت های قدیمی وصاحب نام می بایست احساس تعهد بیشتری نسبت به تامین نیاز مردم داشته و با مسئولیت پذیری بالایی به فعالیت خود ادامه دهند.  از همین رو مدیریت شرکت ساینا تحقق ۹۰ تا ۱۰۰ درصد بودجه در سال ۲۰۲۰ را در دستور کار خود قرار داد، وتوانست با همت جمعی کارکنان شرکت آن را محقق نماید. البته کارگرزاده با تاکید بر این نکته که  تحقق  برنامه تولید در حال حاضر یا آینده به تامین زیرساخت ها و بسترهای لازم در این رابطه نیازمند است ؛ همت مسئولین ودست اند کاران حوزه صنعت را  در زمینه تامین مواد اولیه وتجهیزات مورد نیاز تولید بسیار راهگشا عنوان نمود.

برندهای ساینا در کشورهای همسایه نام‌آشنا است

از دیگر اهدافی که شرکت ساینا به دنبال تحقق آن است، مقوله صادرات است. کارگرزاده در این زمینه نیز به ارائه توضیحاتی می پردازد ومی گوید: برندهای تولیدی شرکت ساینا از قبیل  «برف، گلی، رخشا، پراید، پریمکس و…» بیش از یک دهه است که به کشورهای همسایه ایران از جمله «افغانستان، عراق» و کشورهای حاشیه دریای خزر صادر می شود. او با تاکید بر اینکه  اساسا صادرات شرکت ساینا یک صادرات پربازده محسوب می شود، می گوید: در سال گذشته شرکت ساینا با افزایش تناژ تولید خود نسبت به بودجه پیش بینی شده، موفق به عرضه انواع محصولات شوینده خانگی به کشورهای هدف گردید واین موفقیت در تحقق برنامه صادراتی نقدینگی ارزی رضایت بخشی را در چرخه اقتصادی شرکت به همراه داشته است.

او این نکته را هم متذکر شد که بازار نقل و انتقالات وصادرات و واردات بین کشورها متاثر از شیوع ویروس کرونا به سردی گرایید؛ به طوریکه بازار صادرات مواد شوینده طی ماه های اسفند ۹۸ و فروردین واردیبهشت ۹۹ با ممنوعیت جدی مواجه شد که سبب از بین رفتن برخی از فرصت های به دست آمده شد.  البته کارگر زاده، ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی درست واستراتژی درست، شرکت ساینا بتواند این عقب ماندگی ناخواسته را جبران کرده و با عبور از بودجه پیش بینی شده سال قبل، رکورد جدیدی در صادرات را به ثبت برساند.

قائم مقام شرکت ساینا در ادامه و در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت برنامه ایی برای توسعه بازارهای صادراتی خود دارد، عنوان کرد: الحاق ایران به تعرفه ترجیحی اتحادیه اُوراسیا فرصت مناسبی است تا برنامه صادراتی شرکت ها بیشتر بر روی بازار این کشورها متمرکز باشد. در همین چارچوب شرکت ساینا در سال ۲۰۲۰  و۲۰۲۱توسعه صادرات در بازار کشورهایی چون «قزاقستان، ارمنستان وقرقیزستان» را در دستور کار خود قرار داده است.

نوآوری با تولید وعرضه برند های جدید

کارگر زاده در بخش بعدی صحبت های خود در زمینه نوآوری و طرح های توسعه شرکت صنایع بهداشتی ساینا به ارائه توضیحاتی پرداخت. بنابه اظهارات او،  با توجه به رقابت شدیدی که امروز بین ده ها تولید کننده بزرگ وکوچک در بازار وجود دارد؛ شرکت ساینا از تابستان سال گذشته با هدف حفظ وتوسعه جایگاه خود در بازار های داخلی وکشورهای همجوار، تدوین و طراحی محصولات جدید وجوان پسند با نشان «پریمکس» را در برنامه کاری خود قرار داد و موفق شد از اوایل آبانماه سالجاری مایع ظرفشویی پریمکس را روانه بازار مصرف کند. کارگرزاده افزود: در همین رابطه مایع شستشوی دست پریمکس نیز به عنوان دومین محصول این خانواده در قفسه فروشگاه ها جایی گرفت و به همین ترتیب دیگر محصولات سبد پریمکس همچون ژل ماشین ظرفشویی و… مراحل نهایی کار خود را برای تولید حداکثری پشت سر می گذارد.

از دیگر مباحثی که در مورد آن قائم مقام شرکت ساینا از سوی ما مورد پرسش قرار گرفت، بحث اشتغالزایی در این مجموعه صنعتی بود. بنابرآمار اعلامی از سوی او، در حال حاضر نزدیک به  ۲۰۰ نفر به طور مستقیم در کارخانجات صنایع بهداشتی ساینا مشغول خدمت هستند، که در مجموع بیش از ۱۰۰۰خانوار به طور غیر مستقیم متاثر از چرخه تولیدات مجتمع صنعتی ساینا ارتزاق می کنند. همچنین بنا به گفته های کارگرزاده، براساس سیاست های این شرکت در سال ۹۹ وبه موازات دوره شدت گرفتن ویروس کرونا نزدیک به ۳۰ نفر طی دو ماه اول سال جذب کارخانجات ساینا شده که عموما از کارگران بومی منطقه ابهر و دیگر شهرهای اطراف کارخانه در استان زنجان است.

 هدف حفظ سلامت وشادابی هموطنان است

از سوی دیگر، بنابه اظهارات قائم مقام شرکت ساینا، چشم انداز این مجموعه صنعتی بر این اصل استوار است که  تمامی سرمایه، همت ودانش سازمانی خود را به این امر معطوف کند تا در سال ۲۰۲۵ به عنوان یکی از سه برند شناخته شده کشور در اذهان هموطنان عزیز شکل بگیرد، که با کیفیت ترین محصولات و خدمات خود را با هدف حفظ سلامت و شادابی مشتریان عرضه می کند. در عین حال، یکی از ۱۰ برند خوشنام در بین کشورهای خاورمیانه خواهد بود؛ چراکه در کیفیت تولیدات و ارائه خدمات زبانزد مردم منطقه است.

کارگرزاده در پایان مهمترین وشاخص ترین سرفصل هایی که در قالب برنامه های مدون وفرایند محور در شرکت صنایع بهداشتی ساینا پیاده سازی واجرا شده، را مورد اشاره قرار داد. او «تولید انواع محصولات ضدعفونی کننده در کمترین زمان ممکن همزمان با شیوع کرونا، احیای دوباره برند پریمکس و طراحی وتولید سبد کاملی از محصولات این برند، بازنگری در طراحی محصولات جاری شرکت نظیر مایع ظرفشویی گلی، مایعات لباسشویی و نرم کننده سپید، شیشه شوی گلی و چند منظوره رخشا با هدف عرضه با بسته بندی وکیفیت رقابت پذیر، راه اندازی مجدد خطوط آیروسل (اسپری ها) و اسپری خوشبو کننده اتومات با برند ارکید و تحقق کامل برنامه­های PM و بهسازی کلیه خطوط تولید»  را از شاخص ترین فعالیت های ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۹ درمجتمع صنعتی ساینا برشمرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا