در روز ملی صنعت چاپ، پرسنل شرکت مدیریت یاران توسعه از دغدغه های خود می گویند …

به گزارش بیدنا، این مجموعه با بهره گیری از چندین دستگاه عظیم چاپ سهم عمده ای در تولید انواع جعبه های پودر صابون در حوزه بسته بندی محصولات تولیدی شرکت های پاکسان، گلتاش و برخی دیگر از شرکت های زیرمجموعه هلدینگ توسعه صنایع بهشهر را برعهده دارد.
حضور بیش از ۸۰ نیروی متخصص و کارآمد در واحد تولید این شرکت همواره پشتوانه ارزشمندی برای این شرکت بوده است. نیروی انسانی شریفی که علاوه بر تخصص و مهارت لازم عاشق این صنعت بوده و دلسوزانه برای توسعه، گسترش و موفقیت روز افزون شرکت فعالیت می نمایند.
ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۱ شهریور روز ملی صنعت چاپ به همه تلاشگران، متخصصان و کارگران این حوزه به ویژه همکاران پرتلاش در شرکت مدیریت یاران توسعه بهشهر به میان تنی چند از کارگران زحمتکش و قدیمی این شرکت رفتیم و دقایقی با آن به گفتگو نشستیم که حاصل آن را می خوانید:

اکبر صحرائی زاده  :

بهبود شرایط کاری و رفاهی پرسنل موجب شادابی محیط کار می شود

 

لطفا خود را معرفی کنید و بفرمایید چه مدت است که در این حرفه و در شرکت یاران توسعه به کار اشتغال دارید؟

اکبر صحرائی زاده  هستم. متأهل و دارای ۲ فرزند. در صنعت چاپ حدود ۲۰ سال سابقه کار دارم که ۱۹ سال آن را در چاپخانه یاران توسعه بوده ام.

 

وضعیت کنونی شرکت را چطور می بینید و توصیه شما برای بهبود شرایط کنونی چیست؟

سرعت و دقت در صنعت چاپ حرف اول را می زند. اگر دستگاه ها به روز باشند می توان تولید بیشتری انجام داد. در حال حاضر به روز نبودن بیشتر دستگاه ها یکی از مشکلات بزرگ شرکت به شمار می آید.

 

طی سال هایی که شما در این حرفه مشغول به کار بوده اید، در این صنعت چه مقدار پیشرفت داشته ایم؟

متاسفانه به علت وجود تحریم ها در سال های اخیر پیشرفت چشم گیری نداشته ایم و شرایط بر این روال پیش برود آینده خوبی نیز نخواهد داشت.

 

شرایط کاری شما در این حرفه از زمانی که تازه وارد این حیطه شدید با اکنون چه تفاوت هایی دارد ؟

به مدت ۲۰ سال است که در این چاپخانه مشغول هستم. وقتی که من وارد این واحد شدم به عنوان کارگر پیمانکار مشغول به کار شدم که شرایط خیلی خوبی نداشتم .سایر کارگران قدیمی (استخدامی و قراردادی) از مزایای بسیار خوبی برخوردار بودند که آن شرایط به ما کارگران پیمانی، تعلق نمی گرفت ، ولی از زمانی که چاپخانه به شرکت یاران توسعه واگذار شد در طول چند سال روز به روز نسبت به اوایل شرایط بهتری برای ما ایجاد شد.

 

آیا از انتخاب شغل و حرفه خود راضی هستید ؟

من با علاقه به این کار وارد شدم و هرگز از اینکه این شغل را انتخاب کرده ام پشیمان نیستم.

 

اگر خودتان مدیر مجموعه بودید و قدرت تصمیم گیری داشتید برای رفاه بیشتر پرسنل و رفع مشکلات موجود چه اقداماتی انجام می دادید؟

رسیدگی میدانی به محیط کار و مسائل مبتلا به آن بسیار راهگشا به نظر می رسد. رسیدگی به شرایط کاری و رفاهی پرسنل باید همواره مورد توجه قرار گیرد تا مجموعه از وجود نیروی انسانی پر امید و شاداب بهره بگیرد.

 

سجاد اسمعیل لو :

برای موفقیت باید از تجهیزات و فناوری روز دنیا بهره ببریم

 

لطفا خود را معرفی کنید و بفرمایید چه مدت است که در این حرفه و در شرکت یاران توسعه به کار اشتغال دارید؟

سجاد اسمعیل لو ، متاهل و دارای یک فرزند هستم و ۱۶ سال است که در شرکت یاران توسعه خدمت می کنم و در حال حاضر در قسمت چاپ به عنوان اپراتور مشغول به کار هستم.

 

در حال حاضر به عنوان یکی از فعالین صنعت چاپ با چه مشکلاتی روبرو هستید؟

این صنعت یکی از پر کاربردترین و متنوع ترن صنایع است. در این صنعت باید به روز بود و از دانش و فناوری های روز دنیا بهره برد.

اگر بتوانیم دستگا هها را بروز کنیم و به غیر از چاپ، دستگاه های سلفون و چاپ سلفون داشته باشیم می توانیم در جذب مشتری های بیشتری از خارج مجموعه نیز موفق عمل کنیم.

 

پیشنهاد شما برای بهبود شرایط فعلی چیست؟

این صنعت در شرکت یاران توسعه به دلیل شرایط موجود و اعمال تحربم ها ، ضعیف است. خیلی از سفارشات چاپ را به دلیل قدیمی بودن دستگاه ها نمی توان انجام داد. در کل برای برون رفت از شرایط موجود باید نسبت به نوسازی و تهیه دستگاه های جدید اقدام شود.

 

شرایط کاری شما نسبت به زمانی که تازه وارد این حیطه شدید دستخوش چه تغییراتی شده است؟

مدت ۱۶ سال است که وارد این حرفه شده ام. زمانی که من وارد محیط این کار شدم آن قدر میزان تولید ما بالا بود که ماه اول من به عنوان نفر جدید ۱۶۰ ساعت اضافه کار داشتم. این روند کاری تا ده سال بعد هم ادامه داشت و تعطیلات آخر هفته هم برای ما معنایی نداشت و به این ترتیب بود که میزان تولید ما با الان بسیار متفاوت بود.

 

اگر خودتان مدیر مجموعه بودید و قدرت تصمیم گیری داشتید برای  رفاه بیشتر پرسنل و رفع مشکلات موجود چه اقداماتی انجام می دادید؟

به نظر من ایجاد محیطی آرام و بدون دغدغه و با ثبات برای پرسنل از اولویت های هر مجموعه ایست. رفع مشکلات مالی و رسیدگی به معیشت کاگران به جهت ایجاد روحیه پر امید و باشاط در بین پرسنل بسیار با اهمیت و راهگشاست.

 

آیا در کنار کار خود به طور جدی به رشته ورزشی یا هنری خاصی می پردازید؟

خیر زیرا شرکت هیچ امکاناتی را در این راستا به پرسنل ارائه نکرده است و فرصت کافی هم برای پرداختن به این مقوله در اختیار ما نیست. پیش تر امتیاز سالن ورزشی خارج از شرکت در اختیار پرسنل قرار می گرفت که متأسفانه حالا چنین امکانی در اختیار ما نیست.

 

و سخن پایانی شما؟

به نوبه خود از تمامی کارکنان شرکت تشکر می کنم که در این وضعیت سخت کرونایی و اقتصادی کشور و با تمامی کم و کاستی ها تلاش خود را برای ارایه خدمات بهتر انجام می دهند.

محمد رضا پارسا مسلک :

دانش و اطلاعات خود را به روز کنیم تا از قافله عقب نمانیم

 

لطفا خود را معرفی کنید و بفرمایید چه مدت است که در این حرفه و در شرکت یاران توسعه به کار اشتغال دارید؟

محمد رضا پارسا مسلک، متاهل و دارای دو فرزند هستم. سال هاست در این صنعت در حال فعالیت هستم و طی مدت فعالیت خود در یاران توسعه در بخش هایی نظیر کنترل کیفیت چاپخانه و واحد هایی از جمله چاپ، ورنی، UV، دستگاه های برش، لبه چسب زنی و … کار کرده ام.

 

در حال حاضر به عنوان یکی از فعالین صنعت چاپ با چه مشکلاتی روبرو هستید؟

فقدان برگزاری کلاس های آموزشی جهت به روز کردن اطلاعات و دانش پرسنل، نبود مواد اولیه با کیفیت در بازار به علت تحریم ها، مخصوصا مقوا و مرکب و لاستیک. اوورحال کردن دستگاه های مجموعه به صورت سالیانه از معضلات حوزه کاری ما به شمار می آید.

 

صنعت چاپ از گذشته تا به حال دستخوش چه تغییراتی بوده است؟

از لحاظ کیفیت و طراحی محصول، مسیر رو به رشدی داشته اما متأسفانه مواد اولیه از جمله مرکب و مقواها به دلیل تحریم های موجود روز به روز بی کیفیت تر شده و مواد مرغوب در بازار موجود نیست از سویی نسبت به گذشته چاپ های تصویری و لیزری با کیفیت تری بوجود آمده است.

به جرات می توان گفت صنعت چاپ امروزه در دنیا پیشرفت بسیار زیادی داشته است و به نظر می رسد ما نیز برای عقب نماندن از این غافله باید در حوزه در تبلیغات، به روز رسانی اطلاعات و دانش خود و دسترسی به دستگاه های به روز دنیا تلاش کنیم. بازار ماشین آلات صنعت چاپ ما نسبت به کشورهایی همچون ژاپن، هلند، آلمان و ….. بسیار ضعیف است و از وضعیت پایداری برخوردار نیست.

 

آینده این شرکت را چگونه پیش بینی می کنید؟

با توجه به مدیریت جدید و نگاه جدیدی که در مجموعه یاران توسعه حاکم شده، روند رو به پیشرفت است و امیدواریم با برداشته شدن تحریم ها با نگاهی که مدیریت محترم دارند نسبت به کیفیت محصول توجه بیشتری شده و از دستگاه های به روزتری استفاده شود.

 

 

شرایط کاری شما نسبت به زمانی که تازه وارد این حیطه شدید دستخوش چه تغییراتی شده است؟

مدت ۱۰ سال در این حیطه مشغول به کار هستم که ۷ سال آن در شرکت یاران توسعه بوده است. شرایط نسبت به قبل خیلی بهتر شده پرسنل علاوه بر آموزش های تجربی از آموزش های تئوری نیز بهره می برند که در کیفیت کارها بسیار موثر است .همچنین از لحاظ مالی با کمک مدیریت محترم و افزایش حقوق هایی که به پرسنل اختصاص داده شد شرایط ما بهتر از گذشته است.

 

دوست داریم خاطره ای از دوران کاری شما بشنویم…

قبلا به دلیل شرایط مالی که وجود داشت مجبور بودم اضافه بر ساعت کاری در شرکت حضور داشته باشم و به همین دلیل روزی ۱۰ لیوان چای به سرپرست قسمت خود می دادم که متاسفانه همین موجب شد ایشان با مشکل قلبی مواجه و راهی بیمارستان شود . از آن موقع به بعد دیگر تا مدتی از اضافه کاری خبری نبود.

 

 اگر خودتان مدیر مجموعه بودید و قدرت تصمیم گیری داشتید برای  رفاه بیشتر پرسنل و رفع مشکلات موجود چه اقداماتی انجام می دادید؟

مدیریت این مجموعه در شرایط اقتصادی کنونی کار بسیار سختی است ولی بنده از مدیریت محترم تقاضا دارم که هرکاری از دستشان بر می آید برای قشر کارگر انجام دهند و اگر خودم مدیر بودم سعی می کردم به خانواده پرسنل توجه جدی کنم و مسائل رفاهی از جمله رستوارن ، اماکن ورزشی و … را برای خانواده ها در نظر بگیرم.

 

آیا در کنار کار خود به طور جدی به رشته ورزشی یا هنری خاصی می پردازید؟

از کودکی به ورزش های رزمی علاقه مند بودم و در همان دوران نوجوانی و جوانی چندین دوره قهرمان کشوری استانی شدم و همچنین حکم داوری و مربی گری درجه ۲ کیک بوکسینگ را داشتم.

 

 و سخن پایانی شما؟

از پرسنل زحمت کش شرکت یاران توسعه بهشهر، در بخش اداری و تولید که در این برهه از زمان با وجود مشکلات ناشی از تحریم های  ناجوانمردانه ، تمام تلاش خود را برای برپا نگه داشتن مجموعه انجام می دهند، قدردانی می کنم.

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا