پروتکل‌های ۵S در شرکت پاکسان ارتقاء می‌یابد

به گزارش بیدنا به نقل از پاکسان نیوز، شرکت پاکسان در نظر دارد در سال جاری به منظور دستیابی سریع به اطلاعات و مدارک، برخورداری از محیط کاری مرتب و سازمان یافته، افزایش طول عمر وسایل و ابزارآلات کار و کاهش هزینه های مجموعه و…..پروتکل های مربوط به ۵S را در این مجموعه با جدیت بیشتری دنبال نماید.

به همین منظور  با تشکیل کمیته ای برای اجرائی شدن این طرح، در نظر است با تدوین آئین نامه، ضمن ایجاد فضائی آراسته و رفع موانع موجود، عملکرد افراد و محیط کار بهبود یافته و در جهت بهینه سازی نظم و انضباط در این مجموعه قدم های جدی تری نسبت به گذشته برداشته شود.

بر اساس این گزارش شرکت پاکسان حدود ۱۰۰۰ نفر پرسنل دارد و همین امر ضرورت تبیین چنین برنامه هایی را دو چندان می‌کند.

اجرای این برنامه منجر به افزایش خدمات بین بخشی و واحدی شده و همکاری سازمان یافته تر کارشناسان و پرسنل این مجموعه را به دنبال دارد.

مهمترین شاخص در این طرح افزایش همدلی و همراهی و تقویت کار گروهی بوده که آثار ماندگاری در پاکسان به دنبال خواهد داشت.

۵S یا نظام آراستگی منجر به پیشگیری از حوادث و افزایش بهره وری است و این عبارت بر اساس حروف ابتدای پنج واژه ژاپنی انتخاب شده است. در کتاب ها و مقالات مختلف، ترجمه های متعددی از۵S ارائه شده است که می توان در دقیق ترین ترجمه ها به عناوینی همچون ساماندهی SEIRI ، نظم و ترتیب SEISO، پاکیزه سازی SEITON ،استانداردسازی SEIKETSU انضباط SHITSUKEاشاره کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا