رسیدن به خودباوری از دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی در صنعت ساختمان است

وضعیت صنعت ساختمان در ایران را پس از پیروزی انقلاب اسلامی چگونه ارزیابی می کنید؟

این روزها در آستانه چهل و دومین سال پیروزی انقلاب هستیم. انقلابی که جهان را به لرزه در آورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد. این انقلاب، دستاورد های فراوانی در داخل و خارج کشور داشته و سال ها طول می کشد تا همه آثار و نتایج این پدیده  مورد بررسی قرار گیرد.

ویژگی اصلی، سرمایه گذاری و اجرای طرح های صنعتی و ساخت و عمران کشور در دوره طاغوت به دست خارجیان بود. آن چه در آن زمان بیش از همه مطرح بود خرید تجهیزات و نصب و راه اندازی آنها توسط کارشناسان خارجی بود.

اما آن چه پس از انقلاب اسلامی شکل گرفت، بهره گیری از توانمندی های داخلی و رسیدن به خودباوری بود و با صدور فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر بازسازی سریع کشور، اقدامات مهمی در زمینه صنعت و ساختمان صورت گرفت .

بعد از جنگ تحمیلی که باعث شهادت بسیاری از جوانان سرزمینمان شد، خرابی و ویرانی های بسیاری حاصل شد اما مردم عزیز به سرعت و به صورت جهادی به ترمیم و جبران ویرانی های حاصل از جنگ پرداختند.

با افزایش جمعیت و مهاجرت به شهرها، شهر های بزرگ در کنار کلان شهرها شکل گرفتند و روند شهر سازی و ساختمان سازی سرعت گرفت.

اما امروز به لطف خداوند در اکثر روستاهای کشور شاهد تغییر سبک ساخت  ابنیه سنتی به ساختمان هایی با متریال مقاوم تر  هستیم و در شهر های بزرگ با استفاده از تکنولوژی روز ساختمان سازی در جایگاه قابل قبولی ایستاده ایم .

همچنین اکثر روستاها آبرسانی و گاز رسانی شده اند و همه این ها به برکت انقلاب اسلامی ایران رخ داده است.

لطفا در مورد وضعیت حال حاضر شرکت و وضعیت پروژه ها توضیح بفرمایید.

با تغییرات مدیریتی و به کارگیری مدیران جوان و جوانگرایی در بدنه اصلی شرکت، شاهد افزایش سرعت روند پروژه ها هستیم.

همان طور که می دانید در حال حاضر مشغول انجام پروژه مروارید می باشیم و به لطف خدای متعال پیشرفت های چشمگیری طی چند ماه گذشته در این پروژه داشته ایم.

و سخن آخر …

انشالله همه در راستای عمران و آبادی کشور بیش از پیش بکوشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا