ارزش دارایی های شرکت توسعه صنایع بهشهر ۳۰۰۰ میلیارد تومان بیشتر از ارزش آن در بازار سرمایه است

گزارش عملکرد یک ماهه مربوط به اردیبهشت ماه ۹۹ شرکت توسعه صنایع بهشهر نشان می دهد که این شرکت خوشنام بورسی از محل واگذاری سهام  حدود ۳۶ میلیارد تومان سود محقق نموده که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل %۱۰۳ رشد داشته است.

ارزش پرتفوی بورسی این شرکت نیز در این ماه با افزایش چشمگیر ٣٨٣٣ میلیاردی همراه بود.

وبشهر دارای سرمایه ثبت شده ۸,۲۵۰,۰۰۰ میلیون ریال است و در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۱۳۹۸ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده نیز موفق به کسب سود خالص ۲۸۶ میلیارد تومانی و معادل ۳۴۷ ریال به ازای هر سهم شده است.

 

بر این اساس، مبلغ سود سهام شناسایی شده این شرکت به دویست میلیارد تومان رسیده که بخش عمده این سود از محل سود سهام شرکت مدیریت صنعت شوینده به مبلغ ۱۲۷ میلیارد تومان و سود سهام شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر(وصنا) به مبلغ حدود ۳۲ میلیارد تومان بوده است.

همچنین درآمد ناشی از سود فروش سهام این شرکت در سال ۱۳۹۸ به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده که عمدتا از محل فروش سهام شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر به مبلغ حدود ۷۷ میلیارد تومان و ۱۳۵ ریال سود ناشی از فروش ۱۶ میلیون سهام شرکت بهپاک بوده است.

همچنین بر اساس کنفرانس اطلاع رسانی شرکت، ارزش خالص دارایی‌های شرکت بر اساس اعلام مسئولین ۱۸ هزار میلیارد تومان اعلام شده که با توجه به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومانی شرکت در بازار سرمایه، نسبت قیمت به ارزش خالص دارایی‌ها در حدود ۸۳ درصد ارزیابی می‌شود. در واقع ارزش دارایی های شرکت حد اقل ۳۰۰۰ میلیارد تومان بیشتر از ارزش ۱۵۰۰۰ میلیارد تومانی آن در بازار سرمایه است و همین نکته جذابیت بالای سهام گروه توسعه صنایع بهشهر ( وبشهر) برای خریداران را روشن می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا