حیاتش باعث غرور ملی بود و شهادتش همبستگی ملی را رقم زد

بهروز پور محمدی مدیرعامل شرکت به پخش در اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی با بیان این مطلب می افزاید : سرباز رشید وطن پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی که دل ها را ربوده بود و حماسه‌های بی‌بدیلش همیشه در خاطر ملت ما و همه آزادی خواهان جهان به یادگار خواهد ماند، نماد ولایت مداری، مجاهدت، فداکاری، شجاعت، مبارزه با تروریسم و آزادی خواهی بود و سرانجام مزد سال ها مجاهدت در دفاع از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و مظلومان بی دفاع را با رسیدن به آرزوی دیرینه اش و شهادت در راه خدا گرفت و به یاران شهیدش پیوست و قطعا راه پرافتخار این سردار بزرگ و رشید دنیای اسلام که سردار دل ها بود و حیاتش باعث غرور ملی بود و شهادتش همبستگی ملی را رقم زد، ادامه خواهد داشت.
وی می گوید: شهادت، هنر مردان خداست و مجاهدین فی سبیل الله شایسته ترین افراد برای کسب این مدال پرافتخار و همجواری با سالار شهیدان در رضوان الهی هستند. سال هاست ایران نظاره گر شهادت دلیرمردان و شیران بی باکی است که سراسر رشادت و جوانمردی شان زبانزد دوست و بیگانه است. دوستانی که افتخار به جسارت و شجاعتش دارند و دشمنانی که از ترس به خود می لرزند و باز هم نتوانستند شجاعت و دلاوری سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تاب بیاورند و صف شکنی های او را در میادین نبرد، ببینند. آنان در این پندارند که با شهادت چنین سردار عالم و توانایی راه و مسیر ایشان مسدود می شود و هیچ نمی دانند که در تاریح ایران، پس از شهادت رشیدانی چون سردار قاسم سلیمانی از خونشان لاله های سرخگون می روید و خاک پاک وطن را باز هم به ایثار و فداکاری هایشان با خون سرخ فرش می کنند.
وی در رابطه با این که چگونه از این شهید بزرگوار به عنوان یک مدیر اسلامی نمونه و واقعی می توانیم در عرصه های گوناگون مدیریتی به ویژه در عرصه جنگ اقتصادی الگو بگیریم نیز می گوید : سردار سلیمانی از آن دست نظامیانی است که دستی در اقتصاد کشور نداشت، هرچند که غصه آن را می‌خورد. ثبات اقتصادی کشور مرهون مجاهدت‌های سلیمانی‌ها در عرصه نبرد با داعشیان در خارج از مرزها بود تا شبح جنگ در داخل حس نشود و اقتصاد کشور به تلاطم نیفتد. «عدالت اجتماعی» از جمله مباحثی است که می‌توان از آن به عنوان باور اقتصادی سردار شهید قاسم سلیمانی نام برد، رویکردی که این روزها با افزایش فاصله طبقاتی میان دهک‌های جامعه به شدت احساس می‌شود.
پور محمدی تاکید دارد : علاوه بر دلسوزی و غمگساری مردم، وظیفه شناسی این سردار بزرگ اسلام باعث شد تا شخصیتی محبوب شود چرا که انسان جهادگر به دنبال انجام وظایف به جای انجام آن‌ چیزی است که دلش بخواهد.
مدیرعامل شرکت به پخش همچنین درباره نقش برجسته ایشان در ایجاد همدلی و تقویت همبستگی آحاد مردم افزود : فضای معنوی ایجاد شده پس از شهادت سردار سلیمانی و به برکت خون پاک ایشان نشان از مهر وطن دوستانه گسترده داشت. این فضای همدلانه که از این سو تا آن سوی آب، اکثر شخصیت‌ها و چهره‌ها را به اتحاد و مشارکت ملی و حمایت از یکپارچگی ایران سوق داد، دستاورد کمی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت. تحولات پیش رو به ما یادآور می‌شود که این حمایت ملی را در افزایش مشارکت در همه عرصه‌های مورد نیاز به خدمت بگیریم و به یاد داشته باشیم که مردم ما با حضور میلیونی در تشییع کاروان شهدا همواره قدردان «سرباز واقعی» خود بوده و خواهند بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا