تامین ارز و تصمیم گیری یکپارچه مساله مهم صنعت روغن‌کشی کشور است

به گزارش بیدنا به نقل از روابط عمومی شرکت صنعتی بهپاک، امیرحمزه توسلی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روغن‌کشی ایران و مدیرعامل شرکت صنعتی بهپاک با حضور در برنامه زنده «رویش» با بیان این مطلب که امکان کشت دانه‌های سویا، آفتابگردان و گیاه کلزا در کشور وجود دارد، گفت: کشت دانه‌های روغنی نیازمند آب فراوان است بر همین اساس ظرفیت‌های این مهم در حوزه کشاورزی باید سنجیده شود.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روغن‌کشی ایران تاکید کرد: لازم است با تصمیم گیرندگان دولتی در حوزه صنعت و بخش‌های وابسته درباره چالش ها، موانع و راهکارهای برون رفت از آن گفتگوهای کارشناسانه صورت گیرد.

وی با اشاره به وجود مشکلات بیشمار در مسیر انعقاد قرارداد با کشاورزان، ادامه داد: طی سال‌های گذشته خرید دانه از سایر کشورها با تخصیص ارز ۴/۲۰۰ تومانی انجام می‌گرفت این در حالی است که به یکباره برای خرید دانه‌های روغن داخلی ناچار به پرداخت مبلغ ۱۱ هزارتومان شدیم.

توسلی مدیریت یک‌پارچه را یکی از اصول اساسی در حوزه اقتصاد و کشاورزی عنوان کرد و افزود: باید به واسطه یکپارچه سازی در حوزه سیاست گذاری‌ها، حمایت از کشاورزان مورد بررسی قرار گیرد و به موضوع کشت فراسرزمینی به عنوان یکی از امور اساسی پرداخته شود.

مدیرعامل شرکت صنعتی بهپاک در ادامه با اشاره به شعار سال جاری مبنی بر «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی» افزود: در راستای پیشبرد اقتصاد مقاومتی و در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی باید شاهد تعامل و همکاری میان دولت، مجلس و بخش خصوصی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین نیاز امروز کشور تامین ارز و تصمیم گیری یکپارچه است خاطرنشان کرد: با وجود راه اندازی سامانه جامع تجارت، این سامانه از سوی گمرک مورد پذیرش قرار نگرفته است، پیرو مباحث این چنینی و ایجاد ناهمواری هایی در مسیر تولید، انگیزه تولید از تولیدکنندگان سلب می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا