حاشیه سود خالص ۳۵ درصدی بهپاک در ۳ ماهه نخست امسال

به گزارش بیدنا به نقل از بورس امروز، سرمایه شرکت صنعتی بهپاک از بدو تأسیس مبلغ ۲۱۲ میلیون ۵۰۰ ریال بوده و در دوره ۶ ماهه منتهی به خرداد سال ۱۴۰۰ سرمایه این شرکت ۳ هزار میلیارد و ۹۹ میلیون ریال شده است. فعالیت اصلی شرکت عبارتست از: تأسیس و بهره برداری از کارخانجات پنبه پاک کنی، روغنکشی و پروتئین گیاهی و کارخانجات دیگر و همچنین کارهای تولیدی، بازرگانی، سرمایه گذاری، صادرات و واردات و انجام هرگونه عملیات و معاملاتی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مرتبط با موضوع شرکت می باشد.محصولاتی که در شرکت صنعتی بهپاک تولید می شود، روغن خام، انواع کنجاله دانه های روغنی، پروتئین و آرد سویا، پروتئین صنعت و لسیتین می باشند.

دردوره یکماهه منتهی به تیرسال جاری، ۹۹ درصد از کل فروش مربوط به فروش داخلی می باشد که ۴۳ درصد از آن متعلق به محصولات پروتئین سویا پاکتی و ۳۸ درصد متعلق به روغن خام سویا بوده است. تعداد تولید محصولات پروتئین سویا پاکتی در دوره ۶ ماهه منتهی به خرداد ۱۴۰۰، ۲۱ هزار و ۳۰۷ تن بوده که در دوره یکماهه منتهی به تیر سال جاری حدودا ۱۰۰ درصد میانگین تولید ماهانه تولید کرده و۸۹ درصد از میزان تولیدی در دوره یکماهه منتهی به تیر سال جاری به فروش رسیده است. نرخ فروش شرکت برای محصول پروتئین سویا پاکتی در دوره ۷ ماهه منتهی به تیر ۱۴۰۰، ۴۲ درصد نسبت به ۷ ماهه سال گذشته افزایش یافته است.

۳ماهه ۹۹ ۳ماهه ۱۴۰۰
حاشیه سود ناخالص ۱۱.۴۸% ۲۱.۲۵%
حاشیه سود عملیاتی ۹.۹۳% ۱۸.۸۶%
حاشیه سود خالص ۵.۶۴% ۳۵.۱۱%

حاشیه سود خالص شرکت صنعتی بهپاک در نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۰، ۶۵۳ درصد نسبت به نیمه ابتدایی سال ۱۳۹۹، رشد داشته که یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در این رشد مربوط به درآمدهای غیرعملیاتی شرکت مذکور می باشد.

شرح ۱۳۹۵/۰۹/۳۰ ۱۳۹۶/۰۹/۳۰ ۱۳۹۷/۰۹/۳۰ ۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
سود ناخالص ۴۷۱۵۵۵ ۶۳۰۷۶۳ ۹۵۸۷۰۵ ۹۵۸۰۵۲ ۸۹۷۶۴۱ ۵۶۹۴۹۲
حاشیه سودناخالص ۱۱.۱۵% ۸.۴۷% ۱۰.۵۴% ۱۲.۳۷% ۱۹.۸۴% ۲۱.۲۵%

روند حاشیه سودناخالص در ۵ سال اخیر یک روند صعودی بوده و شرکت برای ادامه دار بودن روند فوق باید بهای تمام شده محصولات خود را کاهش و یا تولید و نرخ فروش محصولات خود را افزایش دهد.۶۹ درصد از بهای تمام شده در دوره ۶ ماهه منتهی به خرداد سال جاری شرکت صنعتی بهپاک متعلق به مواد مستقیم مصرفی و ۲۵ درصد متعلق به سربار تولید می باشد.هرچه میزان حاشیه سود ناخالص بیشتر باشد بدین معناست که شرکت بهتر توانسته مخارج مربوط به بهای تمام شده محصولات را کنترل کند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا