بهپاک با بهره گیری از توانمندی داخلی، سهم قابل قبولی در جلوگیری از خروج ارز دارد

به گزارش بیدنا به نقل از ایلنا، سردار علی‌حسین رعیتی‌فر رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در حاشیه افتتاح چهار پروژه در شرکت بهپاک با بیان این مطلب گفت: خوشبختانه اقدامات خوب و موثری در این کارخانه انجام شده و با استفاده از توانمندی داخلی کارهای خوبی برای جلوگیری از خروج  ارز و عدم وابستگی به کشورهای دیگر  انجام شده است.

وی ادامه داد: تا پیش از این برای انجام بسیاری از تعمیرات و کارهای فنی از متخصصین خارجی استفاده می‌شد اما خوشبختانه در سال‌های اخیر از توانمندی داخلی استفاده می‌شود.

وی افزود:  تحریم هر چند مشکلاتی برای ما ایجاد کرد اما یک فرصت مهم است تا توانمندی‌های داخلی را نشان دهیم تا بتوانیم هم نیاز داخل را تامین کنیم و هم بازارهای صادراتی خارجی را داشته باشیم.

وی با اشاره به مدیریت جوان شرکت بهپاک گفت: هرجا  از ظرفیت جوانان استفاده کردیم توانستیم به خوبی با استفاده از این انرژی نهفته جوانی پیشرفت کنیم همان گونه که در دوران دفاع مقدس از ظرفیت همین جوانان استفاده کردیم امروز نیز  باید در این راه از مدیریت‌های جوان استفاده کنیم و از راههای  سنتی پرهیز کنیم.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس کارگران و کارخانه‌ها نقش پررنگی داشتند و ۱۴ هزار شهید تقدیم انقلاب، نظام و مردم کردند و امروز نیز نقش پررنگی در اقتصاد مقاومتی و رشد و پیشرفت کشور دارند و در این راه باید همه ما موانع تولید را رفع کنیم و کمک کنیم تا این موانع از بین بروندو در راه بهبود معیشت و حل و مشکلات کارگران نیز بکوشیم .

رعیتی ‌فر ادامه داد: سال ۱۴۰۰ در حوزه سیاسی بسیار مهم است و با یک انتخاب اصلح می‌توانیم یک دولت انقلابی و توانمند را انتخاب کنیم تا بتوانیم در حوزه اقتصادی نیز موفق باشیم.

وی با اشاره اهمیت  به مبارزه با دلال‌بازی و واسطه‌گری گفت: قطعا نیروهای نظامی و انقلابی با کسانی که می خواهند از طریق واردات قاچاق و کالاهای بی‌کیفیت به تولید ضربه بزنند و ارز را از کشور خارج کنند برخورد خواهند کرد و صادرات و واردات ما باید به یک بازی برد – برد تبدیل شود. البته باید کالاهایی را که می‌توانیم در داخل تولید کنیم را وارد نکنیم.

وی تصریح کرد: باید در بحث قاچاق کالا همه دستگاه‌ها باهم هماهنگ باشند و مسئولیت اصلی قطعا بر عهده گمرک است و باید از قاچاق سازمان یافته جلوگیری کرد و ما باید شفافیت را در سامانه‌های گمرک ایجاد کنیم و لذا نیاز است که همه سامانه‌های الکترونیکی از ثبت کالا تا خروج به همدیگر مرتبط شوند.

رعیتی فر خاطر نشان ساخت: در بحث قاچاق کالایی که به صورت کولبری یا ته لنجی وارد کشور می‌شود نقش پررنگی ندارد و تعداد این کالاها در پروسه قاچاق بسیار کم است. بر اساس آماری که اعلام شده ۲۵ میلیارد دلار جنس به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود که شاید فقط یک دهم آن از طریق گذرگاه‌های مرزهای  کشورهای همسایه، کولبری و یا ته‌لنجی است و اصل آن از گمرک وارد می‌شود و فلذا باید در ساختار گمرک یک بازبینی بکنیم. باید تجیهزاتی مانند ایکس ری و ملزومات دیگر را در گمرک نصب کنیم تا همه جنس‌ها را بتوانیم چک کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا