گلتاش و نگاه متفاوت در حوزه محصولات جدید و بازاریابی

لطفا از روند ایجاد و شکل گیری واحد برندینگ و تحقیقات بازار در شرکت گلتاش برایمان بگویید.

با تغییر تیم مدیریتی شرکت گلتاش و حضور جناب آقای مهندس کرمی به عنوان مدیرعامل این شرکت، نگاه متفاوتی در حوزه محصولات جدید و بازاریابی ایجاد گردید که با استقرار واحد برندینگ و تحقیقات بازار به صورت مستقل برای اولین بار در شرکت گلتاش، بستری مناسب برای اجرای برنامه های بازاریابی و جایگاه یابی مناسب برای برندهای شرکت گلتاش و بهبود وضعیت توزیع محصولات شرکت مهیا شد.

چه اقداماتی در واحد بازاریابی و برندینگ از ابتدا تا کنون انجام شده است؟

با گذر زمان عملا کلیه فعالیت های بازاریابی، برندینگ و تبلیغات در شرکت گلتاش برای برندهای تحت مالکیت این شرکت و برندهای جدید متمرکز گردید. چهار اصل بازاریابی شامل قیمت گذاری و بخش بندی بازار، محصول منحصر بفرد و دارای مزیت رقابتی، برنامه بازاریابی و برندینگ یکپارچه، کانال های پخش متنوع و قدرتمند در مرکز توجه این واحد قرار گرفته است، لذا در این راستا پس از تحقیقات بازار، تحلیل جایگاه برند در مقایسه با رقبا و بررسی های انجام شده در این واحد به منظور ایجاد هویتی متناسب برای برندهای دنتامکس و آرومکس و ارتقاء جایگاه آن ها در ذهن مشتری در سال ۱۳۹۸، تدوین و اجرای برنامه های بازاریابی، تدوین برند بوکدر راستای ایجاد هویتی مناسب و همچنین تدوین برنامه بازاریابی یکپارچه برای برندهای مذکور در دستور کار قرار گرفت.

بازنگری قیمت ها و قیمت گذاری مجدد برای تمامی تنوع های خمیردندان های دنتامکس اقدام موثر دیگری در راستای ریبرندینگ برند مذکور بود که حاشیه امنی را برای پوشش برنامه های بازاریابی و فروش ایجاد کرد.

در راستای توسعه سبد محصولات برند، در سال ۱۳۹۸ کرم‌های مرطوب‌کننده و نرم کننده به سبد برند آرومکس تولید و جهت گرفتن بازخورد، وارد بازارهای مشخص و محدود شدند. . از از ابتدای شروع واحد بازاریابی و برندینگ با همکاری واحد تحقیق و توسعه شرکت گلتاش، مذاکره با برندهای خارجی خمیردندان از جمله سنسوداین جهت مشارکت با آن ها در تولید آغاز گردید، و با دریافت دانش فنی قابل ملاحظه ای از آن ها، تغییرات در فرمولاسیون خمیردندان های شب، کامل و پرسیکا انجام و محصولات مذکور با طراحی و قیمت های جدید در زمستان ۱۳۹۸ به منظور بررسی بازار و دریافت بازخورد مشتریان، توزیع شد.

ژل و محلول ضدعفونی کننده آرومکس در تنوع های مختلف حجمی و با کیفیتی مطابق با استاندارهای جهانی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کوتاهترین زمان ممکن طراحی، تولید و در زمستان ۱۳۹۸ در بازار توزیع شد.

همزمان با ریبرندینگ و طراحی محصولات جدید، برنامه های تبلیغاتی برند ها نیز تدوین گردید. تبلیغات محیطی گسترده در قالب بیلبورد در استان های اصفهان، آذربایجان شرقی، گلستان، مازندران و گیلان، تهران، قم، البرز، اکران تعداد زیادی استرابورد در مناطق مختلف شهر تهران، تبلیغات در فروشگاه های زنجیره ای شهرهای تهران، اصفهان و شیراز از جمله اقداماتی است که به منظور معرفی هر چه بهتر و تثبیت جایگاه برند های شرکت گلتاش در ذهن مشتری از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان آن انجام پذیرفت.

یکی از مهمترین عواملی که سبب موفقیت در فرایند بازاریابی و فروش برندهای جدید شرکت گلتاش گردیده، همکاری بسیار خوب با شرکت به پخش و تعامل سازنده این شرکت است، که جلسات متعدی با مدیران ارشد و میانی این مجموعه بصورت مدون و هفتگی برگزار می شود و تمامی فعالیت ها در این حوزه با همکاری و موافقت شرکت گلتاش و شرکت به پخش می باشد.

از آنجایی که شرکت گلتاش به سمت تولید و حضور در بازار محصولات آرایشی حرکت می کند، اهمیت کانال توزیع مویرگی داروخانه ای و گالری های آرایشی اهمیت بسیاری رو به خود جلب می کند و عملا مهمترین کانال توزیع برای برندسازی محسوب می شود، لذا در خصوص توزیع و فروش در این کانال تخصصی می بایست با همراهی هلدینگ صنعت شوینده و شرکت توسعه صنایع بهشهر سریعا به جمع بندی رسید.

لطفا در ارتباط با  پیشینه برندهای آرومکس  و دنتامکس توضیح بفرمایید.

  • برند آرومکس در سال ۱۳۸۳توسط شرکت گلتاش ثبت و در سال ۱۳۸۹ اولین سری فوم دستشویی آرومکس در سه تنوع تولید شد و به منظور گسترش سبد محصولات آرومکس، تولید صابون های آرومکس و مایع دستشویی آرومکس طرح سنتی هر کدام در سه تنوع به ترتیب در سال های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۳ صورت گرفت و برند دنتامکس در سال ۱۳۸۳ توسط شرکت گلتاش ثبت شد و خمیردندان های دنتامکس با سه تنوع کامل، شب و پرسیکا اولین محصولات این برند بودند که در سال ۱۳۹۵ تولید شدند.

 دلایل عدم موفقیت برند های آرومکس و دنتامکس در گذشته چیست؟

  • عدم قیمت گذاری متناسب با ویژگی ها و فرمولاسیون محصولات و قرار گرفتن در سگمنت پونه و نسیم، عدم طراحی گرافیکی مناسب و مرتبط با هویت محصولات، نداشتن برندبوک و ایجاد هویت و شخصیت برای برند دنتامکس، ناقص بودن سبد محصولات برند، نداشتن مزیت رقابتی نسبت به رقبا، عدم اجرای کمپین تبلیغاتی و ارتباطی مدون و یکپارچه در جهت معرفی برند و محصولات و همچنین توزیع نامناسب از جمله عواملی است که در گذشته منجر به عدم موفقیت برندهای آرومکس و دنتامکس در بازار شده بود.

چه برنامه های در دست اقدام دارید؟

خوشبختانه در راستای افزایش اثربخشی و کارایی فرایندهای بازاریابی و مدیریت هرچه بهتر فعالیت های این حوزه، جناب آقای دکتر یاراحمدی به عنوان معاون بازاریابی، فزوش و برندینگ شرکت گلتاش فعالیت خود را طی ماه جاری آغاز کردند و امید است باحضور ایشان و سوابق موفقشان، بتوان در جهت اجرایی کردن برنامه های بازاریابی، فروش داخلی و صادارت و تحقق اهداف شرکت گلتاش بهتر از گذشته عمل کرد همچنین تکمیل سبد برندهای جدید به منظور پاسخگویی حداکثری به نیازهای مشتریان و افزایش سهم بازار از ابتدای سال ۱۳۹۹ آغاز گردیده و در حال انجام است، لانچ برند تخصصی آرایشی با برند مری پن، تولید شامپوهای آرومکس، تولید محصولات برند گلبو ، کاترین و همچنین تولید محصولات بهداشتی و شوینده کودک تحت عنوان برند مینی مکس نیز از برنامه سال جاری است که انشالله بتوانیم با یاری خداوند متعال و همت کارکنان تا پایان امسال تمامی این برندها را به بازار عرضه نماییم.

کلام پایانی

لازم می دانم، از جناب آقای محسنی مجد مدیر عامل محترم گروه توسعه صنایع بهشهر، مهندس کرمی مدیرعامل محترم شرکت گلتاش که واقعا حمایت های زیادی از فعالیت های برندینگ داشتند تشکر کنم و همچنین قدردانی از جناب آقای دکتر یوسفی مدیرعامل وقت شرکت توسعه صنایع بهشهر که اهمیت برندینگ از زمان ایشان در این مجموعه پر رنگ گردید داشته باشم و در آخر یک تشکر ویژه از همه کارکنان شرکت گلتاش که مفهوم برندینگ را به عنوان روح سازمان پذیرفتند و با آن همراه شدند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا